• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

M1800 r

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ghostos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vuosimalli erot 06-10 ovat tietääkseni aika pieniä. Se mitä olen löytänyt niin:

-syl.suojakansi vaihtunut muovikromista - metalliin -07
-peilit vaihdettu -07-09
-takajarrun vipu muotoiltu uudestaan -08 ?
-vasemman puolen alakromiposket muovista metallisiin -07
-tyhjäkäyntipiiri (ISC) uusittu -07 ?
-pakoputki vaihtunut -08 , halkasija 1 5/16 - 1 1/4 tuumaan
-imuilmakoteloon muutoksia -08
-takalokasuojan kiinnitystuissa muutoksia -08
-kytkinvipu muotoiltu uudestaan -09
-varvikello siirretty ajovalon koteloon -10

Tämähän on kuin vanha bemari, ei mitään näkyvää eroa eri vuosimalleissa.
biggrin.gif

Komia on "beasti".

Toi Arnottin air ride kruunaa kaiken
bowdown.gif
. Huomasinkin että olit mukana jenkkipoikien ryhmäostoksessa. Hyvään hintaan saitte.

Olisin ite ollut kiinnostunut niitten Fat Fork putkien yhteisostosta jos ois saanut mustana (tietenkin).

Omanikin muuttunut vähän mustemmaksi talven aikana.
Täytyy laittaa kuvia kun saan sen kokoon ja pois nosturista...

Kesää odotellessa voi aina katsoa näitä kuvia
http://www.youtube.com/watch?v=7h6x7BhU2F8&feature=related      
buttrock.gif

Loppukesästä sen sit hankin,M1800r -09!1000km kerkesin ajeleen,innolla kelejä odotan,on se niin hieno peli. Sellasta kysyisin ja kiitollisena vastauksia odotan? Mulla muutama kilometri soratietä ennen päälystettä,oon huomannu syylärissä hiukan kivenhakkaamia,mun aikana ne ei vielä oo kerenny tuleen,mut onko teillä vastaavia havaintoja ja olisko mistään mahdollista saada eteen katseen kestävää roiskeläppää vai onko se aivan turha huolenaihe,ettei tulisi sen takia syylärin vaihtoa?
smile_org.gif

Olet oikeassa, toi eturapakaari on lyhyt. Etufillari heittää reilusti tavaraa syylärille. Painepesuria ei parane ampua lainkaan syylärille, lamellit menöö hett vinoon. Laittaisin jatkopalan etulokariin jos vain löytäisin fiksun osan.

Yksi ratkaisu voisi olla erilainen syylärin ritilä joka olisi alaosasta hieman tiiviimpi. Pitäs heittää tolla muoviritilällä vesilintua ja laittaa tilalle alumiiniritilää.

Hyvä tietää toi painepesuri juttukin!Katoin tollasta Onroad-kuvastoa 2011,sielä oli myynnissä jäähdyttäjän kromisuoja 95e.Oliskohan siitä mitään apua?
062802moto_prv.gif

Mä tein omaani pienestä metalliritilästä syylärinsuojan. Maalasin mustaksi ja laitoin mustilla nippusiteillä kiinni. Ei juuri erotu ja suojasi oikein hyvin.

Hieno pyörä!
thumbs-up.gif

Kädellä koittamalla ( 15cm ) pakoputken yläpäästä pitää kuumus "hehkua" kunnolla.
Lisäisin,

Aja pyörä kunnolla kuumaksi, sitten 10min. tyhjäkäynnillä jalalla ja 3min. sammuksissa pyörää vaakatasossa pitäen. Korkki/tikku auki, pyyhkäisy ja huulille -> Todellinen öljyn taso havaittavissa.

bowdown.gif
joissakin pyörissä kierrettävä pohjaan tai upotettava kantaansa myöten se tikku. useissa on nykyään ikkuna.

jep onkohan täällä kenelläkään tietoa mistä sais tohon nopeusmittariin tilattua uusia taustoja...oon nähny jossain sellasen R.I.P. harley davidson taustan oli muuten päheen näkönen...sellasen ku löytäs jostain...mut kyllä kaikki vinkit on tervetulleita
wink.gif

Ompa hieno pörä kaikin puolin, muutama sata kilometriä takana ja kokemukset mahtavat! Pyörä omas
ta mielestä juuri sellainen, kuin ajattelin. Vatmaan tulee kesän aikana tuhansia ja tuhansia kilometrejä hymyssä suin ;)

Mites tuo astetta pienempi M1500? Onko siinä jotain pahasti vialla kun ei tunnu haullakaan juttua löytyvän?

Jos nyt speksien perusteella katselee, niin seuraavanlaista eroa pistää silmään M1800 verrattuna:

+ 20kg kevyempi
+ Muutaman sentin parempi ergonomia lyhyemmälle kuskille
+ 20-25% edullisempi

- Kiekkamittari puuttuu (sitä mihinkään tarvitse)
- Muutamassa kohdassa säästetty, mm. syylärin "kate"
- Piirun verran vähemmän potkua

+/- (vain) 200 leveä takarengas
tounge.gif

Mutta onko tässä nyt jotain minkä vuoksi tulisi investoida enemmän tähän isompaan malliin tai jotain muuta perustavaa pielessä? Ilmeisesti poistui mallistosta tälle vuodelle, mutta ylivuotisia löytyy esim. Saksasta kohtuu runsaasti.

Mites tuo astetta pienempi M1500? Onko siinä jotain pahasti vialla kun ei tunnu haullakaan juttua löytyvän?
M1800R:llä n. 10tkm ja M1500:lla yksi n. 25km koeajo. Sillä perusteella sanoisin, että tuo pikkuveli on ajo-asennoltaan suht samanlainen, moottoriltaan käytännössä paljon enemmän kuin piirun verran heikompi.

Käytetty M1800R on minun mielestäni paljon järkevämpi hankinta. Etenkin kun se on yhtä helppo tai helpompi (parempi) ajaa kuin tuo pieni. Isomman moottori on mun mielestä ihan kuin eri maailmasta, kuin pienemmän.

M1800R on yksi hauskimmista pyöristä millä olen ajanut (samaa luokkaa kuin V-Rod), kun taas M1500 yksi geneerinen hajuton ja mauton japskikustomi.

Disclaimerina tämä siis vain omaa mutua ja fiilistä!

Päräytin taasi pienen koeajon Suiza koeajopäivänä m1800 r:lä. Hauska tutina tyhjäkäynnillä. Vakio pöntöillä aika kesyt soundit. Sport touring miehelle ketarat ojossa ajo tuntuu edelleen erittäin oudolta. Malmin määrä ja suuret massat tekee ajamisesta hyvin erilaista kun olen tottunut. Ennakointia, laajemmat kaaret ja rauhallisemmat otteet paikallaan. Jousitus mukavuuspainotteinen, hieman hermostuttava ja tuntuma tiehen on kovasti etäinen. Hihasta sisään tuuli kulkeutuu ilman kunnon pitkävartisia hanskoja.
Moottoritiellä pitemmän päälle ajo rajoitusten mukaan vaikuttaa raskaalta. Pleksiä huutaa.
Ihan asiallinen peli customiksi varmaan mutta tulipahan taas todettua ettei custom pyöräily ole mun juttu vaikka erilaisia pyörätyyppejä haluaisin kokeilla. Ehkä Diavel tyyppisenä voisi iskeäkin, mutta ajoominaisuudet siinä onkin ihan eri planeetalta.

Back