• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Loma loppuu ja liian vähän kilsoja takana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suzuki03
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
loma loppumassa ja niin vähän kilsoja takana että hävettää!!liikaa tekemistä koko kesän perheen ja tuttujen kanssa että ei meinaa päästä baanalle kuin yöllä!!!onko kohtalon tovereita?
bawling.gif
Täältä löytyy yksi
sad_orig.gif

Ei ole kohtalotoveriksi täältä. Nytkin koko viikko rata-ajon merkeissä
smile_org.gif
. Ensin oli Botnia, nyt Kemora
062802moto_prv.gif
. Viikonlopuksi vielä kisoihin alastaroon
033102beer_1_prv.gif
... Renkaat kuluu ja hauskaa on hyvässä seurassa
thumbs-up.gif
!

Vähän samaa ongelmaa on. Toinen lomaviikko menossa, ja olen kerennyt ajaa peräti sen verran että mopon huoltoon ja sieltä pois.
No, huomenna vähän korvataan kun aamulla Alastarolle
062802moto_prv.gif
(Tympäsee vaan kun sääneito ennusteli vesisadetta
sad_orig.gif
)

Jep, loma alkaa perjantaina ja jos kelit näyttää "huonolta", niin taidetaan ottaa äkkilähtö etelään  
cool.gif
.
Mielummin mä siemailen driksuja uima-altaan reunalla, kun vetelen tääl hampaat irvessä kaatosateessa "kiintiökilometrejä"  
tounge.gif

Ei niitä kilometrejä ole kovinkaan paljon kertynyt ihan aikaisesta keväästä tähän joku 5000-6000km, mutta ei tuo pyörä ole varmaan päivää pidempään paikallaan seissyt missään vaiheessa. Hyvin on tullut käyttöä.

Pitkät lenkit ne kilometrejä tuo, ei sellaiset 50-100km ajot iltasella.

(50 * 5 + 100 * 2) * 30 = 13500

Eli jos käyt joka päivä 50 km lenkillä ja viikonloppuna molempina päivinä 100 kilsaa, 30 viikon ajokaudessa kertyy 13500 kilsaa. Ja tuolloin siis olet radalla ihan joka päivä. Toiset kiskaisee tuon matkan parissa viikossa matkailemalla. Kaikki tavallaan.

Jep eipä oo oikee kilsoja tullu. Vaikka oonki tollasella gixxulla ajanu ja mutkapätkää ainoastaa oikeestaa. Mut kuitenkin oikee suunta, kilsoja alla 9500km, viel puolet lisää nii hyvä o. ja kilsat kertyny kyl ihan sellasista 50-200km lenkeistä. Yks lenkki oli 300km.  
thumbs-up.gif

lomalla oon ollu vasta puoltoista kuukautta ja kilsoja öpaut 10. Eikä ahdista yhtään. Vielä kuukausi jälellä. Jospa sitä vielä täräyttäis toisen kympin ja sit taas mopo osiksi jatkojalostusta ajatellen.
cool.gif

Katukilometrejä tälle kesälle kertynyt kokonaista 50, ja vahvasti vaikuttaa siltä ettei ne siitä lisäänny, mutta ei silti harmita yhtään.

Ainoa vika noilla meikäläisen katumopo-ajeluilla on kilometrien hinta, taitaa olla luokkaa 20eur/km
sad_orig.gif

Ja kun hieman miettii, niin taitaa 40-50eur/km olla huomattavasti lähempänä totuutta.

Pitäsköhän kelata porakoneen avulla kilsoja mittariin, ku ei ajamalla niitä näytä tulevan. Mäyräkoira mopon viereen ja pora laulamaan.

