• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Metzeler M5 Interact

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pystyheittoa syystä tai toisesta?
Siinä oli ihan aavistus sellaista korkkiruuvia, voi olla että se vemputus tulee siitä.

Maahantuoja lähettää uuden renkaan maanantaiksi niin kokeillaan sitä niin eiköhän tuo ongelma ratkenne.

Älyttömän paljon ketterämpi rengas kuin edellinen Michelin Pilot Road 2 millä ajoin 400km.
Mites poistuko nypytys kun sait uuden renkaan tilalle? Mulla on etusessa kanssa häiritsevä täristys ja rengas in tasapainotettu ja vanteella ihan ok. Vaikuttaa vialliselta yksilöltä tämä rinkula.

Mulla on tällä hetkellä kiinni takana Z8 ja kumi on kulunut vähän ihmeellisesti (en ala tässä selvittämään, vaatii kuvan...) normaalin pykälän lisäksi ja olenkin vähän miettinyt, onko tuo Z8 sittenkään paras vaihtoehto mun "ajotyylille".
Tuon ihmeellisen kulumisen takia, epäilen että takanakki "värisyttää" pyörää kurviin ajaessa, koska tällöin ihmeellisesti (=epätasaisesti) kulunut osa renkaasta ottaa tiehen.
Suurin osa kilsoista tulee mutkaisilla pikkuteillä "sopivalla" nopeudella ajamista. Ja ehkä yksi pidempi reissu kaudessa painottuen tietysti pienemmille teille.
Voisiko tuo M5 olla mulle sittenkin parempi rengas? Vai joku muu, mikä?
Ja pyöränä on tuo FZ6.

Pystyheittoa syystä tai toisesta?
Siinä oli ihan aavistus sellaista korkkiruuvia, voi olla että se vemputus tulee siitä.

Maahantuoja lähettää uuden renkaan maanantaiksi niin kokeillaan sitä niin eiköhän tuo ongelma ratkenne.

Älyttömän paljon ketterämpi rengas kuin edellinen Michelin Pilot Road 2 millä ajoin 400km.
Mites poistuko nypytys kun sait uuden renkaan tilalle? Mulla on etusessa kanssa häiritsevä täristys ja rengas in tasapainotettu ja vanteella ihan ok. Vaikuttaa vialliselta yksilöltä tämä rinkula.
Vaihdoin vanhempaan malliin takaisin, eli otin M3 mallin ja pyörä kulki taas kuten pitikin.

Vaihdoin vanhempaan malliin takaisin, eli otin M3 mallin ja pyörä kulki taas kuten pitikin.
Kiitoksia, ei olis pitänyt M3:sta mennä vaihtamaan
sad_orig.gif
on se vaan niin hyvä rinkula, tietysti huonoa tuuria kun tuli tuollainen maanantai kappale. Tuskin tulee kuitenkaan toista M5:sta ostettua kun ensivaikutelma näinkin huono.

M3 alla ja kilometrejä takana jotain reilu 9000. Kyllä nyt vielä hetken menee. Viimeistään ens kesäks vois kyllä kokeilla M5:sta. Eturengas menköön vielä ens kesän.

M5 ollut alla jo kohta kaksi kesää.. kilometrejä n.11tkm . Iha jäätävä kulutuskestävyys!! Radalla käyty muutaman kerran.

Huomenna vaihdan pois alta vaikka pintaa onkin vielä hiukan. On kulunut niin järkyttäväksi varsinkin takarengas että on aivan kantikas ja tuntuu huonolta jo ajaa.

ei ole mullakaan pahaa sanottavaa yhden kesän perusteella, päinvastoin. toisaalta mun ajoilla melkein riittää että rengas on musta ja pyöreä.

ainoa käytännön havainto on se, että paineet on syytä olla todellakin kohdillaan. johtuneeko sitten tuosta rungon rakenteesta...
~2.8etu/2.9taka tuntuu omalle pyörälle+kuskille melko sopivalta kadulle.

Itselläni kans toinen setti M5:ttä käytössä, edellinen -07 Bladen alla ja nyt -08 Z1000:n. Kulutuskestävyydestä ei mitään käsitystä vielä, Bladen möin pois kun oli pari tonnia takana, tosin polttamista ei näemmä kestänyt yhtään. Pienet n. 10 sekunnin savut ja takanen kului ihan kantille, hävis varmaan pari-kolme milliä keskeltä hetkessä. Ei oo muut kumit noin äkkiä polttamalla kuluneet.

Pientä nypytystä olen itsekin edestä havainnut, ei kovin häiritsevää eikä aiheuta toimenpiteitä. Rengaspaineita vois toki kokeilla vaihtaa, josko siitä apu tulis.

Takarengas meni duksussa vaihtoon reilun 9000 km kohdalla, olis sillä ehkä ton kympin saanut täyteen. Etunen kestänee tonne 15tkm paikkeille. Nopeatahtinen Euroopan reissu takana ja ratakilometrejäkin ehkä 800.

Ei ongelmia nypytyksen kanssa. Kuluneena vähän kantikkaan tuntuinen liikkeelle lähdettäessä mutta lämpiää nopeasti parilla kallistuksella, jonka jälkeen kuluneisuudella ei tunnu olevan vaikutusta. Radalla tuntuu vähän pehmeältä ja näyttää myös, pari kertaa perä lähti alta mutkan ulostulossa (Corsa III:lla näin ei käynyt, mutta saattaa kyllä johtua kuskistakin koska ratakokemusta on vähän), toisaalta kallistusta se kyllä sietää siinä kuin Corsakin.

Tiellä pitää mielestäni paremmin kuin Corsa, ehkä juuri tuon nopeamman lämpiämisen takia. Corsat ovat kestäneet samanlaisessa ajossa n. 7tkm.

Hyvä kumi, samanlainen laitettiin alle.

Back