• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

M1800 r

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ghostos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tepe1 sanoi:
Herätelläänpä taas vaihteeksi rengaskeskustelua:jippikaijee:

Orkkis takarengas pitäisi päivittää uuteen. Mikä mahtaa olla tällä hetkellä se paras vaihtoehto jos haetaan kestävyyttä ja pitoa?

Laitoin alle Metzellerin Marathon ME880 260:sen. Syynä se, että kyseinen merkki/malli on ollut paras kokemani rengas customissa. Tätä rengasta on siis kulutettu jo useassa vanhassa pyörässä ja siksi valitsin tuon. Leveys tuli sen 260 siksi, että se pysyy vielä vakiovanteella..... Jenkkifoorumeilla hieman varoitellaan 280:sen laittamista vakiovanteelle......
Renkaan tilasin saksasta huomattavasti halvemmalla, kuin mihin paikalliset mopo-kauppiaat pystyvät ja vaihdon tein itse! Apuna oli kaveri, bilteman rengasrautoja, nailoniset vannesuojat sekä rengasrasvaa..... Ei tullut naarmun naarmua ja tasapainokin säilyi, kunhan vain laittoi ventiilin merkin kohdalleen!

Edit: Tuo vakio Dunlop on sitten ihan P#&ka! Pyörän ominaisuus vain paranee kunnon renkaiden myötä! :grin:

Viimeksi muokattu:
tocarlsson sanoi:
Laitoin alle Metzellerin Marathon ME880 260:sen. Syynä se, että kyseinen merkki/malli on ollut paras kokemani rengas customissa. Tätä rengasta on siis kulutettu jo useassa vanhassa pyörässä ja siksi valitsin tuon. Leveys tuli sen 260 siksi, että se pysyy vielä vakiovanteella..... Jenkkifoorumeilla hieman varoitellaan 280:sen laittamista vakiovanteelle......
Renkaan tilasin saksasta huomattavasti halvemmalla, kuin mihin paikalliset mopo-kauppiaat pystyvät ja vaihdon tein itse! Apuna oli kaveri, bilteman rengasrautoja, nailoniset vannesuojat sekä rengasrasvaa..... Ei tullut naarmun naarmua ja tasapainokin säilyi, kunhan vain laittoi ventiilin merkin kohdalleen!

Edit: Tuo vakio Dunlop on sitten ihan P#&ka! Pyörän ominaisuus vain paranee kunnon renkaiden myötä! :grin:

Ok, sen verran Metzeleristä löytyi kehuja, joten päätin myös tilata ME880:t eteen ja taakse. Takasen otin 260 leveänä. Melko kivasti oli hinnat kohdillaan Mynetmotossa:)

Vielä pitäisi keksiä joku edukas (n. 100€) nostin, jolla mopon saisi kätevästi ilmaan. Löytyykö kokemuksia?

tocarlsson sanoi:
Jenkkifoorumeilla hieman varoitellaan 280:sen laittamista vakiovanteelle......
:grin:

Minä ajoin kesän Metukan 280:llä ja vakiovanteella, ei ollut mitn onkelmia, hyvin pyöri, toimi ja pysyi vanteella. Tosin hieman kankeampi, kun nykyinen Metukka 260, mut ei paha...ja hulppean näköinen :WAZAAP:

Minä olen tilaillut suomesta, mp-renkaat.store, homma pelaa ja maksutapoja löytyy. "Paistoajat" olleet aina tuoreella leimalla.
Ja vaihdot olen suorittanut paikallisella pyöräkauppiaalla 23€ alle laitettuna, eli eipä juuri viitsi itse rassailla.:thumbup:

Viimeksi muokattu:
Onko isoon Intikkaan olemassa ns. katulaillista putkistoa, jonka saisi katsastettua tai ylipäätään täyttää lain vaatimat kriteerit (mm. E- merkinnät)?

Vakioputki toimii myös, mutta olisi kiva saada ne parikymmentä lisänewtonia kaivettua esille:)

06 mallisella tuli ajettua reilu 50 tkm - takuuna vaihdettu polttoainekisko , ei muuta onkelmaa.

08 mallisella (vaihdoin Vantaalla lähes uuteen) ajettu nyt 28 tkm , nou ropleems :)

Nyt on tässä tämän viikkoa alla ollut musta, punaisella raidalla oleva M1800RZ.
Työt on hieman haitannut harrastuksia, joten en ole kerennyt ajaa kun rapiat 600km pyörällä, ostaessa oli 3800km ajettu.
Pyörä tuntuu hyvältä ajaa ja muutenkin aika messevä peli!

Pärrä on vakio kaikin puolin muuten, paitsi peilit, jalkatapit ja kahvat on vaihdettu.
6000km huollossa ajattelin, että jos sitä säädättäs vähän, tuntuu vähän laihalla olevan niinku kaikki nuo vakiona.
Kannattaako siihen laittaa tre vai pelkästään säätää vähän boksia?

JTS sanoi:
Nyt on tässä tämän viikkoa alla ollut musta, punaisella raidalla oleva M1800RZ.
Työt on hieman haitannut harrastuksia, joten en ole kerennyt ajaa kun rapiat 600km pyörällä, ostaessa oli 3800km ajettu.
Pyörä tuntuu hyvältä ajaa ja muutenkin aika messevä peli!

Pärrä on vakio kaikin puolin muuten, paitsi peilit, jalkatapit ja kahvat on vaihdettu.
6000km huollossa ajattelin, että jos sitä säädättäs vähän, tuntuu vähän laihalla olevan niinku kaikki nuo vakiona.
Kannattaako siihen laittaa tre vai pelkästään säätää vähän boksia?

