• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Melunmittausta ratailijoille 22.4.2009

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AnDy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulossa melunmittaukseen
062802jumpie_prv.gif
Saaks kaks pullaa
tounge.gif

ei kellään paikalle tulevalla sattuis olemaan db-killeriä akran-putkeen?

itse en semmoista omista ja olis kiva kokeilla paljonko sillä on vaikutusta

Meikäläinen joutuu jättämään tän väliin, Rytkönen on remontissa ja osat saapuu ke-to aikana... Joku toinen saa syödä mun pullan...
smile_org.gif

meikäläisen voi lisätä tonne listalle. vaihdoin työvuoroa, jotta pääsen paikalle
tounge.gif

Onko järjestävällä seuralla db- killereitä kaupan, jos ei mee melurajan alle?  
thumbs-up.gif
Moro,
ry:llä niitä ei ole, MSA:n tarjonnasta mulla ei juuri nyt ole varmaa tietoa.

Noiden killereiden kanssa on vähän sellainen hankaluus, kun noita putkia on vähän joka muotoa ja mittaa. Juteltiin aiheesta viime kesänä jopa Ahveniston kahvilanpitäjän kanssa, joka funtsaili aiheesta pientä business-casea. Mutta juuri tuo monimuotoisuus on se suurin haaste niiden kanssa.

//Andy

thumbs-up.gif
Juteltiin aiheesta viime kesänä jopa Ahveniston kahvilanpitäjän kanssa, joka funtsaili aiheesta pientä business-casea. Mutta juuri tuo monimuotoisuus on se suurin haaste niiden kanssa.

//Andy
Nuo Mivvin killerit sopinee aika moneen putkeen, noita voisi saada kaupaksi radalla ja melunmittauksissa. Omaan jenkki-Yoshimuraan ei löytynyt suoraan sopivaa killeriä, niin askartelin tuosta Mivvistä ja tuollaisesta huilusta killerin. Ahvenistolla taidettiin mitata 94db tuolla, eikä nyt hirveän tukkoiselta tuntunut.

thumbs-up.gif
Juteltiin aiheesta viime kesänä jopa Ahveniston kahvilanpitäjän kanssa, joka funtsaili aiheesta pientä business-casea. Mutta juuri tuo monimuotoisuus on se suurin haaste niiden kanssa.

//Andy
Nuo Mivvin killerit sopinee aika moneen putkeen, noita voisi saada kaupaksi radalla ja melunmittauksissa. Omaan jenkki-Yoshimuraan ei löytynyt suoraan sopivaa killeriä, niin askartelin tuosta Mivvistä ja tuollaisesta huilusta killerin. Ahvenistolla taidettiin mitata 94db tuolla, eikä nyt hirveän tukkoiselta tuntunut.
Olen kattellu kanssa noita MIVVIN db-killereitä , kattellaan paljonko ääntä lähtee ensiksi
crazy.gif

Meikäläinen tuleekin paikalle ilman vaimoa, eli yksi pulla enemmän jaettavaksi.
Jaa. Olisko teillä ollu melumittausvertailu? Kumpi kiekuu kovempaa, vaimo vai pyörä
confused_orig.gif
wink.gif
Kyllä se välillä kovempaa ääntä pitää kuin pyörä...
tounge.gif

Ei halunnut Lahnukseen ajella omin päin kun itse tulen suoraan keskustasta.

No, vaihdoin vaimon pyörään koiranluut ja nostin keulan, joten tulen sillä sitten. Jäi sivujalka vähän lyhyeksi kun lyhensin sitä aikoinaan reilu 5cm madalluksen yhteydessä. Mut tunnistaa siis pyörästä, joka on sopivasti kallellaan sivutuella.
biggrin.gif

vielä yksi osallistuja ilmottautuu
smile_org.gif
toivottavasti kerkeän mukaan.. tulen tuossa remmissä joka tuolta PK seudulta lähtee ajamaan
smile_org.gif

Tuleeko tuloksista taas joku yhteenveto, että näkee minkä laatuisia tuloksia milläkin pyörällä ja millä putkilla on saatu aikaiseksi?

Minäkin tulen piipahtamaan jos pääsen töistä ajoissa, kun se kerran naapurissa on. Mopon 95dB:n alittamisesta tosin ei ole toivoakaan.

Back