Onko kukaan muu pohtinut miksi matkamoottoripyörien kehitys on niin hidasta?
BMW K1600:set toivat pitkästä aikaa jotain uutta.
Hondan VFR1200 (voiko edes matkapuöräksi laskea?) oli ainakin minulle paha pettymys.
Jne.
Samaan aikaan kyykyt kehittyvät huimaa vauhtia.
Panigale, S1000RR jne.
Minä kaipaisin matkapyörään kehitystä.
Suurempia toimintasäteitä pienemmän kulutuksen kautta (down sizing ja ahdot)
Merkittävästi lisää voimaa jo tyhjäkäynniltä, esim kasoisahtamisella + hybriditekniikalla.
Eli oma pettymykseni liittyy nimenomaan moottoritekniikan pysähtymiseen.
Enkä voi uskoa, että edes tuo sähköhybridi paljoa painoa lisäisi. Kun katsotaan miten paljon kyykyt ovat keventyneet, pitäisi nykyisiin matkapyöriin mahtua niille sopivaksi sovitettu sähkötekniikka ja akut ja silti kyetä painoa jopa pudottamaan. Eli painot saisivat myös alkaa pudota merkittävästi.
Hinnan en voi uskoa olevan esteenä. Tuntuu tekevän maailmalla kauppansa melko kalliit kyykyt, eikä tuo K16:kaan halpa ole.
Vai onko se hidasta? Onko edes hitaampaa kuin kyykkyjen? Vai onko jopa perusautoissa kehitys edennyt nopeammin?
BMW K1600:set toivat pitkästä aikaa jotain uutta.
Hondan VFR1200 (voiko edes matkapuöräksi laskea?) oli ainakin minulle paha pettymys.
Jne.
Samaan aikaan kyykyt kehittyvät huimaa vauhtia.
Panigale, S1000RR jne.
Minä kaipaisin matkapyörään kehitystä.
Suurempia toimintasäteitä pienemmän kulutuksen kautta (down sizing ja ahdot)
Merkittävästi lisää voimaa jo tyhjäkäynniltä, esim kasoisahtamisella + hybriditekniikalla.
Eli oma pettymykseni liittyy nimenomaan moottoritekniikan pysähtymiseen.
Enkä voi uskoa, että edes tuo sähköhybridi paljoa painoa lisäisi. Kun katsotaan miten paljon kyykyt ovat keventyneet, pitäisi nykyisiin matkapyöriin mahtua niille sopivaksi sovitettu sähkötekniikka ja akut ja silti kyetä painoa jopa pudottamaan. Eli painot saisivat myös alkaa pudota merkittävästi.
Hinnan en voi uskoa olevan esteenä. Tuntuu tekevän maailmalla kauppansa melko kalliit kyykyt, eikä tuo K16:kaan halpa ole.
Vai onko se hidasta? Onko edes hitaampaa kuin kyykkyjen? Vai onko jopa perusautoissa kehitys edennyt nopeammin?