• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Meinas sitte kylkeen tulla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alehto
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
käsi pystyyn ne motoristit jotka autoa ajaessaan AINA huomaavat motoristit, tuli ne sitten mistä suunnasta tahansa. ..... no eipä yhtään kättä näy... eli jokainen motoristi joka uhoaa täällä vetävänsä kuonoon autoilijoita jotka ei _huomanneet_ motoristia ja vaan _vahingossa_ kiilaavat tai ajavat eteen: jätän sanomatta, miettikää hetki itse. toivotaan vaan sitä pirunmoista tarkkaavaisuutta niin autoilijoille kuin motoristeillekin. -- tosta äänekkyydestä tiedän että se jakaa kansaa kahtia, mutta tunnustaudun siihen uskovaisten joukkoon jotka ajaa tarvittaessa korkeilla kierroksilla ihan siksi että se umpikuuro kotiokuskikin siellä nahkasohvallaan, vähintään peilien tärinästä tietää että täältä tullaan. oon vieläpä testannu kaverin kanssa, kyllä volvo v70:kin kuuluu sisälle kun avoputkella posottaa. -- parasta on silti muistaa olevansa näkymätön ja välttää turhia kohtaamisia isompien kanssa.
sport05.gif

Oliskahan pissapojan kytkeminen mp kovin hankalaa. Täyttäis vaan säiliön maalinpoistoaineella ja sais ruittia imussa ajavia kotilokuskeja...
omg.gif
Eipäs nyt kuitenkaan aiheuteta kotilokuskien vihaa kakspyöräsillä ajaville.
sport05.gif
Se viha on jo valmiina näissä kiilaajissa ja roikkujissa.
Jepjep! Ja maalinpoistolla sitä vihaa vähennetäänkin
thumbs-up.gif
smile_org.gif
.
Enkä ymmärrä mistä se viha kumpuaa, onko se kateutta vai mitä...muttei sitä ainakaan heittäytymällä itse m****ksi vähennetä.

KUOLLUT KULMA! Prkl!
Motoristin pahin vihollinen. Kun näet kotilokuskin silmästä silmään (peilin kautta, tai muuten), voit olla melko varma että olet tullut nähdyksi.
**(Jos vielä silloinkin tungetaan päälle...kylkeen...perään...tms; voit olla melko varma että kotilokuski on melko varmasti kusipää
smile_org.gif
...ja sitten sitä melko varmasti kannattaa tööttästä nenuun)**

Sellasta oon ajatellu jo pitkään että tarttis painattaa huomioliivien selkäpuolelle ISOLLA: JÄTÄ TURVAVÄLI

nimittäin itteeni ärsyttää suunnattomasti 5-10 metrin päässä roikkuvat autoilijat....mitä niille voi tehä? isoja muttereita viskoo tuulilasiin olan yli?

Kannattaa ajella mopolla joko auton takapuskurin tason takana, tai sitten auton kuskin kohdalla, ei todellakaan siinä kuolleessa kulmassa.
Tätä periaatetta voi tuskin liikaa korostaa. Jos se auto päättää jämähtää siihen etukulmaan, niin kahvan käännöllä äkkiä ohi, tahi sitten jarrulla taaemmas.
Väärin.. Oikea Motoristi on juurikin se minäminäminä, ja minä ajan tässä ja Sinä väistät
tounge.gif
crazy.gif
pftroest.gif

Sellasta oon ajatellu jo pitkään että tarttis painattaa huomioliivien selkäpuolelle ISOLLA: JÄTÄ TURVAVÄLI

nimittäin itteeni ärsyttää suunnattomasti 5-10 metrin päässä roikkuvat autoilijat....mitä niille voi tehä? isoja muttereita viskoo tuulilasiin olan yli?
Vilkuttelet jarruvalolla, näytät kädellä, että ajaa liian lähellä, ja lopuksi päästät ohi tai otat ite sen tarvittavan turvavälin pienellä rannelikkeellä.

Kuka tunnustaa ajavansa joko autolla tai mopolla aina täysin virheettömästi?
Täällä tuntuu olevan asenteena että aina kun autoilija tekee jonkin virheen niin on automaattisesti mopovihaaja m*lkku. Ihan samanlaisiin tilanteisiin joutuu auton kanssa.
Mulla nyt ei ole kokemusta mopolla ajamisesta kuin 10tkm jonka aikana olen joutunut kahteen lievään vaaratilanteeseen joissa kummassakin oli kyllä omaakin syytä. Ensimmäisessä kääntyi auto eteen kolmion takaa, ei vissiin uskonut että moottoripyörä etenee melkoisen nopeasti 60 rajoitusalueella (saattoi siis olla ylinopeutta). Toisessa tapauksessa auto meinasi vaihtaa kaistaa kylkeen moottoritiellä. Olin just sopivasti auton kuolleessa kulmassa liittymän kohdalla. Molemmat tapaukset olisin voinut välttää tilannenopeudella ja tarkkailemalla omaa paikkaani autoon nähden paikassa jossa autot todennäköisesti kaistaa vaihtavat.
Onhan noita täysiä puusilmiä liikenteessä mutta onneksi harvassa.
Ajellaan siis rauhassa ja ennenkaikkea ennakoitavasti.

