• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Löpö loppu kesken

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bikervepsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Otappa Sampopankista nii alkaa tulee tilanteita kassoilla
biggrin.gif

Muutaman kerran oon kaverin pelastanut ku sillä on sammon visa electron. Hauskaa on riittänyt
tounge.gif

sanoi:
On kyllä yksi oudoimmista ketjuista mitä olen täällä nähnyt, tai sitten mä en vaan ymmärrä tietyn sisäpiirin läpän heittoa?

dabster, kannattaa tehdä pikainen haku tämän ketjun aloittajan aloittamista muista ketjuista, ehkä valkenee...
smile_org.gif

Otappa Sampopankista nii alkaa tulee tilanteita kassoilla
biggrin.gif

Muutaman kerran oon kaverin pelastanut ku sillä on sammon visa electron. Hauskaa on riittänyt
tounge.gif
Totista totta ja vielä totisempaa yöllä kylmäasemalla kun pitäisi tankata.Sammosta kun kysynyt jatkuvaa ongelmaa niin ei kukaan muu tietenkään ole valittanut.Kuinka ne virkailijat osaavat vielä pyörittää silmiäänkin uskottavuuden parantamiseksi.

Ensin kannattaa hankkia kunnollinen pankkikortti. Electron on lapsille tarkoitettu
biggrin.gif
.

Joo-o, no nyt mä hokasin
idea3.gif

"Tippu nuoli mittarista" - hohoo, mulla kävi joskus muinoin mopossa samalla tavalla, ihan OIKEESTI!

Ensin kannattaa hankkia kunnollinen pankkikortti. Electron on lapsille tarkoitettu
biggrin.gif
.
Muistaakseni niitä "wanhankansan" kortteja ei enää myönnetä jonkun EU jutun takia.
Jos tarkoitat wanhankansan kortilla sirutonta korttia, niin joo,
kaikissa uusissa korteissa on nykyään siru. Eivät se silti mitään
hiton visaelectroneja ole vaan pankki- ja/tai luottokortteja kuten ennenkin.
Ainut ero on, että kortin tiedot voi magneettiraidan lisäksi lukea
myös sirusta, jonka kopioiminen pitäisi olla "tarpeeksi" vaikeaa.
Magneettiraidan duplikointi sen sijaan on triviaalia, siksi siru on keksitty.

Täytyy hän sitä electron korttia kokeilla automaatista ostaa bensaa. Kysyin kyllä meiän Op pankista miten onnistuu electron kortilla ostaa bensaa. Niin hän sanoi että ei taida onnistua. Mutta jos onnistuu tankkaaminen niin se kuulemma veloittaa vaan 1 euron vaikka tankkaisi tankin täyteteen.

Kertokaa jos onnistuu electron kortilla tankkaaminen? Olisihan se sitten helppoa tankata auto tomaatilla "löpöä" tankkiin.
Kyllä mä tiedän, että löpö tarkoittaa Diseliä se oli vaan niin hauska kirjoittaa löpö töpö.

Tänään korjaan sen penteleen nopeusmittarin ja kokeilen toimiiko se ja sitten lähden taas ajelemaan. Jonnekkin päin suomea.

062802moto_prv.gif
sport05.gif
062802jumpie_prv.gif

Onnistui ainakin Nesteen ja Teboilin asemilla tankata silloin kun omistin visa electronin.Niin ja vaikka siihen pitää syöttää rahasumma niin ei se tililtä vie sitä laitettua rahasummaa jossei tankkiin mahdukkaan koko rahasummalla.

Käsittääkseni electron kortilla tankkaus tapahtuu siten,että automaatti pyytää naputtelemaan katevarauksen ja sen jälkeen kone tarkistaa onko tilillä painetta.

Tere!

Itellä kävi tuossa pari päivää sitten hieman toisenlainen tankkaus.. ;)
Pankkikortti oli vielä ulkomaanmatkan takia jemmassa himassa, niinpä löin 10e-setelin automaattiin ja aloin tankkaamaan. Ja muistelin, etten ollut tankannut pitkiin. Avasin korkin ja näin heti ettei nyt kyllä montaa litraa mahdu.. Eikä mahtunutkaan!
smile_org.gif

Tästä opin katsomaan tankkiin ennen kuin menen tankkaamaan!
biggrin.gif
Ohje venäläismalliin: mukana aina pikku kanikka, johon ylijääneen voi laskea.

Pari perusasiaa pyörän tankista ja tankkauksesta. Tunne pyöräsi tankin koko ja paljonko sinne oikeasti voi tankata sekä pyöräsi polttoaineenkulutus ja erityisesti se kuinka paljon voi ajaa kun menee varalle tai valo syttyy. Nämä tiedot helpottaa elämää varsinkin matka-ajossa. Omassakin porukassa on nähty se, että kuski alkoi sekoilla heti kun valo syttyi ja hävisi omille teilleen etsimään huoltoasemaa. Ei löytänyt ja hyvä ettei siten jäänyt tielle.

Käsittääkseni electron kortilla tankkaus tapahtuu siten,että automaatti pyytää naputtelemaan katevarauksen ja sen jälkeen kone tarkistaa onko tilillä painetta.
Juurikin näin
smile_org.gif

HÄ, aina elektronilla olen pystynyt tankkaamaan automaatista, tosin siinähän tulee se valikko: 10€ jne, millä raha määrällä tankataan. En tiedä viekö bensaautomaatti loppu rahat jos ei mahdu tankkiin tuo 10 eken annos??
Tässä voi olla pointti se että vanhankansan magneettiraita pankkikortilla pystyi tankkaamaan vaikkapa 3,58 litraa bensaa ilman häslinkiä maksun kanssa automaatista. Näin sai vajaan tankin aina piripintaan ilman mitään arpomista.

Juurikin näin
smile_org.gif

HÄ, aina elektronilla olen pystynyt tankkaamaan automaatista, tosin siinähän tulee se valikko: 10€ jne, millä raha määrällä tankataan. En tiedä viekö bensaautomaatti loppu rahat jos ei mahdu tankkiin tuo 10 eken annos??
Tässä voi olla pointti se että vanhankansan magneettiraita pankkikortilla pystyi tankkaamaan vaikkapa 3,58 litraa bensaa ilman häslinkiä maksun kanssa automaatista. Näin sai vajaan tankin aina piripintaan ilman mitään arpomista.
Ei vie rahoja. Se siihen klikattu summa on vain katevaraus, se korjautuu tankkauksen jälkeen automaattisesti oikeaksi.

Back