LT:n mukana uutena tuli kyllä kaksi kaukosäädintä...Jos et ole mopoasi uutena ostanut, niin koeta haastatella ex-omistajaa. Jos exä on Saksassa, niin voi olla tietysti hankalaa...
Säätimen paritukseen mopon kanssa kyllä mielestäni löytyy ohjet omistajan käsikirjasta, säätimen hinnan kertoo kyllä ystävällinen BMW-kauppiaasi
.
Eli siis sulla on mopon avaimet hukassa? Avaimet, ja samaan nippuun kytketty kaukosäädin? No, en osaa auttaa etsinnässä, mutta voinen kertoa oman avainkäytäntöni:
Moponi virta-avain on omanaan, tai sen jatkoksi olen vain nippusiteellä vetänyt kiinni Xenan jarrulevylukon avaimen, jota käytän joskus Baltian maissa. Ajoneston kaukosäädin on sellaisen pikku jojon päässä neulottuna ajotakkini vasempaan sivutaskuun eli se ei pääse hukkumaan ellen hukkaa koko takkia. Hukkuvan virta-avaimen olen varmistanut siten, että mopon mukana tulleen ns huoltoavaimen olen teipannut sinne radiopaneelin etuosan pyöreän hyllyn alle "pahan päivän varalle". Jos joku pitkäkyntinen sen sattuisi sieltä löytämään, ei mopoa silti sillä varastettaisi, sillä olen jättänyt ajoneston automaattikytkennälle 15 sek jälkeen. Tämä tietysti välillä rassaa, kun esim tankilta lähdössä pitää vasemmasta sivutaskusta ensin painaa kaukosäädintä, jotta sa ajoneston pois, mutta ainapahan tuohon on aikaa sen verran löytynyt...
Onnea etsintään, toivotaan, että ne avaimet löytyy.
t. pozo