• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mammalle prätkäasu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
jep jep että mammalle,mun mamma on 87v.eikä
kuulemma tarvitse enää prätkäasu...
Puhutko mummostasi vaikka toinen etsii pukua äidilleen...  
eek.gif

PS: Mp-asun mallit on tehty persjalkaisille.
Sweepin housut ei ainakaan minulla kestänyt yhtään.
Kangas hajoaa saumoista.

Joo o.

Katotaan nyt miten noi Sweepin housut toimii.
En oikein ole valmis uskomaan, että 5 kertaa kalliimmat Rukan kamat, on oikeasti 5 kertaa parempia.

Joo o.

En oikein ole valmis uskomaan, että 5 kertaa kalliimmat Rukan kamat, on oikeasti 5 kertaa parempia.
Se vasta kalliiksi tulee, kun ostaa ensin kelvottomat ja sitten kunnolliset.

Kelvottomien kamppeiden aiheuttamalla vetutuksella on myös hintansa.

Sweep ei välttämättä ole viittä kertaa huonompi kuin Rukka.
Rukka nyt vaan sattuu olemaan hyvä.

Kannattaa aina yrittää tinkiä.
Ylivuotisia myydään melkoisilla alennuksilla.
Itte muutama vuosi sitten sain Rukka Jerez -goretakin 50% OVH:ta halvemmalla.

-jami

Jos satut Kuopiossa päin käymään niin pistäydy Liipasintiellä, LT ProBikessa. Siellä näyttää olevan noita Heldin asuja kaupan. Sieltä löytyy myös liikkeen edullinen oma merkki More. Siinä on kaikki suojat ja irroitettava sisätakki ja housut. Vielä ei ole Moresta kokemusta mutta noin päällisin puolin vaikuttaa olevan ihan OK.
Itellä oli viime kesän käytössä More-merkkiset housut, piti kyllä vettä ja kylmillä keleillä tarkeni hyvin, helteellä aika tukalat. Niitten muoviset vetoketjut on aivan surkeaa laatua, kannattaa varata reissulle neulaa ja lankaa tai vaihtaa parempi vetoketju samantien tilalle. Muistaakseni oli aika edulliset, mutta ei niissä sitten ollut edes polvisuojia tai paikkoja niille. Mutta jos käyttökertoja tulee aloittajan mammalle vain 3-5 kesässä, niin varmasti ihan riittävät ovat muuten paitsi jos sattuu kaatumaan.

Jos tulee käyntiä Tallinnaan, kannattaa kysyä tarjousta paikkalliselta Rukan diileriltä:
http://www.loodusinvest.ee/motokaup/
Tuntuivat antavan aika helposti alennusta listahinnoista. Kävin juuri hakemassa miesten Rukan cordura puvun hintaan 520€ (Shakal-takki + Unit-housut).

Jukka

Niin, kyllä hyvin toimivan Rukan asun voi helpostikin saada alle 500 eurolla, ja vieläpä kotimaasta. Jyväskylän Kuvalta nappasin muutama vuosi sitten myöhäsyksyllä Steel+Unit-yhdistelmän himpun päälle neljään sataan. Tarkempaa juttua ko. asuyhdistelmän toimivuudesta on tämän foorumin muutamissakin ajoasuthreadeissa, mutta pähkinänkuoressa totean, että olen ajanut erittäin vaativissa olosuhteissa ko. asu päällä ja olen erittäin tyytyväinen sen ominaisuuksiin.

Niin, noista kertaisuuksista en tiedä.. Hyvyys on oikeastaan ja ainakin karkeasti ottaen joko - tai.
Jos puku vuotaa vähänkin vettä sisään, niin sillä ei ainakaan matkamotoristi tee mitään.
Ja vähän sama homma hellesäällä.. Jos puku on hiostava kuin muovipussi, niin sellaista ei pidä pirukaan pitempään päällä.

