• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Melumittausta PKS:lla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huntter
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli varattua 2 ajopäivää Ahvenistolle ja Wingin pöntöt KTM 690SMR:ssä, olis hyvä mittauttaa ennen kuin ottaa turhaa vapaapäivän.Putkien mukana kahdet eri killerit, mutta kun ei ole ollut vakioputkia koskaan kiinni, niin en tiedä korvakuulolla koveneeko äänet paljon noilla supistetuille killereillä.

En tiedä tuliko oikeaan osioon modet siirtää tarvittaessa?

Jos on käytettävissä Nokian N 8 ja siinä ohjelma millä mittaa äänenvoimakkuuksianiin sillä pääsee aikas lähelle oikeita tuloksia.

Dege sanoi:
Jos on käytettävissä Nokian N 8 ja siinä ohjelma millä mittaa äänenvoimakkuuksianiin sillä pääsee aikas lähelle oikeita tuloksia.

Jollain nokialaisella testattiin ja heittoa oikeaan mittariin oli luokkaa 10dB. Eli ei paljon enempää enää metsään voisi mennä. Mutta ehkä noissa luureissa on eroja. En itse kuitenkaan niihin juuri luottaisi.

Mun vehkeellä oli noin 5 desibelin luokkaa nuo heitot. Riippuu varmaan miten se on handussa . Mutta jos noissa wingseissä on killerit niin ei varmaan ole liikaa ääntä mutta ilman ei toivoakaan.

Dege sanoi:
Mun vehkeellä oli noin 5 desibelin luokkaa nuo heitot. Riippuu varmaan miten se on handussa . Mutta jos noissa wingseissä on killerit niin ei varmaan ole liikaa ääntä mutta ilman ei toivoakaan.

Jo ilman killereitä ei tosiaan ole toivoa sen verran mahtavat on soundit :p mutta kun tossa tais olla vakioputkillakin se 93db, pitää laittaa ne ahtaamat killerit, mutta mieluummin mittauttaisi ennen kun lähtee ajelee Hämeenlinnaan.

Yritin myös googlailla tuollaista dB-mittausta mutta eipähän mitään löytynyt. Eli tieto kiinnostaisi itseänikin. :)

Käsitääkseni myös MotOrg ry:llä on dB-mittari. Joskus ainakin järjestettiin keväisin mittauspäivä.
Mulla on kyllä työpaikalla dB-mittari ja laadukas sellainen. Voisin sen joskun ottaa mukaani ja mittailla, ehkä :;):

Meiltäkin löytyi db mittari duunista kun kyselin, miten mittaus suoritetaan? elikkä kuinka kaukaa putken päästä ja sivulta mitattuna, mitkä jengat yksi pyttysessä?

Ilman killeriä 104db, isommalla killerillä 98db ja pienemmällä killerillä 96db 4500rpm.
Tyhjäkäynnillä ilman killeriä 98db :p

Jokaisella katsastusasemalla on asiakkaiden käytettävissä desibelimittari. Sellainen, millä skoudetkin tulee mittailemaan tulevana suvena.

Back