• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Marushin kypärät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kideon sanoi:
Hmm.. ei mun päähän ainakaan tuo Maru tule.. kokkeilin kypärää kun myyjä lupas ottaa takasin jos en tykkää..
Esiksi.. Meluisa.. Tuulenpyörre sisällä kopassa, roskat silmissä...
:hanuria:

/Kid
Omassa käytössä kolmatta kautta 999rs ja ei mitään ongelmia. Oliko kypärässä paikallaan leuan alle tuleva ohjain. Ja mitä meluun tulee, niin on jopa hiljaisempi kuin shoei xr-1100. Tosin sekään ei ole hiljaisimmasta päästä.

Mulla kans ollu 999RS Monstra värityksellä jo kaksi kautta käytössä ja olen ollut todella tyytyväinen.
Kypärä sopii todella hyvin mun päähäni, ja on soppelin kevyt.

Aikaisemmin käytössä oli musta visiiri, mutta iltaisin oli näkyvyys niin huono, että päätin tälle kaudelle kokeilla
peilivisiiriä, ja kokemukset siitä on hyvät.

Ei ole liian tumma, mutta aurinko ei häikäise.

Messuilla on tullut Marushinin pottia katseltua, mutta ohuen oloinen rakenne on jotenkin epäilyttänyt, eikä asiaan ole tullut palattua.

Alla on kuva 999RS:stä, jolla on äskettäin leiskautettu shikaanista ulostullessa highsideri ei niin suuresta nopeudesta. Tämä on ensimmäinen kerta kun näen kypärän joka on oikeasti hajonnut kaatumistilanteessa. Kuidussa on koko paksuudelta n. 15 cm pitkä halkeama, pinta on lähtenyt osumakohdan ympäriltä laajalta alueelta pois ja kuorirakenne on tuolta alueelta melkoisen pehmeänä. Kuski selvisi tällistä olosuhteisiin nähden hyvin, joten kypärä teki kyllä tehtävänsä kunnialla, mutta vielä yksi vähänkään isompi isku tuolle alueelle olisi ollut huono juttu. 999RS on hyvin kevyt kypärä, ja mieleen tulee väkistenkin että keveys on saatu aikaan ohentamalla kuorta pikkasen liikaa.

Liitetiedostot

• 2012-06-10-022_p.jpg
    2012-06-10-022_p.jpg
    50,2 KB · Katselut: 102
Sharpin testeissä nuo marushinit on menestyneet hyvin. Tuo higsiderista tuleva kaatuminen on melkein pahin mahdollinen kypärälle äkkipysähdyksen jälkeen. Tullaan korkealta ja kovaa.

Voihan kypärän tehdä vaikka titaanista, mutta joustavuudella suojellaan päätä.

Hannula sanoi:
Messuilla on tullut Marushinin pottia katseltua, mutta ohuen oloinen rakenne on jotenkin epäilyttänyt, eikä asiaan ole tullut palattua.

Alla on kuva 999RS:stä, jolla on äskettäin leiskautettu shikaanista ulostullessa highsideri ei niin suuresta nopeudesta. Tämä on ensimmäinen kerta kun näen kypärän joka on oikeasti hajonnut kaatumistilanteessa. Kuidussa on koko paksuudelta n. 15 cm pitkä halkeama, pinta on lähtenyt osumakohdan ympäriltä laajalta alueelta pois ja kuorirakenne on tuolta alueelta melkoisen pehmeänä. Kuski selvisi tällistä olosuhteisiin nähden hyvin, joten kypärä teki kyllä tehtävänsä kunnialla, mutta vielä yksi vähänkään isompi isku tuolle alueelle olisi ollut huono juttu. 999RS on hyvin kevyt kypärä, ja mieleen tulee väkistenkin että keveys on saatu aikaan ohentamalla kuorta pikkasen liikaa.

Toi mun kypärä otti isoimman osuman vasta radan pinnassa pyöriessä. Laahasi rataan jossain kohtaa samalla kun olkapään titaanisuoja kului meilkein puhki. Näin ainakin luulen käyneen tuntemusten pohjalta. Radallahan jäin oikealle kyljelle makaamaan, mistä sitten käännyin ilmojen pihalla ollessa selälleni. Hyvin kypärä kyllä suojasi, ei edes päänsärkyä tullut. Niskat eivät ole jäykät saati kipeät kuten joskus ennen kaadon jälkeen. Ehkä tästä sitten tuo keveys auttoi.

Aika rumaksihan tuo kypärä kieltämättä meni. Ulkokuori on huonossa kunnossa, mutta sitten taas sisäpuolelta ei näy mitään vaurioita.

Hyvä kypärä jota voin suositella, kaatuminen kannattaa puolestaan jättää tekemättä.

Edellinen hajonnut kypärä itsellä oli schuberth r1. Meni botnian high siderissa viime kesänä. Silloinkin kypärästä lähti pintaa ja tuli saman oloinen noin 7cm pitkä halkeama kuituun. Tässäkin tapauksessa pää kolahti tonttiin vasta radalla pyöriessä jonkun kuperkeikan seurauksena. Päätä särki ja niskat oli sen verran kipeät ettei päätä pystynyt tyynystä ilman käsiä nostamaan. Tällöin myös sisäpuolelta näki pehmusteiden vaurioita. Kuva: https://lh3.googleusercontent.com/-t2CpxhrUstQ/Te4y1N1gd5I/AAAAAAAAFmM/azc6H6N5eXQ/s912/DSC_1949.JPG

Paha noita on kuitenkaan suoraan mennä vertaamaan, koska kypärää kohdistuneet voimat voivat olla hyvinkin erilaisia. Tuloksena molemmissa kuitenkin kypärä hajosi ja pää jäi ehjäksi.

Back