• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

M1800 r

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ghostos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
itse laitoin nyt 260 Metzlerin alle, ja se tuntuu hyvälle nyt noin parin sadan kilsan jälkeen verrattuna dunloppiin..

kaverilla on 280 alla, ja kuulema meni heittämällä paikalleen.. mutta kommenttina oli että renkaan muoto on hiukan muuttunut (eli ei kuulema paras vaihtoehto alle, huom tää oli mielipide)...

buttrock.gif
Olen kans suunnitellut laittaa aikanaan 280 leveän takanakin , mutta ehdottomosti vaihdan vanteen myös. Leveämpää orkkisvanteelle ei kannata laittaa. Profiili muuttuu pyöreämmäksi ja voi jopa aiheuttaa ajossa joskus yllätyksiä. Tiedä sit paljonko vanne kustantaa?
Paljonko olette Metzlerin hinnaksi tinganneet?

Paljonko olette Metzlerin hinnaksi tinganneet?
Vakiokoon takarengas 270,00e ja vakiokoon eturengas 190,00e alle laitettuina ME880 siis. Suomesta liikkeestä hyllystä, eli en tilannut netistä ja asennuttanut jossain. Säästö olisi jäänyt turhan pieneksi, jotain 15-50e yhteensä mitä olen katsonut.

(Asennus täällä 25e / pää kun vie koko pyörän.)

Suomesta liikkeestä hyllystä, eli en tilannut netistä ja asennuttanut jossain. Säästö olisi jäänyt turhan pieneksi, jotain 15-50e yhteensä mitä olen katsonut.

Hmm....
Nettikaupasta molemmat renkaat (ME880) kotiovelle kuljetettuna yhteensä 289,10 EUR
Tohon mainittu 25/pää vaihdosta tekee n. 340 EUR

Mainituilla hinnoilla Suomen kaupasta kumit 460 EUR + vaihdosta 50 tekee yhteensä 510  EUR

510 - 340 = 170 EUR (vähän enemmän säästöä kuin 15-50)

Ja vaikka noihin Suomen kumeihin kuuluis vaihtokin mukaan, olisi säästö silti 120 EUR.

Mistä ne nää hinnat oikein keksii?!?

Ei silti, kannattaa suosia sitä lokaalia diileriä että se pysyis pystyssä.

mut jos tilaatte netin kautta, tsekatkaa ihmeessä milloin kumit on paistettu... vanha paistos on vanha rengas, haurastuminen kumimateriaalissa säilytyksestä riippuen saattaa olla jo pitkällä menossa..

itse otin local dealeriltä noi kumit ja maksoi maltaita, mutta paistos on vain 1/2 vuotta vanhat..että näin..

Mistä ne nää hinnat oikein keksii?!?

Ei silti, kannattaa suosia sitä lokaalia diileriä että se pysyis pystyssä.
Rengas-Onlinesta katsoin ja sain hinnaksi noin 360e + asennus eli 410e, kun taas täällä paikallisella maksoi alle laitettuna 460e. Eli erotus 50e. Onhan sekin toki rahaa, mutta jostain syystä tykkään ostaa kaupasta itte mieluummin tavaran.

Seuraavaa koko settiä mietin kyllä tarkemmin, josko kokeilisi onnistuuko netin kautta.

[/quote]
Hmm....
Nettikaupasta molemmat renkaat (ME880) kotiovelle kuljetettuna yhteensä 289,10 EUR
Tohon mainittu 25/pää vaihdosta tekee n. 340 EUR[/quote]
Samaa kauppaa varmaan katseltu
033102beer_1_prv.gif
 Hintaa saa halvemmaksi , kun vie pelkän irtopyörän. Helppo homma irrottaa jos on paikka missä Kapine saa olla rauhassa ilman rengasta.
Mistäs sais halvalla leveemmälle kummille tarkoitetun takavanteen  
eek.gif

Täytyy myöntää että hölmöltä se tuntuu maksaa 270e pelkästä takarenkaasta, kun pienellä vaivalla saisi 70e lisähintaan myös eturenkaan... Etenkin jos noita takarenkaita tosiaan menee 2 / vuosi.
sad_orig.gif

withstupid.gif

Pitänee talvella tutkia ja keväällä tilata netin kautta molemmat renkaat ensi kaudeksi. Odottelen vaan vielä josko Misukka alkaisi tehdä noita kokoja tai jos muuten tulee uutuuksia. Contikokeilu taakse on aika todennäköinen kyllä. Dunlopilla olisi muuten muitakin malleja kuin nuo ensiasennus. Millaisia ne mahtaa olla?

Ekojen metzelerien jälkeen ei oo muita merkkejä tullu ostettua, ainakin tuossa omassa alitehosessa kestää hyvin
biggrin.gif
tounge.gif
Ilmeisesti aika kova syömään rengasta tuo 1800, oisko painolla ja teholla osuutta asiaan??

