• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Marushin kypärät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kai niistä monet tykkää, kun olivat maahantuojalta loppu ja sovituskappaleetkin myyty. Sovittamaan olisi päässyt parin viikon päästä, olin jo melkein päättänyt mitä ostan ja kävin vain kokeilemassa jos tuo "uusi" tuttavuus olisi ollut jopa parempi. Ostin sitten sen toisen jota pääsi sovittamaankin ja jopa väreissä oli valikoimaa.

Tuo Carbon RS1 oli hieman rimpulan oloinen, mutta se toinen 1100g painoinen kypärä oli hyvinkin lupaavan oloinen. Ehkä sitten viiden vuoden päästä kun menee taas kypärä vaihtoon ;)

Olen kyllä tykännyt. Pari vuotta käytössä ollut 777 eikä vaihtaminen ole käynyt mielessäkään. Sopivuus on aina pään muodosta kiinni. Eli toiset tykkää ja toiset ei.

Hauska sattuma, mulla on tuo Marushin 999RS. Laitoin www.pinlock.com iin viestiä, että onko heillä saatavana photokromista pinlockkia siihen. Tuli tälläinen vastaus:

At first thank you very much for your reaction.

Unfortunately the Pinlock ProtecTINT is not available for your helmet. Since Marushin is bankrupt, I am afraid that the ProtecTINT will never be available for your helmet.

Että sellasta, eine kypärät tuosta varmasti huonone. Onko kellään hajua mistä voisi saada photokromista pinlockkia Marushin 999rs:ään? Eurobikerilta saa Photokromista visiiriä mutta on vähän kallis.. (99e) :;):

edit: itse kypärään olen erittäin tyytyväinen! Voin suositella :WAZAAP:

Mulla ollut puoltoista kautta 999 RS ja olen ollut tyytyväinen. Kevyt (1100g) ja hyvin istuva, ainakin meikäläisen nuppiin.

Banned sanoi:
Minulla on kans yksi Marushin kaapissa. Visiiri siitäkin ränkkä. Visiirin kiinnityspalikka lohjennut irti.

visiirin kiinnitysmekanismeja oli ainakin vielä viime kesänä saatavana Eurobikersista....

999RS ollut nyt vuoden ja olen ollut oikein tyytyväinen. Tosin nyt alkaa noin 50 tuhannen kilsan jälkeen olla pientä
löystymisen merkkiä ilmassa. Lienee hyväksyttävä asia jo tässä vaiheessa.

Viime kesän lopulta ollut RS2 fotokromisella visiirillä ja on kyllä ollut hyvä. Kevyt, hiljainen ja mukava. Voin suositella kyllä.

Yhdistetty 4 samaa aihetta käsittelevää ketjua yhteen, josta syystä ketju voi näyttää hieman hassulta kun "aloitusviestejä" jää keskelle ketjua.

Yhdistetty siksi jotta tieto/käyttäjäkokemukset löytyisivät helpommin yhdestä ketjusta kuin ripoteltuna useampaan ketjuun.

Tuli lievä WTF ilmiö, kun yritin selvittää tuota Marushinin mallia. Löysin kuvan samanlaisesta potasta, mutta siinä lukee Suomy. Grafiikka on muuten samanlainen. Onko näillä firmoilla jotain yhteyttä keskenään kenties?
Grafiikka on Bargy Design, joka näyttäisi tekevän Suomylle graffat.

Suomyn malli on Gun Wind. Kaipa ne tuon osat sitten käy suoraan :dunno:

f487_1.jpg

EDIT: Jostakin saksalaiselta palstalta kaivelin, että ovat identtisiä keskenään. Vähän outoa kyllä, että väritystä myöten.

Viimeksi muokattu:
GuessWho sanoi:
999RS ollut nyt vuoden ja olen ollut oikein tyytyväinen. Tosin nyt alkaa noin 50 tuhannen kilsan jälkeen olla pientä
löystymisen merkkiä ilmassa. Lienee hyväksyttävä asia jo tässä vaiheessa.

Aika paljon olet vuoden aikana työntänyt menemään :thumbup:

sorry offtopic

999rs ostettuna, ja yhen reissun jäljiltä kokemukset positiiviset. Mutta kysymys photokromisesta viriistä. Ostin "Savu,tumma" ja vähän on minusta vaalee, jopa ruskee. Aluks heräs epäily että laittovatko vahingossa sen meripihka värin. Onkos kellään muulla tuota tummaa?

Toki jos onkin vähän vaalee,niin tuolla pärjää makiasti vielä illallakin. Mutta mietityttää vieläkin että laittovatko väärän viriisin.

rts_333 sanoi:
999rs ostettuna, ja yhen reissun jäljiltä kokemukset positiiviset. Mutta kysymys photokromisesta viriistä. Ostin "Savu,tumma" ja vähän on minusta vaalee, jopa ruskee. Aluks heräs epäily että laittovatko vahingossa sen meripihka värin. Onkos kellään muulla tuota tummaa?

Toki jos onkin vähän vaalee,niin tuolla pärjää makiasti vielä illallakin. Mutta mietityttää vieläkin että laittovatko väärän viriisin.
Aika vaalea se tummakin versio on, ei tahdo riittää kirkkaimmalla kelillä vaan aurinkolaseja tulee käytetyä sen lisäksi. Niin mulla on menossa jo toinen, kahden kesän jälkeen se ei enää tummunut juurikaan ja ostin uuden.
Mutta jos se on ruskea, niin oisko se sitten ns. meripihkan värinen?

zpete sanoi:
Aika vaalea se tummakin versio on, ei tahdo riittää kirkkaimmalla kelillä vaan aurinkolaseja tulee käytetyä sen lisäksi. Niin mulla on menossa jo toinen, kahden kesän jälkeen se ei enää tummunut juurikaan ja ostin uuden.
Mutta jos se on ruskea, niin oisko se sitten ns. meripihkan värinen?

Mun rs:ssä on se tummin visiiri ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia edes suoraan vasta-aurinkoon ajettaessa ?
Mutta iltahämärä ja pilvinen keli tuottaa pikkuriikkistä tiirailun tarvetta kyllä.

GuessWho sanoi:
Mun rs:ssä on se tummin visiiri ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia edes suoraan vasta-aurinkoon ajettaessa ?
Mutta iltahämärä ja pilvinen keli tuottaa pikkuriikkistä tiirailun tarvetta kyllä.
Siis tummin fotokromaattinen visiiri? Mun mielestä se on aika vaalea... Mulla on toisessa Marushinissa se tummin(musta) normaalivisiiri, se on paljon tummempi kuin tuo toinen.

zpete sanoi:
Siis tummin fotokromaattinen visiiri? Mun mielestä se on aika vaalea... Mulla on toisessa Marushinissa se tummin(musta) normaalivisiiri, se on paljon tummempi kuin tuo toinen.

Sori, puhuin nimenomaan tavallisesta tummasta, en fotokromaattisesta.

Hmm.. ei mun päähän ainakaan tuo Maru tule.. kokkeilin kypärää kun myyjä lupas ottaa takasin jos en tykkää..
Esiksi.. Meluisa.. Tuulenpyörre sisällä kopassa, roskat silmissä...
:hanuria:

/Kid

Back