Paha sanoa, mut ehkä olis voinu käydä pahemminkin. Nää lipat tuli mun eteen niissä ässämutkissa takalenkille mentäessä. Sen seurauksena jouduin vetämään hiekalle aika kovasta vauhdista. Loggerissa yleensä ollu joku 170 niillä kohdin kun tein ekat havainnot siitä, että nyt tullee tilanne. Mulla kypsy takarengas valmiiiksi just tuolla kierroksella ja sitte siellä takana tuli varmaan kiire ohi. En oikein osaa sanoa, mitä siinä tapahtui. Joku humahti ohi, sitte seuraavaksi näin kipinöitä ja sit tajusin, että ajolinja on tukossa ja mies sekä mopo liukuu siinä edessä. Nopea analyysi oli se, että kukaan ei voita, jos rysäytän samaan kasaan. Sitten otin tiukan otteen sarvista, työnsin perseen taakse, vedin kytkimen pohjaan ja painoin hiekalle. Tuntu ikuisuudelta se hetki, ennen kuin tajusin, että perkele tää saattaa olla seivattavissa. Olin ihan varma, että lähden sarvien yli, kun eturengas uppoaa hiekkaan. IIlmeisesti sade oli tampanut hiekan sen verran napakammaksi, että etupyötä ei lähtenyt kyntämään. Vauhti loppu jonnekin sinne takakurvin apexin reunan paikkeille. Tuntu melkoiselta rodeolta. Mopo parkkiin ja juosten katsomaan, mitä kaatuneelle jampalle kävi. Sattu varmaan ihan v*tusti joka paikkaan ja haalarikin oli palanu puhki persposkesta. En nyt sitte enempää avaa tähän toisten vammoihin liittyviä asioita, mutta lievästi olin huolestunut. Onneksi puheyhteys ei ollut kadonnut kuskiin. Koitin jutustella, että kontakti säilyis ja muutaman aiheeseen liittyvän kysymyksen tein, että tietäisin, mikä tilanne on käpälissä. Lanssin saapumisen odottelu tuntu pitkältä, mut ei se varmaan oikeesti kestänyt kauan. Toivottavasti kaikki on olosuhteisiin nähden hyvin ja paranemiisia sinne.
Tossa vielä se kierros, mistä hommat meni käteen.
www.racebox.pro