• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Listaus eturenkaista jotka kuluu tasaisesti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julmuri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sekä BT020 että Dunlop D208 kuluivat melko nopeasti epätasaisiksi. Battlaxissa hieman suositusta korkeampi paine antoi renkaalle vähän lisäaikaa, mutta Dunlopissa ei auttanut sekään. Nykyisen BT014:n kuvio on sen verran erilainen että vastaavaa ilmiötä tuskin tulee vastaan.

Riippuu kai pyörästä / käyttäjästä ja ties mistä tekijöistä. Pannariini ei MeZ4:ää enää laiteta ainakaan minun toimesta.
Z4 on Pannariin liian "sport", varmaan kannattaa valita niin painavaan pyörään selkeesti touring-rengas.

Mulla "sport"-Buimurissa Z4 toimii loistavasti, hyvä ajaa myös kuluneena, kuluu tasaisesti ja kestää n. 10 000 km.

Löysin haulla tällaisen ikivanhan ketjun ja ajattelin nostaa sitä kun renkaista on tainnut viime postausten jälkeen tulla uusia malleja. Mulla on edessä Michelin pilot road joka on kulunut aika kulmikkaaksi. Keskellä on 3-4 cm tasainen alue ja reunoilla 4 cm. Ajetuista kilometreistä ei ole mitään tietoa, paineet pitäisi olla ok. Loivissa kurveissa etupää tuntuu muljahtavan alta kun rengas putoaa kulman yli. No vaihtoonhan se tietysti menee mutta mikä tommoseen tonniseen cebariin tilalle? Haussa semmoinen pirkka-perusrengas missä mieluummin enemmän kulutuskestävyyttä kuin huippupitoa kovilla nopeuksilla kun ei kuskin taidotkaan riitä supernopeisiin mutkavetoihin.

Kaipa tuohon ihan hyvin menisi Metzelerin ME Z4, joskaan tuo ei kulutuskestävyydeltään ole ehkä maailmankaikkeuden paras kume. Ei tosin huonokaan. Ainakin kaverin VFR750:ssä toiminut ihan mukavasti kuuleman mukaan, ja omaan zetoriini meinaan tuollaisen laittaa kohta taaksekin jahka saan tuon Bridgestonen ajettua finaaliin. Kevätkarkeille asvalteille kun ei viitsinyt kitupiikkinä uutta takakumesta vielä laittaa...

Ainakaan yhdessäkään omista pyöristäni Metukkaan ei ole ikinä tarvinnut pettyä. Onko se sitten kaikista paras, on eri asia, mutta ainakin jokseenkin tasainen suoriutuja, eikä hintakaan ole liian paha.

Mä väitän, että kaikki renkaat menevät enemmän tai vähemmän pykälille näillä Suomen tasaisilla ja sileillä asfalttipinnoilla.

Mulla ei ainakaan vielä ole ollut rengasta, joka ei menisi pykälille.

Kaipa tuohon ihan hyvin menisi Metzelerin ME Z4, joskaan tuo ei kulutuskestävyydeltään ole ehkä maailmankaikkeuden paras kume. Ei tosin huonokaan. Ainakin kaverin VFR750:ssä toiminut ihan mukavasti kuuleman mukaan, ja omaan zetoriini meinaan tuollaisen laittaa kohta taaksekin jahka saan tuon Bridgestonen ajettua finaaliin. Kevätkarkeille asvalteille kun ei viitsinyt kitupiikkinä uutta takakumesta vielä laittaa...

Ainakaan yhdessäkään omista pyöristäni Metukkaan ei ole ikinä tarvinnut pettyä. Onko se sitten kaikista paras, on eri asia, mutta ainakin jokseenkin tasainen suoriutuja, eikä hintakaan ole liian paha.
Koska täällä ei sen tarkemmin ollut puhetta pyörämalleista, niin kannan oman kortenikin kekoon.

Ducatissa BT20 ja BT21 molemmat pykälille.

Bleidissä alkuperäinen qualifier oli aika kypsä/pykälöitynyt 6tkm kohdilla. Silloin löin alle Metzelerin Sportec M3:n jonka vaihdoin nyt 14tkm myöhemmin uuteen samanlaiseen koska kulutuspinta oli kauttaaltaan kulutusmerkissä. Ei pahemmin pykälöitynyt. Siinä välissä kulutin takana M3:n ja Diablo Stradan. Kokemuksieni perusteella tuo Z4 kestää isältä pojalle jos pyörä on kevyen sorttinen.

Mulle riittää 14tkm etukumille. Kyllä sen kerran tai pari kesässä voi vaihtaa.

Continental sportti atack ei oo menny pykälälle vielä 8000km aikana, testiä jatketaan.. vielä ainakin 2mm pintaa..

D208 dunloppi meni aika nopsaan, ei hyvä.

edellisen omistajan toimesta hankittu z4 oli pykälällä ja huono ajaa sen seurauksena... eipä kyllä muoviluotiin kuuluva rengas muutenkaan! etenkin sateella hengenvaarallinen (=liukas) ja muutenkin tuntuu epävarmalta (tiedä sitte lämpeneekö vaan huonosti)...

pilot power2ct toiminut ja kestää kyllä kulutustakin hyvin.. märkäpito kuin muukin pito ihan eri dekadilla
sport05.gif

Me Z4 kesti GSX 1400:ssa ainoastaan 3000 km (siis etunen) ja oli aivan aalloilla ja kulmikas!! Myyjän kommetti oli "ei taida sopia tähän pyörään". Nyt on Dunlopin Sportmaxit pyörineet kuutisen tuhatta ja kuluminen on aivan normaalin oloista. Etunen mennee helposti kymppitonniin asti ajokelpoisena.

Back