• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Marushin kypärät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En nyt äkkiseltään muista olenko jo vastaillut tähän, mutta kun tässä näistä päähänsopivuuksista on keskusteltu, niin täytyy sanoa että mun päähän tuo Marushin (en nyt muista mikä malli, kokonaan mattamusta) sopii kuin valettu, musatulppienkaan kanssa ei tule mitään painontunnetta.. Hieman kovaääninenhän tuo on, mutta muuten erittäin mukava..
Ja plussana tuo photokrominen visiiri, jonka aion hommata ajokauden alkaessa...

E: Ja joo, tosiaan ken kypärää on ostamassa, ilman muuta ensin liikkeeseen sovittamaan ruukkua päähän, itsekin olisin ostanut kysymättä kokoa M, mutta nykyinen kypärä on muistaakseni XS...
cool.gif

Siitä kiitos Eurobikerin asiantuntevalle myyjälle..

Marushin B2:sta ajattelin käydä Eurobikerilla sovittamassa. Mattamustana tosin ostan jos ostan.

Itsellä helppoa sinänsä tuo kypärän sovittaminen, sillä XXL joko mahtuu päähän tai sitten ei mahdu (kuten esim. Roofin pienen pienet XXL:ät).  
tounge.gif

onkos porukalla kokemuksia marushinin kypäristä..? kehuja, moitteita..?

suht kevyitä tuntuvat mainosten mukaan olevan, eikä ehkä markkinoiden kalleimpia, mutta millaista laatua nuo tahtoo olla, en vielä ole yhtään käsiini löytäny mallikappaleeksi..

jos kokemuksia löytyy, niin onko kypärä kuinka hiljainen? tällä hetkellä päässä pyörii shoein raid II...

Itsellä tuo Rs1 carbon. Kypärä on ainakin itselle hyvä, kevyt ja muutenkin muotoilultaan omaan päähän sopiva. Mikään hiljainen kypärä tosin ei ole.

Mulla on Marushin shivan ja yhen käyttökerran kokemuksen mukaan ihan ok kypärä. Jonkin verran puristi, mutta eiköhän kypärä tai pää muovaudu sopivaksi. Ihan hiljaisin kypärä ei maha olla, ei tosin kovin monesta kokemuksia. Tuo tummeneva visiiri on kyllä kätevä näin rillipäälle ja se oli suurimpia syitä tuon merkin valitsemiseen ulkoasun ohella.

Mistäs löysit ton Rs1 carbonin?
Tampereen virallinen myyjä(YMC) sanoi että niitä ei ole vielä maassa vaikka noita on mainostettu koko talvi...
nixweiss.gif

Tuli hommattua tuollainen Kouseido täksi ajokaudeksi.
Omaan päähäni istuu ainakin tosi hyvin.
Pirun kevyt, joka on mun mielestä parempi, kun alkaa tuulet jylläämään.
Nyt en voi sanoa oikein tuosta hiljaisuudesta mitään, kun verrokkina on ollut hjc:n vanhempi kypärä.
Toisaalta taas, korvatulpat maksaa joitakin euroja, miksi sijoittaa korvatulppiin 2-300€.

Visiirin mekanismi ollut tähän asti hyvin toimiva. Pysyy siinä asennossa mihin aukaisee.
Nyt on tullut ajeltua tuolla tummalla visiirillä, ja se ainakin mun käytössä pääsee vähän huurtumaan, kun pysähtyy valoihin seisoskelemaan. Kirkasta en ole vielä koittanut, joskos se olisi vähemmän huurtuvaa sorttia.
Tuohon on käsittääkseni saatavilla myös pinlock jos haluaa.

Toistaiseksi olen ollut ihan tyytyväinen.

rs1 carbonina näyttää kyllä näin koneella hyvältä päällisin puolin..

THPR, mihin aiempaan kypärään vertaat, kun sanot ettei ole hiljainen..? vai onko kyseessä ihan mututuntuma..?

näemmä tummaa visiiriä on saatavilla kyseisen valmistajan kypäriin, pinlockia taas ei ainakaan eurobikerin sivuilla mainita. shoeissa on pinlock ja ainakin siinä sen on toiminut moitteetta, hieman jotenkin epäilyttää, et kuinka mahtaa tuo anti-fog-systeemi toimia jos se on jokin pinnoite visiirin sisäpinnalla...

mites tuo tummeneva visiiri oikein toimii käytännössä, tummeneeko se auringon paisteessa samaan tyyliin kuin jotkut silmälasit..?

