• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mahdollisimman pieni teltta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kime40
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
elikkäs hakusessa olis mahdollisimman vähän tilaa vievä
teltta 1-2 hengelle, ehdotuksia, kokemuksia. Kiitos

Vaikkapa Jack Wolfskin Gossamer. Vain yhdelle hengelle kevyt ja pienikokoinen pakattuna ja todella pieni myös pystytettynä.
Tai Haltin Cavity. Molemmissa hintaluokka 100 ekee.

Haltin Cavityä näyttäs saavan 89e täällä Jyväskylässä - urheilukauppojen alesta ehkä vielä halvemmalla. Ovh on jotai 13Xe mutta 99,- on ollu jo kesän alussa, ainakaan enempää ei kannattane maksaa.

Cittarissa 2hengen kupoliteltta 19.90€.
Ostinpa prismasta kahden hengen kupoliteltan 16,90€  
tounge.gif

Ekan yön jälkeen ei enään hymyilyttänyt lainkaan... merenrannalla ja merisumun nostattaman kosteuden kera pussiin ja yö menikin valvoessa kun kondensiovesi tiivistyi teltan sisäpintaan ja valui noroina seiniä pitkin lattialle ja kasteli makuupussin  
veryangry.gif

lisäksi teltan pohjan pinta-alaksi ilmoitetaan 200*140cm, todellisuudessa edes minä, 172 cm immeinen en mahtunut suorana nukkumaan....
Ens kerralla reissuun lähtiessä kipaisen oikean telttakaupan kautta ja varaan hiukka enemmän rahaa tuohon telttahankintaan...
Ainut hyvä mikä tuossa halvassa pikkuteltassa oli sen kevyt ja pieni koko  
cool.gif

Haltin Vaelluskupoli II tuli hankittua retkimopoilua ajatellen. Helppo kasata ja pieni kuljettaa mukana. Yksi hankintakriteeri oli keveys, 2.8Kg. Jussina kokeiltu pari yötä ja hyvin mahtuu 188cm pitkänäkin suorana nukkumaan.

Tais maksaa jotain 139e.

Niinkuin yllä jo olikin esimerkkejä, niin ei kannata ottaa aivan sitä halvinta vaihtoehtoa, materaaleissa, rakenteissa jne kuitenkin pihdattu niin paljon että ei kestä käytännössä vaikka niitä telttaöitä ei montaa tulisikaan.

Jos haluat parhaan, niin ota Hilleberg Akto. Hintaa on sit 350-400 E.

No joo tuo on ehkä vähän liikaa puolentoista hengen teltasta. Kannattaa käydä ihan Partioaitassa, Lassissa tms. oikeassa retkikaupassa, osaavat kyllä opastaa valinnassa kunhat itse osaat hiukka määritellä mitä ominaisuuksia haluat. Periaatteessa tavallinen normilaatuinen retkeilyteltta on kyllä laatutasoltaan ja ominaisuuksiltaan riittävä. Mopokäytössä ei kuitenkaan mielestäni kannata ottaa myöskään sitä kooltaan aivan pienintä eli olisi hyvä jos teltassa mahtuisi istumaan, oviaukosta pystyisi kulkemaan myös jäykät mopovaatteet päällä ja että liepeitten alle mahtuu hiukan tavaraa (kypärät, sivulaukut jne).

Alla olevista linkeistä voi zoomailla, mitä maailmalla on tarjolla:
Moontrail
Globetrotter
Outdoorshop
Barrabes

Viime viikolla ostin Lassin retkiaitasta Haltin vaelluskupoli kakkosen,hinta 100 euroo,hyvin toimii,pitää vettä,helppo kasata ja mahtuu kohtis pieneen tilaan.

Tämä menee pakattuna niin pieneen tilaan keppeineen että oksat pois. 20 x 36 cm, mahtuu lättynä joko tankki/perälaukkuun kevyesti.
Onko tuo teltta kaksikerroksinen? (ei saksa taivu)
pitääkö vettä hyvin?
Juu 2x kerrosta on. Vesipilariarvo 1500mm eli vettä pitäs pitää ongelmitta.
Onko vaikea pakata takaisin, sivulla puhutaa että koko olis 20x36 cm pakattuna...kuinka paksu paketti siitä tulee?

Ps. Kuva pakattuna, purettuna ja vesisateessa kertois tietenkin parhaiten  
tounge.gif

Mm. mopohommissa olisi syytä olla kunnon absidi (eteinen) tavaroille - tai siten 1 hlö liian suuri teltta. Pyörä jaksaa kantaa sen 1 kg lisää.

Tämä menee pakattuna niin pieneen tilaan keppeineen että oksat pois. 20 x 36 cm, mahtuu lättynä joko tankki/perälaukkuun kevyesti.
Onko tuo teltta kaksikerroksinen? (ei saksa taivu)
pitääkö vettä hyvin?
Juu 2x kerrosta on. Vesipilariarvo 1500mm eli vettä pitäs pitää ongelmitta.
Onko vaikea pakata takaisin, sivulla puhutaa että koko olis 20x36 cm pakattuna...kuinka paksu paketti siitä tulee?

Ps. Kuva pakattuna, purettuna ja vesisateessa kertois tietenkin parhaiten  
tounge.gif
Mulla on tollanen teltta ja oon toistaiseksi ollut melko tyytyväinen, mutta huonojakin puolia löytyy... Teltta pitää todella hyvin veden ulkopuolella kovassakin sateessa. Teltta on kaksikerrosteltta. Huonoja puolia on sitten pystytys ja purkaminen. Varsinkin yksin... Kaaret hajoovat helposti, jos ei omaa riittävää mielenhallintaa purkuvaiheessa. Mulla ei viimeks ollut... Pakattuna menee kyllä aika pieneen tilaan vaan ei mainoskuvien mukaiseen myttyyn. Mulla oli se reissulla HD:n tangossa kiinni eli menee se suht pieneen läjään.

Tämän saa multa parilla kympillä...Mulla kun on hakusessa laadukas "pop-up-teltta". Eli semmonen 15 sec. pystytettävä...
tounge.gif

Kyläkauppa tuol Tuuris kaupittelee Vonkamies telttaa.2 mahtuu kivasti ja mikä tärkein kun pistää kasaan paketti menee helposti esim.takalaukkuun.pituus n.30cm!
Louis kaupittelee vastaavilla mitoilla olevaa telttaa.Siitä ei kokemuksia. Toi vonkamies 2 kerros ja veden pitävyys on jotain 1800mm(mitä sitten tarkoittaakin)

Back