Ja hyvyys voi tulla esiin vasta onnettomuustilanteessa, sillä materiaaleilla on huomattavia eroja kestävyydessä. Joissain halpiskamoissa suojien virkaa tekee solumuovinpalaset, jotka on tositilanteessa yhtä tyhjän kanssa.

Jaa, no takuuasioissa Rukka on kyllä 5 x parempi kuin esim. Sweep. Rukan takuu 5v. Sweepillä 1 v, eli oikeasti ei mitään.

Meidän naistenmallisto on Hanx:ilta. Ihan on hän tyytyväinen, plussaa tuli räätälöintimahdollisuudesta.
Messuilla oli nyt uusia kivoja kuoseja -> lisää piti saada...
MP-asu puolestaan on miesväen toimittajavalinta, sitäkin saa jonkinverran muokattua. (ainakin polvisuojien paikka ja lahkeiden pituus onnistui)
Enivei, kotimaisia kannattaa kannattaa, näinä aikoina  
wink.gif
Ellei asianlaita ole lähiaikoina muuttunut (mitä en usko tapahtuneen) niin MP-Asu ei ole suomalainen merkki vaan kaukoidän kamaa.

Suomesta tuotantoa löytyy ainakin Rukalta. Vaikka lyhyellä tähtäimellä Rukka ei tosin ole halpa vaihtoehto, pidemmällä tähtäimellä se voi sitä hyvinkin olla.
Mikä hiton hanx...

Hauskaa et joku vielä luulee että Suomessa oikeesti valmistetaan teknisiä ajovarusteita kuten Rukka.
smile_org.gif

Kannatan Suomalaisuutta mutta sitä ei oikeen enää löydy kuin suunnittelussa. Yksinkertaisesti valmistaminen on liian kallista täällä.

Räätälöintiä löytyy myös MP-ASUlta joten kannattaa varmasti tutustua aiheeseen ennekuin uskoo kaikkea mitä kirjoitellaan...

Mut joka tapauksessa MP-ASUlta löytyy Ladyille housuu ja takkii joten kannattaa tutustua Rukkaan ja MP-ASUun ennen valintaa.

Tsemppiä shoppailuun, mut päästä Neiti/Rouva ostoksille ihan "itekseen"

Meidän naistenmallisto on Hanx:ilta. Ihan on hän tyytyväinen, plussaa tuli räätälöintimahdollisuudesta.
Messuilla oli nyt uusia kivoja kuoseja -> lisää piti saada...
MP-asu puolestaan on miesväen toimittajavalinta, sitäkin saa jonkinverran muokattua. (ainakin polvisuojien paikka ja lahkeiden pituus onnistui)
Enivei, kotimaisia kannattaa kannattaa, näinä aikoina  
wink.gif
Ellei asianlaita ole lähiaikoina muuttunut (mitä en usko tapahtuneen) niin MP-Asu ei ole suomalainen merkki vaan kaukoidän kamaa.

Suomesta tuotantoa löytyy ainakin Rukalta. Vaikka lyhyellä tähtäimellä Rukka ei tosin ole halpa vaihtoehto, pidemmällä tähtäimellä se voi sitä hyvinkin olla.
Mikä hiton hanx...
Tämä hiton Hanx!

Meidän martalle ostettiin viime keväänä MP-asun lady pöksyt ja  Heldin takki. Ei tykänt martta MP-asun takista, varsinkaan kauluksesta! Rukan pöksyt ei taas tuntuneet kuulemma mukavilta päällä? MP-asu vaikuttaa ihan laadukkaalta! Itse en tosin laita päälle kun Rukkaa!

Niin, noista kertaisuuksista en tiedä.. Hyvyys on oikeastaan ja ainakin karkeasti ottaen joko - tai.
Jos puku vuotaa vähänkin vettä sisään, niin sillä ei ainakaan matkamotoristi tee mitään.
Ja vähän sama homma hellesäällä.. Jos puku on hiostava kuin muovipussi, niin sellaista ei pidä pirukaan pitempään päällä.

