• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Marushin -kypärät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
eurobiker pitäjänmäki Helsinki , senkun hakee hyllystä

Musta kypärät on hyviä, tosin aika äänekkäitä , mutta tulpilla kun on oppinu ajamaan niin ei melu haittaa.

sateella huurtuu helposti..

Hinta ja laatu on todellakin kohdallaan

Tilasin kesän alussa Englannista eräästä autoliikkeestä  
omg.gif
Marushin Shivan kypärän alle satasen € hintaan ja postimaksun kanssa säästö oli muistaakseni yli 50 €. Siihen vielä ostin täältä orgin kautta fotokromisen visiirin, joka tummenee ja vaalenee jonkin verran valoisuuden mukaan ja koska kypärä ottaa  niskan puolelta tosi reippaasti ajoviimaa Shoein kypärän lailla, tilasin vielä Racevisorsin kautta Shoein whisper-kitin, josta myös sain vihjeen sopivuudesta tähän kypärään orgin kautta. Nyt olen saanut tosi nätin setin, jota voin vaihdella Shoein kypärän välillä mielen mukaan. Shoeissa on kolmekin eri visiiri-vaihtoehtoa, jotka ovat onneksi tosi nopeasti vaihdettavissa.

Saa noita Eurobikeriltäkin ( ainakin 999 ) samaan rahaan. RS1:tä ei näkynyt tuolla sakuissa, vai enkö osannut katsoa?

Löysin Marushin kypäriin sopivan merkkikohtaisen kaulurin, jonka avulla saa myös estettyä tuon kypärän takaosasta tunkevan jäätävän ajoviiman. Kauluri kiinnitetaan kypärään saumattomasti. Marushin-kauluri Hintakaan ei ollut paha, €9,90.
Samaan syssyyn tilasin tuollaisen kypärän säilytykseen tarkoitetun laukun Marushin-laukku.
Tuotteet tulivat tänään perille. Toimitusaika normaali viikko.

Näyttipä tuolla Motoin.de- verkkokaupassa olevan aina 70% alennuksella olevia tuotteita, tuolla alennuksella X-liten kypärä, jolloin kuulan täytyy tosin olla XL-kokoa.

Hyvä vinkki, tuo kauluri pitääkin laittaa kokeiluun. Ja Motoin:llä näköjään myös Photochromatic-visiirin hinta tippunut 70 euroon. Pitääkin tilata nuo molemmat kerralla...

Multa sais kahella sadalla Marishin Shivan photokromaattisella visiirillä. Yhen kesän käyttäny, mutta ei vain tunnu passaavan minun nuppiin. Harmittaa vähän, kun muuten tykänny tuosta kypärästä, varsinkin tuosta visiiristä. Jos kiinnostaa niin pistä privaviestiä.

edit: kyseessä L koon potta

Hankin 999NX kypärän eilen hintaan 135e, sisältäen tumman visiirin. Halpa oli mutta tuntuu myös hieman laaduttomammalta kuin nykyinen N84 kypärä.

Keväällä sitten näkee kummalla tulee ajettua...

Itse kävin kesällä testailemassa näitä Marushineja ja jäi mieleen jotenkin se että näiden kypärien kuori oli jotenkin kauhean löysä,aivan kuin joissakin mopo-muovikypärissä.

Ja sitten muistu mieleen tämä Arain ajattelutapa että siitä tunnistaa laadukkaan kypärän kun puristaa kypärän leukaosaa sisään niin se ei saisi kauheasti painua.

Siltikin nämä Marushinit on saanu näissä Brittien testeissä lähes järjestään 4:ää ja viittä tähteä...?

Muutoin kypärä tuntui oikein mukavalta mutta joku siinä kuitenkin oli semmoinen seikka minkä johdosta jäi Marushinit hyllyyn.

Sitä brittien SHARP-testiä on keritty jo haukkua potaskaksikin.

Marushinia en ostaisi vaikka viidellä kympillä saisi. Arai on jo hyllyssä
biggrin.gif

Mullakin on toi 999 malli, mutta vaihtaa tekis mieli. Niinkun aikasemmin sanottu, niin visiirin kiinnitys/toiminta ja huurtuminen on aika iso juttu. Visiiri ei liiku jämäkästi ja takkuilee. Yläreunasta ei ota edes tiivisteisiin kiinni vaan rakoa jää paikka paikoin parisenkin milliä.