Jaa, ehkä tuokin toimisi. Mutta oletko kokeillut tekstiä "HELL'S ANGELS - ST. PETERSBURG"?
Muuten hyvä, mutta mitäs kun oikeat HA:t pärähtää paikalle?
Kipeetä tulee siinäkin vaiheessa.
tounge.gif

Kyllähän se on niin, että kukaan ei aja virheettömästi.
Mutta vähän edes käyttämällä järkeään, ja ottamalla muut huomioon, olisi tuo ajelu kaikille paljon mukavampaa ja turvallisempaa.

Täytyy yrittää pitää mielessä nää kaikki keskustelut, kun lähden pyörällä tonne liikenteen sekaan ajelemaan, jotta selviäisi ehjänä.
smile_org.gif

Muuten hyvä, mutta mitäs kun oikeat HA:t pärähtää paikalle?
Kipeetä tulee siinäkin vaiheessa.
tounge.gif
Niin no, ehkei tuokaan sitten täydellinen ratkaisu ole...

Täytyy muuten näin uusiomotoristina sanoa, että tosiaan yllätti tuo miten lähellä persiissä autot tuolla roikkuvat. Ensin katsoin, että onpa Hondassa kummasti hiotut peilit kun takana tuleva näyttää olevan potkuetäisyydellä.

KUOLLUT KULMA! Prkl!
Motoristin pahin vihollinen. Kun näet kotilokuskin silmästä silmään (peilin kautta, tai muuten), voit olla melko varma että olet tullut nähdyksi.
**(Jos vielä silloinkin tungetaan päälle...kylkeen...perään...tms; voit olla melko varma että kotilokuski on melko varmasti kusipää
smile_org.gif
...ja sitten sitä melko varmasti kannattaa tööttästä nenuun)**
aika yksinkertainen nyrkkisääntö. ei luulis olevan vaikeaa, mutta valitettavan usein näkee kuinka monikaan tiellä liikkujista ei välitä/halua ajatella seikkaa tulenko nähdyksi..

ja jos näkö paranisi kuonoon vetaisulla niin miksi sitten tehdään kalliita laserleikkauksia???

ja ketään sormella osoittamatta, niinkuin aiemmin mainittiinkin...joka päivä kandeis kurkata peiliin...motoristinkin...

omasta kohdaltani voin sanoa...kaksi kolmesta likipiti/vaaratilanteesta mitä itselle on sattunut on ollut melko suoraa seurausta omasta toiminnasta. tällänen seikka selvisi peilistä.
sad_orig.gif

Ei niille oikeen mitään voi tehdä. Ei tiä haluuko ne nähdä ahterin läheltä vai mitä <<< onhan se varmaan ihan kiva näky, mut silti tulkoon vaikka huoltsikalle sit pällistelemään. Turvallisesti.

Ilkeänä olen joskus vilkuillutmulkoillut, ja alkanut kaivaa liivin taskua...johan tulee etäisyyttä.
Huulipunaahan minä vain sieltä kuitenkin...
smile_org.gif
biggrin.gif

mun buudia tuskin kukaan haaluu nähdä likeltä...silti noita roikkuu..ikäväää

aina jotain uuttakin...liiveissä on siis taskut
blush.gif

mun buudia tuskin kukaan haaluu nähdä likeltä...silti noita roikkuu..ikäväää

aina jotain uuttakin...liiveissä on siis taskut
blush.gif
Nahkaliiveissä on taskut, joissa voi olla ihan mitä vaan...huulipunasta etiäppäin.
smile_org.gif

Ja niissä toisissa liiveissä...
biggrin.gif
, niitä ei kutsuta taskuiksi
biggrin.gif

...eikä sisältö välttämättä toimi pelotteena ja etäisyyden lisääjänä
tounge.gif
biggrin.gif
.

Miettisin miksei koskaan lue missään kahden pyörän kolaroineen keskenään. Harvemmin taitaa tapahtua näin. Me pyöräilijät taidamme olla sen verran valpasta väkeä, ettei yhteen osuta. Toisin kuin autoilijoiden kanssa.
smile_org.gif
Jos joku tietää tapauksia ni voihan tähän jatkoksi kirjoitella.

Back