Ja hyvyys voi tulla esiin vasta onnettomuustilanteessa, sillä materiaaleilla on huomattavia eroja kestävyydessä. Joissain halpiskamoissa suojien virkaa tekee solumuovinpalaset, jotka on tositilanteessa yhtä tyhjän kanssa.

Jaa, no takuuasioissa Rukka on kyllä 5 x parempi kuin esim. Sweep. Rukan takuu 5v. Sweepillä 1 v, eli oikeasti ei mitään.
Tuon mukavuus sektorin voin uskoa kalliimpien kamojen täyttävän paremmin. Kuinkapaljon paremmin se sitten täyttyy, onkin eri asia.
Ihmiset saa helposti uskomaan, kun on jankutettu että Rukka Rukka Rukka, että se on helvetin hyvä tuote, niin eihän siitä sitten enää kehtaa, tai pysty löytämään huonoja puolia, kun on itsensä kipeeksikin jo niistä maksanut.  
wink.gif

Ehkäpä jonkunlainen sokkotesti olisi paikallaan. Saataisiin luotettavia tuloksia näistä kamppeista.

Mutta jokainen tietenkin tyylillään.

Ja älkää nyt saako väärää käsitystä, kyllä mulla on prkl varaa ostaa vaikka kahet rukan goret, mutta haluanko sitten "tuhlata" rahani "turhaan" on eri asia.  
wink.gif

tounge.gif

Ostin viime kesänä Halvarssonin takin, kun Scottin takista (joka oli vuoden vanha...) tuli vesi läpi. Miehellä on Halvarssonin housut, kaverilla sekä ylä- että alaosa Halvarssonia.

Tykkään takistani ihan älyttömästi, se kestää hyvin vettä, on päällä mukava, siinä on kunnon tuuletusaukot, irroitettava vuori ja lisäksi on ihan pirun hyvännäköinen. Mallinimi on muistaakseni Furia. Halvarsson sopii etenkin pitkäraajaisille yksilöille, jollainen myös itse olen.

Ainoa miinuspuoli takissa on se, että kauluksen läppä on niin lyhyt, että jos on vähänkin enemmän topninkia kurkun ympärillä (ja mullahan on), se ei mahdu kiinni. Ratkaisin ompelemalla hieman tarranauhaa jatkoksi.

Halvarssonin housuissa on myös yksi huono puoli, nimittäin nahkatakamus: muutenhan se on tosi hyvä, mutta jos reissulla sattuu satamaan jatkuvasti, imee nahkapaikka kivasti vettä ja pitää perseen kylmänä.

Saman firman Lindstrands-merkkiä en menisi suosittelemaan, mulla on niiden kaks vuotta vanhat housut, joihin oon joutunut virittelemään vaikka minkälaista hilavitkutinta, jotta suojat pysyis paikallaan ja vesi pöksyn ulkopuolella.

Eli tämä nainen suosittelee ehdottomasti Halvarssonia! Ei lähellekään Rukan hintoja, mutta erittäin laadukas. Täältä voi katsella:
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/products.php?cid=4

(Edit: ei sitten laiteta linkkiä saatana.)

Sik, minä ostin viime kesänä Kuopion Yamaha-Centeriltä ajohousut ja olen niihin eritätin tyytyväinen.

Ja joku meinas sanoa jotain H.S.-Pitkäsestä Kuopiossa - enpä asioi ko. liikkeessä, vaan hankin tarvikkeeni muualta, vaikka vähän kauempaakin.. tämän enempää en kommentoi minäkään, ettei tule väärää käsitystä..

Puku ostettu. MP-Asun Sportivo housut ja Kate nahkatakki. Kiitokset Vantaan Allright myymälään hyvästä palvelusta.

Maaliskuusta asti olen odottanut 2-osaisen nahkapuvun saapumista Pitkäselle. Ei ole vielä soittoo kuulunu.. Toukokuun puolivälin tietämillä kysyin ni kuulemma jälkitoimituksessa
033102ass_1_prv.gif
ihanan helppoo

Back