Olihan se edullinen, mutta vanha sanonta pätee: Jos haluat halvan ja hyvän, niin osta halpa ja sitten hyvä erikseen
biggrin.gif

Mullakin on toi 999 malli, mutta vaihtaa tekis mieli. Niinkun aikasemmin sanottu, niin visiirin kiinnitys/toiminta ja huurtuminen on aika iso juttu. Visiiri ei liiku jämäkästi ja takkuilee. Yläreunasta ei ota edes tiivisteisiin kiinni vaan rakoa jää paikka paikoin parisenkin milliä.

Olihan se edullinen, mutta vanha sanonta pätee: Jos haluat halvan ja hyvän, niin osta halpa ja sitten hyvä erikseen  
biggrin.gif
Säädä se visiiri kohdalleen. Mulla on noita nytkin kaksi Marushinia hyllyssä, juurikin 999:ssä visiiri istuu paremmin kun itse sääti sen kiinnityksen kohdalleen.

Mutta joo, juurikin tuossa visiirin toimivuudessa ja melussa näkyy minustakin se Marushinin edullinen hinta... ei ole samaa tasoa kuin monta kertaa kalliimmissa. Lisäksi kypärän muoto on hiukan erikoinen ja ei käy kaikkien päähän.

Ota käteesi ja kokeileppa päähäsi, saatat yllättyä.

Istuu napakasti vähän kovemmassakin vauhdissa.

Saa siihekin teipattua Arain tarrat  
biggrin.gif
Arai on laadukkain, nopein ja kaunein. Testattu juttu. Ei vaan oikeasti, Chaser selviytyi voittajaksi sovitustesteissä. Eikä tarvinnut edes ostaa kalleinta. RX-7 oli helvetin epämukava, en voi ymmärtää miten se jonkun mielestä on hyvä.. täytyy olla kummallinen kallonmuoto. Kait se on sitten se kaunein ja kallein, eli paras eikä muita kokeilla.

Käsittääkseni Marushin on nuorempi valmistaja, ja näillä isoilla tekijöillä on ollut aikaa hioa laatu kohdalleen.

Mulla on kanssa chaser ja oli araista ehdottomasti paras päähän
smile_org.gif
mut toi marushinin keveys houkuttaa!melulla ei ole niin väliä kun pidän tulppia ja onhan toi chaserikin vitun meluisa!toivon että sopis kuulaan hyvin niin vois ostaa 400grammaa kevyemmän potan
smile_org.gif
toi 400gr on kumminkin aika paljon niskoille
smile_org.gif

Mulla on kanssa chaser ja oli araista ehdottomasti paras päähän
smile_org.gif
mut toi marushinin keveys houkuttaa!melulla ei ole niin väliä kun pidän tulppia ja onhan toi chaserikin vitun meluisa!toivon että sopis kuulaan hyvin niin vois ostaa 400grammaa kevyemmän potan
smile_org.gif
toi 400gr on kumminkin aika paljon niskoille
smile_org.gif
Pelkkä paino ei ihan suoraan kerro niskaan tulevia rasituksia. Ainakin yhtäpaljon vaikuttaa aerodynamiikka sekä painopisteen sijainti.

totta!vaikka mulla chaseri on ihan helvetin jämäkkä ja tiukka päähän niin meinaa ruveta yli 230km/h vauhdeissa nousemaan väkisin päästä pois!en tiedä rupeeko muilla tekemään niin!siihen ei kyllä enää vaikuta paino vaan juurikin aerodynamiikka!no onhan se pysyny päässä kun remmin vetää aina tiukalle!

Itsellä on tuo Marushinin hiilikuitunen jolla elopainoa mahtava kilo. Sopii omaan kuulaan mutta kuten täälä aiemmin mainittiinkin jo, otsan puolelta joutu odottelemaan että muotoutuu. Omassa kypärässä nuo tuuletusventtiilintapaset pietti vihellystä auki ollessaan joten liimasin ne kiinni. Kyllä tuo ihan jämäkästi on muotoiltu eikä melusta tosiaan ole sanoa mielipidettä kun ei ole muita umpikypäriä ollut. Itse olen ollut tyytyväinen vaikka ei ole paljon ajoa tullutkaan.

Ja myönnän kyllä että Marushinin ostin kun Arai tuntui liian kalliilta.

Back