Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä on "ajoissa"?Ollaan sitä taas niin s-tanan tiukalla asenteella mopon päällä liikenteessä. Perinteisesti autoilijat alkaa isommin huomata mopot varmaan liikenteessä joskus toukokuun lopuilla, kannattaa ehkä hiukan omaksua ennakoivaa ajotapaa jos aikoo mopolla pysyä kondiksessa eikä joudu auton "kiilaamaksi".
Eilen ajelin päivällä itse autolla Kehää pitkin takana tuli samaa vauhtia prätkä, vilkutin hyvissä ajoin että siirryn vasemmalle ja ohitan edessä meneviä autoja. Ja olihan sen perkeleen pakko vielä yrittää keretä vasemmalta mun ja kaiteen välistä ohi, jos en jarruttanut vaikka olin edellä ja väistin niin oikealle kuin kaistallani pystyin, niin kaiteissa olisi kolissut 600 Hornetti.![]()
Sitten tottakai tyyliin kuuluvasti näytteli mulle keskisormea..Olin jo vasemmalla kaistalla kun Hornetti myöhässä kiihdytti ohi, tai siis yritti. Ei pahalla kuskille, oikeanlaista asennetta vaan mukaan..![]()
![]()
![]()
![]()
No siinähän se vastaus olikin. Eli semmoinen asenne ettei sinne lautalaatikkoon joudu vaikka toinen koheltaakin.Mikä on muuten mielestäsi oikeanlainen asenne? Ollaan hissukseen vaan ja tyydytään siihen että sairaalareissu/pahimmassa tapauksessa jopa lautalaatikkoon, koska kotilokuski ajaa miten haluaa?
Tässä hain lähinnä sitä, että on sen kotilokuskin huomio jotenkin herätettävä jos ei ole oikeasti huomannut että siinä on pyörä rinnalla, jota meinaa kiilata pusikkoon. Ja jos tietoisesti tämmöistä liikettä tekee, niin kyllä on aiheellista pieni "puhuttelu". Tapahtuu se sitten verbaalisesti, taikka hyödyntäen muita mahdollisuuksia. Esim kehon kieltä. (lue, nyrkki otsaan).No siinähän se vastaus olikin. Eli semmoinen asenne ettei sinne lautalaatikkoon joudu vaikka toinen koheltaakin.Mikä on muuten mielestäsi oikeanlainen asenne? Ollaan hissukseen vaan ja tyydytään siihen että sairaalareissu/pahimmassa tapauksessa jopa lautalaatikkoon, koska kotilokuski ajaa miten haluaa?![]()
Joko nain...Itse olen miettinyt, että mahtaisko tämmöisen saada naamioiduksi toisen puolen pakoputkeksi.Oliskahan pissapojan kytkeminen mp kovin hankalaa. Täyttäis vaan säiliön maalinpoistoaineella ja sais ruittia imussa ajavia kotilokuskeja...![]()
![]()
Tuo nyrkki otsaan uhoaminen kuuluisi ehkä tuonne suoli 24 enneminkin.Tässä hain lähinnä sitä, että on sen kotilokuskin huomio jotenkin herätettävä jos ei ole oikeasti huomannut että siinä on pyörä rinnalla, jota meinaa kiilata pusikkoon. Ja jos tietoisesti tämmöistä liikettä tekee, niin kyllä on aiheellista pieni "puhuttelu". Tapahtuu se sitten verbaalisesti, taikka hyödyntäen muita mahdollisuuksia. Esim kehon kieltä. (lue, nyrkki otsaan).No siinähän se vastaus olikin. Eli semmoinen asenne ettei sinne lautalaatikkoon joudu vaikka toinen koheltaakin.Mikä on muuten mielestäsi oikeanlainen asenne? Ollaan hissukseen vaan ja tyydytään siihen että sairaalareissu/pahimmassa tapauksessa jopa lautalaatikkoon, koska kotilokuski ajaa miten haluaa?![]()
![]()
![]()
myydään volvo v70,,,Oliko volvo v70?![]()
Muita käteviä vaihtoehtoja:Helpompi järjestely ois hommata haulikon panosvyö ja laittaa lasisiin koeputkiin sitä maalinpoistoainetta. sitten heittelis siitä jos tilanne vaatii...Oliskahan pissapojan kytkeminen mp kovin hankalaa. Täyttäis vaan säiliön maalinpoistoaineella ja sais ruittia imussa ajavia kotilokuskeja...![]()
![]()
Jos on selkärankaa, niin ei tule tänne itkemään ja syyttämään muita omista töppäyksistä. Jos sitten syy on autoilijassa, niin sitten tänne vaan kirjoittelemaan ja haukkumaan. Näin ainakin minusta.En komentoi ketjun aloittajan tapausta millään lailla, kuin että onneksi ei käynyt kuinkaan.
Muuten asiaan liittyen kyllä sanoisin, että meillä motoristeilla on syytä katsella peiliin melko pitkään ja tarkasti, ennen kuin aloitetaan hakkaamaan autoilijoita pesäpallomailoilla ja nyrkeillä. Tuossa äsken kun kaupungilla oleilin, niin näin vajaa kymmenkunta pyörää puolen tunnin sisällä. Yhtä Bemaria lukuunottamatta kaikki kiihdyttelivät JÄRJETTÖMIÄ nopeuksia taajama-alueella, mielettömiä kaistanvaihtoja ja yksi veteli vielä keulapystyssä neljänkympin alueella.....saattaa kuulostaa jeesustelulta ja kukkahattutouhulta, mutta olisko tällaisissa tyypeissä itsessä vähän vikaa, jos autoilijat ei huomaakkaan? En väitä, että itse en koskaan kiihdyttelisi, mutta kaikella on paikkansa ja aikansa...
Tätä periaatetta voi tuskin liikaa korostaa. Jos se auto päättää jämähtää siihen etukulmaan, niin kahvan käännöllä äkkiä ohi, tahi sitten jarrulla taaemmas.Kannattaa ajella mopolla joko auton takapuskurin tason takana, tai sitten auton kuskin kohdalla, ei todellakaan siinä kuolleessa kulmassa.