Onnittelut loistavasta valinnasta!!!:respect: Minä saan omani viikon päästä.... (siis samanlaisen)
Kyllä viikko on sit niin pitkä aika..... :D

3JJ sanoi:
Boksin säätö riittää jos et ala putkistoa ja ilmanputsareita vaihtelemaan.

Joo. En toistaiseksi arvellut laittaa, tarkotus olis, että tämän kesän olis tuolleen.

Talven aikana jos jotain sitten laittelisi. Tai voihan se mieli muuttua tässä vielä...jokatapauksessa tuolla säädättämisellä jos lähtisi liikenteeseen aluksi.

TimmiAura sanoi:
Onnittelut loistavasta valinnasta!!!:respect: Minä saan omani viikon päästä.... (siis samanlaisen)
Kyllä viikko on sit niin pitkä aika..... :D

Onnea vaan sullekkin! :D Samalla värilläkö tulee?

TimmiAura sanoi:
Sama on väri...:jippikaijee: Ja sen takia sitä pitikin odottaa..... (tilaustavaraa...)

Sillä minunkin piti ulkomailta hommata, tosin oishan Suomesta liikkeestä saanu pakasta vetästyjäkin, mutta ei niin sopivalla hinnalla :D

Sopiiko Intikan orginaali laukkuihin kypärä sisälle? Mitat on: 18x26x46...(siis laukun)
Vaikuttaa aika kapeilta?

Nyt kun foorumin ulkonäköä saatu vähän siedettävämmäksi että täällä viitsii edes käydä...

Talven muokkaukset sain valmiiksi viime keskiviikkona, pari kuukautta myöhässä.

Ohjaustanko LA Chopper Hefty 14" Ape Hanger Black (1 1/4")
Riserit 44mm (~1,75") nostolla 1 1/4 tangolle Ritz:ltä, W&W Cycles katalogista
MotionPro kaasuvaijerit 8 tuumaa pidemmät
Metallipunos jarruletkut, yksi pitkä ja yksi lyhyt
Suzuki VL1500 (C90 07-09) kytkimen pääsylinteri
Revo (Rainey5230) Hydrauli kytkin setti, 20cm (~8") pidemmällä letkulla
C50 ja M50 katkaisijat, johdot pidennetty ja vedetty tangon sisällä

8120213634_5452345e54_z.jpg

Ei enää rumia, roikkuvia johtoja
8120212998_c79ce775d6_z.jpg

C90 pääsylkky
8120216840_a74538dbc5_z.jpg

REVO kytkin setti
8120211870_17b1c458ab_z.jpg

Viimeksi muokattu:
Tepe1 sanoi:
Onko isoon Intikkaan olemassa ns. katulaillista putkistoa, jonka saisi katsastettua tai ylipäätään täyttää lain vaatimat kriteerit (mm. E- merkinnät)?

Vakioputki toimii myös, mutta olisi kiva saada ne parikymmentä lisänewtonia kaivettua esille:)

Leovincen Blackjack ainakin http://www.leovince.com/en/search.php?marca=SUZUKI&modello=VZR%201800%20INTRUDER%20i.e.%20(BOULEVARD%20M109R)%20(2006/12)&parole_chiave=
harmi vaan kun on susiruma:kääk:

ja jos olen oikein tulkinnut niin näillä olis laillisia?:dunno:

Miller Custombike http://www.miller-custombike.de/index.php?site_id=220&menu_open=:144:220:

H-B-Motorcycle http://www.h-b-motorcycle.de/

^^ Eipä ole tullut tienpäällä vastaan vielä m1800:sta apinakiikulla varustettuna, mutta eipä silti ihan sopiva kokonaisuus tuo, erilainen, kun suurimmalla massalla :thumbup: (itelläkin vakiotanko, mut sentäs kahvatupit vaihettu orkkiksista toisenlaisiin :)- ..lisäks kyllä toistaseks tykkään tuosta tangosta... :) )

Itse asiassa tuosta tienpäällä näkymisestä tuli mieleeni, että aika moni kyselee huoltsikalla kun kurvaa kahveelle tai tankille omalla 1,8l papattimella, että "mikäs pyörä tuo on jne. ja eipä ole tullut nähtyä jne."
...ja sitten kun ne kuutioita erehtyy kysymään, niin voi herranjee sitä ihmettelyä, että "ompa iso" jne.
Selittele siinä nyt sitten jotain v2 ja tehopainosuhteesta yms.
Voi olla kyllä, että kyselijät ei ole "aktiivisia moottoripyöräimmeisiä" eli tietävät vaan ns. "perus kyykyt ja harrikat"

Mynetmotossa metukat tarjouksessa, juuri sopivasti joten laitoin tulemaan 260.
Päivälleen vuosi sitten tilasin edellisen! Nyt sai 11€ halvemmalla.:peukutpystyyn:
Nyt renkaalla ajettu noin 10000km, ehkä muutama tonni jäljellä.

Mites onko muut vaihdellut noita etummaisia moottorin kumeja?
Eli alkuperäisenä edessä ja takana alhaalla on pehmeemmät(11652-10G00) ja takana ylhäällä jäykemmät(11652-10G30)

Omaani vaihdoin talvella eteen noi jäykkemmät.
Tärinät muuttu ehkä vähän terävämmiksi, mutta enää ei alakierroksilla vedossa ravista sillälailla että tankki meinaa irrota...

Reilu 30000km ajettu, olihan ne aika lytyssä
8120196467_e6f61d22c4_z.jpg

Ikävästi roikkuu!
8120196559_b0363c1d67_z.jpg

Ei roiku enää
8120196353_0b00dbf7b6_z.jpg

Viimeksi muokattu:
Back