Lomat alkaaki vasta ens viikolla.
Mut olenkin aika huono lähtemään ajamaan jos ei ole jotain muuta kuin omasta kodista omaan kotiin.
Uuden pärrän hankinnan jälkeen ja keväisin toki jaksaa hetken ajella "turhanpäiten", mut sit alkaa alkaa taas haluta jotain oikeaa määränpäätä. Huomenna onkin taas mukavaa kun lähtee ajelemaan täältä mikkelistä tampereelle kaveria moikkaamaan.
Pidän toki pärrällä ajamisesta niin paljon ettei viitsi vaihtaa autoon, autolla kun saattaa nukahtaa rattiin.

Hittoako sitä väkisin ajamaan. Ajaa sitten kun ehtii ja sille tuntuu.
Juurikin näin, satsatkaa laatukilometreihin, ei tämä ole mikään kilometrienkeräyskilpailu, ainakaan mulle
sport05.gif
Minkälaisia on laatukilometrit?
smile_org.gif

Onko ne huonoja kilometrejä, jos on vähän palellut tai kaasukäsi puutunut tai kärpänen lentänyt visiiriin tai onko se yleensäkin pahasta jos illalla matkamittari näyttää vaikkapa 500 km enemmän kuin aamulla?

Sama homma mulla ettei kotonta kotia jaksa ajella ilman että on joku määränpää minkä vuoksi liikenteeseen lähtee. Jos olisi bränikkä pyörä tallissa niin sitä voisi huvikseenkin käydä ajamassa - niin pitkään enneskuin kyllästyy

Ei ne pienet kilometrilukemat harmita - paitsi jos pihinä miehenä (\o_) alkaa laskea että paljonkos ne kilsat maksoikaan ja oliko se sen arvoista.. =P 5tkm jos ajelee kesässä niin 30 centin paikkeille menee per km eli 1.5 tonnia(arvonalenema+huollot+bensat+renkaat+vakuutukset)

Hittoako sitä väkisin ajamaan. Ajaa sitten kun ehtii ja sille tuntuu.
Juurikin näin, satsatkaa laatukilometreihin, ei tämä ole mikään kilometrienkeräyskilpailu, ainakaan mulle
sport05.gif
Minkälaisia on laatukilometrit?
smile_org.gif

Onko ne huonoja kilometrejä, jos on vähän palellut tai kaasukäsi puutunut tai kärpänen lentänyt visiiriin tai onko se yleensäkin pahasta jos illalla matkamittari näyttää vaikkapa 500 km enemmän kuin aamulla?
No eipä tietenkään. Mun jakeluun ei vaan mene, että ajetaan tuolla hampaat irvessä satoi vaikka pieniä akkoja, jotta päästään sitten kavereille elvistelemään mahd. suurilla kilometrimäärillä...

Tai sitten mulla on vaan ihan erilainen käsitys ajamisen nautinnosta
smile_org.gif

Kuulun tähän kerhoon, koska pienin miekkonen on tällä hetkellä vasta reilu 1kk vanha ja nukkuu tälläkin hetkellä sylissä
smile_org.gif

Käyn kuitenkin kaikki kauppa yms. yksin toimitettavat asiat mopolla, eli ajan aina kun tilaisuus antaa myöten.

Edellisen mopon möin keväällä ja tilalle tuli harraste autoilu, koska sitä pystyy tekemään lasten kanssa, ja on muka halvempaa.

Siitä seurasi se, että kahden kk kuluttua mopoon tuli niin pakkomielteisen kova kuume-hätä ja polte, ettei oikein untakaan meinannut saada.

Onneksi sain auton myytyä ja mieleisen mopon tilalle.

Löysin siis minuuteni uudelleen parin kuukauden harhailun jälkeen enkä todellakaan ilman pyörää tule olemaan jatkossakaan ellei jokin ulkoinen syy (sairaus, konkurssi tai kuolema) minua siihen pakota!!

Eilen ajoin ekaa kertaa jotain kuukauteen - ja tänään taas toisella mopolla. Nyt on taas niin kuuma, että vähempikin riittäisi.

Back