THPR, mihin aiempaan kypärään vertaat, kun sanot ettei ole hiljainen..? vai onko kyseessä ihan mututuntuma..?

näemmä tummaa visiiriä on saatavilla kyseisen valmistajan kypäriin, pinlockia taas ei ainakaan eurobikerin sivuilla mainita. shoeissa on pinlock ja ainakin siinä sen on toiminut moitteetta, hieman jotenkin epäilyttää, et kuinka mahtaa tuo anti-fog-systeemi toimia jos se on jokin pinnoite visiirin sisäpinnalla...

mites tuo tummeneva visiiri oikein toimii käytännössä, tummeneeko se auringon paisteessa samaan tyyliin kuin jotkut silmälasit..?
Kyl mun mielestä tuolla seisoo selvästi pinlock visiiri?
Pinlock

Ja ei se pinnoite estä sitä huurtumista aivan kokonaan. En usko että yhdessäkään kypärässä sellaista visiiriä on.
Olen sen verran isokokoinen, ja hengitys on aika raskasta, joten paikollaan ollessa se alkaa menemään mulla huuruun. Ajossa ei.

Ja se rs1 näyttää myös livenä sairaan hyvältä. Siihen kun laittaa myös ton tumman visiirin, niin nams.
Olen ajellut muuten nyt päivällä aivan pilvisellä, ja vähän pimeähkölläkin kelillä tolla tummalla visiirillä, ja ainakin itse näen erittäin hyvin siitä läpi. Tuli myös testattua se auringonlaskua vasten, ja täytyy sanoa, että normivisiirillä ois ollut lähes ojan puolella, mutta tolla tummalla näki kaiken tosi selkeästi.

Itsellä oli aiemmin X-Liten 701 ja se oli kyllä hiljaisempi. Tosin HJC:n carboniakin kokeilleena Marushin on sitä hiljaisempi.

Ja korvatulpilla melut kaikkoaa!! Ainoa miinus tossa Rs1:ssä on leukaosan tuuletus, joka toimii todella hyvin, mutta sitä ei saa suljettua tällaisilla viileämmillä keleillä. Jollakin teippivirtyksellä tuokin varmasti hoituu. Lisäksi viileämmilä keleillä kaipaisi kyllä pinlockia, alle maantienopeuksissa visiiri huurtuu.

Olen kehunut aiemminkin, mutta kun kysyt: tuli hankittua puolivahingossa ja yllätyin: on mielestäni todella hyvä (777) kypärä hintaisekseen.

Ostin Molitorista Turusta, rs1 carbon kypärän ja siihen uv-säteilyn mukaan muuttuvan visiirin. Olen ollut erittäin tyytyväinen kypärään ja visiiriin.  
buttrock.gif

Visiiri tummenee kun aurinko paistaa ja kirkastuu kun pimenee.
033102beer_1_prv.gif

Luin tuossa juuri juttua Marushin-kypäristä ja kyllä se taitaa olla aikalailla turvallinen ainakin.

"29.10.2008 suoritetussa kypärien turvallisuustestissä testattiin 64 kypärän turvallisuus monien valmistajien malleista. Marushin malleista mukana olivat 777nx Tiger ja RS1.
Marushinin molemmat kypärät saivat täydet viisi tähteä turvallisuudesta. Yksikään toinen valmistaja ei ole koskaan saanut kahdelle kypärälle viittä tähteä turvallisuudesta.
Muiden valmistajien malleista mm AGV S4, ARAI GP5X ja Shark RSR2 saivat viisi tähteä."

Kyseessä oli siis Sharp:n testi.
http://sharp.direct.gov.uk

Ostin SR1 Carbon kypärän. Visiirin sovitus minun kypärässäni oli tehty tehtaalla todella huonosti. Vihellys ja ilmavirta kypärässä oli todella kova. Menin liikkeeseen, josta ostin kypärän, vaihtoivat visiirin kiinnikkeet kypärään, jolloin visiiri istuu paremmin tiivisteeseen. Nyt on kypärä huomattavasti hiljaisempi.
smile_org.gif
Visiirin saranan säätömahdollisuudet ei riittänyt, mutta ilmeisesti saranoita on eri mitoilla. Muuten kypärä on mukava ja kevyt, noin 1050 g.

Back