• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Melunmittausta ratailijoille 22.4.2009

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AnDy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuleeko tuloksista taas joku yhteenveto, että näkee minkä laatuisia tuloksia milläkin pyörällä ja millä putkilla on saatu aikaiseksi?
Joo,
tällainen olisi tarkoitus saada aikaan, onhan se mielenkiintoista dataa.

Samalla on hyvä muistaa, että nämä mittaukset antavat vain suuntaa antavia tuloksia ja jokainen pyörä, mittari, olosuhteet ovat aina yksilöllisiä.

Aurinko lämmittää jo mukavasti lämpömittaria, joka oli kivunnut jo +15 asteeseen, joten mukava ilta on tulossa
smile_org.gif

//Andy

Tuleeko tuloksista taas joku yhteenveto, että näkee minkä laatuisia tuloksia milläkin pyörällä ja millä putkilla on saatu aikaiseksi?
Joo,
tällainen olisi tarkoitus saada aikaan, onhan se mielenkiintoista dataa.
Mulla on tehtynä jo hieno excel-taulukko johon kerätään kaikkien pyörien merkki, malli, vm, äänenvaimennin, db, ym. Laitan sen sitten näkösälle, niin siitä voipi tuloksia tutkiskella.

ehtiiköhän tuolla kokeilla kaks vetoa, eli killerillä ja ilman?
mulla ei siis ole omaa killeriä,mutta jos löytyy sopiva jota voi lainata. eikai siinä kiinni ruuvaamisessa kauan mene

Voisin yrittää tulla paikalle ihan mielenkiinnosta mittaamaan joshin ääntelyä että tietää sitten suuntaa antavasti killerin tarvetta.
smile_org.gif

mulla ei siis ole omaa killeriä,mutta jos löytyy sopiva jota voi lainata. eikai siinä kiinni ruuvaamisessa kauan mene
Tehhäänkö salmon silleen, että mitataan ensi kaikki kerran ja sitte miten aikaa/innostusta/halukkuutta on, niin mittaillaan toiseen kertaan. Oli noita halukkaita jo senverta, että varmistetaan ekaks se että jokainen pääsee mittaukseen.

Tehhäänkö salmon silleen, että mitataan ensi kaikki kerran ja sitte miten aikaa/innostusta/halukkuutta on, niin mittaillaan toiseen kertaan. Oli noita halukkaita jo senverta, että varmistetaan ekaks se että jokainen pääsee mittaukseen.
sitä mä vähän tarkoitin, että jos jää aikaa nii onko mahdollista kokeilla
smile_org.gif

Mulla oli kans ajatuksena että kokeilisi killerillä ja ilman, jos siis vain ehtii ja jaksaa. Killerillä mitattu muistaakseni 94db, voisi mitata että minkä verran se vaikuttaa. No paikalle joka tapauksessa, täytyy käydä ihailemassa Moto Morinejakin.

No enhän mä perkele pääsekkään muutto ja työkiireiden takia..
mad.gif
Noh täytyy toivoa et on riittävän hiljanen toi kulkine et pääsee kesällä radalle.. Jos edes niihin kerkeis sit..

Mää printtasin googlemapsista ajo-ohjeet, teippasin ne tankkiin ja lähdin ajamaan. Etsin ramppia nro. 14 motarilta, vaan en löytänyt. Kävin kääntymässä Vantaalla ja läksin takaisinpäin, mutten löytänyt ramppia silloinkaan.

Sitten käännyin takaisin sille tielle, mistä olin tullutkin, mutta lähdin ajamaan väärään suuntaan.

Sitten meinas jo bensakin ruveta loppumaan joten kyttäilin bensa - asemia.

Jostain mäntsälän tienoilta löysin sitten aseman ja Lahden motarin, joten lähdin ajamaan sitä kautta kotiapäin.

Meinasin ensin kääntyä jostain niistä Järvenpää kylteistä, etsimään mestoja, mutta en sitten jaksanut, kun ei ole hajuakaan kyseisestä kylästä.

Tulin sitten äsken kotia ja matkaa taittu yhteensä pauttiarallaa 200km.

Että silleen.
biggrin.gif

Ens kerran sitten paremmalla menestyksellä..

98,5 tms. auttaako, jos laittaa rasselia?

edit: ja kyseessä siis R1150GSA, Laserin slipari ja katalysaattorin tilalla y-putki. Katalysaattorin (kalkkunan kokoinen ja näköinen) paikalleen laittamalla kaiketi pääsee takaisin normiin ja ruotuun.

Gixxeri K5 1000, Mivv GP, killerin kanssa nippanappa rajojen alle, ilman killeriä 104,5dB
tounge.gif

Kiitokset järjestäjille!

tulleekohan viralliset tulokset tähän topicciin, jos ei, ni tänne vois laittaa ainakin linkin.

Paljon oli pyöriä ja pari tuttua naamaakin.
Tästä se taas alkaa =)

kiitokset vaan järjestäjille!!!

Suuret kiitokset järjestäjille!

Omat tulokset:

KTM 990 Super Duke '08 Akra Titan

4500 rpm:
Killereillä 95,2 db
Ilman 103,4 db

5500 rpm:
Ilman 106,x db

Eli rajoilla mennään DB Killereiden kans.. Kai se pitää iha paikanpääl käydä koittamas
smile_org.gif
Mukava tilaisuus ja mukavan olosta sakkia! Kiitokset tästä!

Back