Joo, eli voima puhuu
biggrin.gif
Ajotyyli ja vauhti syö rengasta, ja tuolla pyörällä ymmärtääkseni voi pitää aika ripeää marssivauhtia, jos siis tarvii
wink.gif

Oon kyllä pitänyt itteäni suht rauhallisena kuskina. Toki aina välillä pitää koittaa, että vieläkö se kiihtyy niinko viimeks..  
biggrin.gif
Mutkateitä on välillä tullut koitettua tuolla aiemmin mainitsemallani kaasu - moottorijarru - kaasu metodilla kolmonen pesässä. Voipi olla, että osuu siihen maukkaimpaan vääntöalueeseen kierrokset tuolloin.  
baaa.gif

Noh, reissu mennään kruisaillen. Toivottavasti Metzeler tuo kotiin asti...

Edit: Minusta tässä pyörässä parasta on käyttämisen monipuolisuus. Citypyörittelyä ja montturevittelyä ehkä lukuun ottamatta käy mihin vain. Matkaan, työmatkaan, kruisailuun 1 tai 2 päällä, mutkateille, kiihdyttelyyn ja yleiseen viihdyttelyyn.
thumbs-up.gif

TwinTenox, osuit ytimeen.. tuo pyörä sopii moneen aivan kuin kuvasit..

Itse heitän paljon työmatkoja sillä, mutkateitä pitkin (jopa agressiivistäkin ajoa, vaikka sanotaan että on pienet kallistusvarat, niin siitä huolimatta sehän riippuu kuin mutkaan tulet), motaria, etc.. ja sitten rauhallista cruisailua kaupungissa, mutkateillä, etc.. ja aina menee kuin ajatus..

tää on kuitenkin iso cruiseri eikä kyykkypyorä...

062802jumpie_prv.gif

Taka Metzeler menee tiistaina (edit: säävarauksella) vaihtoon. Kesti reissun, mutta muuten kyllä todella pettymys kulutuskestävyyden osalta. Muuten ei mitään valittamista, mainio rengas. Reissun n. 1800km ajoin takarengasta säästellen, eli vältin rajuja kiihdytyksiä ja pykälsin aika matalilla kiekoilla isompaa sisään, vältin moottorijarruja jne. Muuten ei olisi kyllä kummi kestänytkään.  
sad_orig.gif

Nyt on renkaalla ajettu 7150km ja pintaa on alle 1mm, kyllä tuolla vielä ajaa nurkissa tiistaihin asti, mutta käytännössä on vaihtokunnossa jo nyt. Jos olisi jäänyt tekemättä tuo touring/cruising reissu, niin ei olisi päässyt 7tkm saakka... Se taitaa olla jopa vähemmän kuin originaalilla Dunlopilla.

Kuten olen aiemmin todennut ostan vielä toisen Metzelerin, koska edessäkin on moinen ja laitan tällä kertaa paineita vain 2,8 kun nyt oli noin 3,0 suurimman osan ajasta. Tuskin tuo merkittävä ero on, mutta jos ajo-ominaisuudet säilyvät hyvinä on se kokeilun arvoinen muutos.

2010 kaudeksi on pakko alkaa opetella tilaamaan noita netistä, duunarin perse ei kestä näitä rengaskuluja (tänä vuonna mennyt Intikan renkaisiin tiistain jälkeen 730,00e).

Ellei uusia malleja tule markkinoille esim. Misukalta (tai Contilta sopivaa etusta, taakse olisi jo), niin tilannen seuraavaksi Dunlopin E3:t eteen vakiokoossa ja taakse 250/40/18 koossa.

Pyörä muuten toimii matka-ajossa erinomaisesti!

itselläni on nyt 2000 km takana noilla Metzelereillä, ja en näe minkään näköistä kulumaa vielä.. edessäkin on vielä 'karvat' pystyssä..

juttelin toissa päivänä yhden kaverin kanssa jolla on tämä pyörä ja metzelerit alla.. kertoi juuri että 10-12 tuhatta menee aina...

Mulla on eturenkaalla ajettu nyt 3660km (ME880 myös) eikä se näytä juurikaan kuluneelta. Vaihtoehtoja lienee kaksi, koska paineet on olleet ihan toleransseissa ja olen ne usein tsekannut eikä missään vaiheessa mitään ihmeellistä ole ollut.

1.) Ajotapa.
2.) Maanantaikappale renkaasta, eli jotenkin liian pehmeä seos.

Missään tapauksessa tuolla ei 8000km pääsisi.  
nixweiss.gif

Voisko asiaa puhua myyjän kanssa takuun piiriin? Onko renkaassa jälkiä joista näkyy , että välillä on ajettu kuten Mika Kallio
sport05.gif

Tuntuu tolle renkaalle tosi pieniltä kilometrit
eek.gif

Ajotavasta sen verran ; ettei se pelkkä kiihdyttely vaan isolla vaihteella vedättäminen ja kiihdytys.

Back