• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lisätietoja / kokemuksia Zx-12r:stä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pakemppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näyttää siltä, että ensi kesänä ajelen 12R:llä...kaupat on jo lähellä, voi olla että ensi viikolla alkaa ajokelien odotus. Hylkäsin toisena vaihtoehtona olleen busan lähinnä mielestäni todella ruman ulkonäön takia...makuasia, mutta vaikuttaa asiaan.

Kyseessä on vuoden -00 pyörä, ajettu 25tkm, akran kokoputki ja power commander.

...Ohjaus iskarina on
hyperpron sarja suoraan kyseiseen vessaan tarkoitettu, mutta makso ihan liikaa mutta muzzylläkin pitäs olla iskarisaraa ja varmaan muillakin on mutta niistä ei mulla ole tietoa.
Onks se tällanen?
2398hyperpro-med.jpg

Näyttää jämäkältä juu.

Nyt on 12R ostettu ja ajokelien odotus alkaa.

Pyörä penkitetty viaberissä ja takarenkaalta mitattu 187hv eli tuntuu varmaan tykiltä XX:n jälkeen.

Millaisia takarenkaita olette käyttäneet pyörissänne?...nykyinen rengas on aivan loppu eli ensimmäiseksi olisi renkaan osto edessä. Olen kuullut että alkuperäisen 200:n sijaan monet ovat käyttäneet 190:stä rengasta...

Onnittelut hyvästä valinnasta
062802jumpie_prv.gif
Ja tehookin tuntis olevan riittosasti.Eihän se xx:kään mikään patalaiska ole,mutta eron huomaat varmasti.Kapeampi takanakki tekee pyörästä notkeamman.Itellä on tällähetkellä Bridgestonen BT-020 joka tuntuis olevan aika kestävä.Dunlopin ensiasennus rengas ei kesäny kunnolla 4000:tta kilsaa.

Nyt on 12R ostettu ja ajokelien odotus alkaa.

----

Millaisia takarenkaita olette käyttäneet pyörissänne?...nykyinen rengas on aivan loppu eli ensimmäiseksi olisi renkaan osto edessä. Olen kuullut että alkuperäisen 200:n sijaan monet ovat käyttäneet 190:stä rengasta...
Onnea ja tervetuloa Kawasakkiin munkin puolesta.
062802moto_prv.gif

Se Dunloppi kuluu tosinopeesti, isse olen ollut tyytyväinen Pirellin Diabloon, eka kesti jotaan 10 kkm. Tällä hetkellä vielä 200 leveenä (viime kesänä olivat tarjouksessa 130€ kappale Rodamotossa) mutta seuraavaks meinasin koklaa 190 Diablo Corsaa. Pitäs kääntyy ja pitää paremmin. Tosin eipä ollu Diablonkaan kanssa juuri pitovaikeuksia, vässykkäkuski kun olen
lookaround_orig.gif

Olinkin ajatellut renkaaksi tuota BT-020:aa...miten tuollaisessa on pitoa verrattuna alkuperäisrenkaaseen?
Ei ole Dunloppi koskaan mua vakuuttanu millään ominaisuudella eikä myöskään pidolla.Eli kyllä toi Battlax ainakin mun ajossa pitää siinä missä Dunlop.Radalla paljon ajavat voivat olla eri mieltä.Ja on Battlax huomattavasti halvempikin.

Olinkin ajatellut renkaaksi tuota BT-020:aa...miten tuollaisessa on pitoa verrattuna alkuperäisrenkaaseen?
Ei ole Dunloppi koskaan mua vakuuttanu millään ominaisuudella eikä myöskään pidolla.Eli kyllä toi Battlax ainakin mun ajossa pitää siinä missä Dunlop.Radalla paljon ajavat voivat olla eri mieltä.Ja on Battlax huomattavasti halvempikin.
Älkää laittako sitä BT-020 kumia ainakaan eteen. Kuluu aalloille ja tärisyttää... Takanakkina ihan hyvä ja kestävä gummi...

No ei se kestävyys edessä tulekaan varmaan ongelmaksi eli siellä voi käyttääkin pehmeämpää rengasta.

Osaatteko sanoa eroja BT-020 vs Pirelli Diablo...pitäisikö niiden olla suunnilleen vastaavia?

ajokokemuksina ja tunnelmina sanoisin pirellin diabloa selkeästi, joskin hieman paremmaksi kuin siltakiven bt-020 kumea. sellaiset diablot ovat nytkin tillauksessa eteen ja taakse. olletikin kun sirkiössäni on devilin pönttö, ym. saatanallista kulkua ja helvetilliset äänet, sekä muita pirullisia yhtymäkohtia, niin pitäähän siinä olla diablot allakin.

pakemppa, osasit hommata mainion kulkupelin. itellä ollut 180 leveä rennsport takana, siis kapea, sen kanssa sirkiö zx12r on ihan eriketterä vehe, tuntuu melekein alle tonniselta, jos kulunutta vertausta käytetään.

Naapuritallissa on muutama noita ZX 12 R:iä. Niissä näyttää olevan takarenkaana sellainen merkki kuin M/H.

Kaverin mukaan muut merkit ei toimi ko pyörässä ? Kuulemma pito ei riitä ja ajo-ominaisuudet ovat sen vuoksi metsässä ? Onko teilläkin samoja kokemuksia ?

Tietääkö kukaan mistä noita saa ostaa ja kestääkö ne kuinka hyvin euroopan reissun ?

Kyllä ihan lämpimästi voin suositella Diabloa sinne taakse. Jos teillä ei ole pidon kanssa ongelmia 020 käyttäen niin tuo Diablo kestää teidän ajollanne sen 7000 - 12000 (riippuen tietysti rengas paineista) Itsellä kokemusta yhdestä 020:sta ja toista ei tule mulle enään. Kylmänä ja märällä TODELLA murhaavan äkkiliukas... pitoa on ja on ja sitten sitä ei olekkaan... Mulla ollut Diablo takana ja nykyisin käytän vain Pirellin Supercorsaa (seos renkaita).

Useiden suositusten jälkeen vaikuttaa siltä että ostan Pirellin Diablot...mitä eroa/onko eroa käytännössä 190 ja 200 leveän takanakin välillä?

Tämän päivän tajous Radamotosta. . .

For your Kawasaki ZX12R Model 2004 I can give you goods prices in Pirelli Diablo. The following prices including VAT.

Pirelli Diablo 120/70ZR17 (58W) : 112,52 Euros.
Pirelli Diablo 200/50ZR17 (75W) : 153,12 Euros.

Täytyy vissiin vähän vielä vedättää poikaa vielä vähän.. . jos hinta vielä hieman putoasi. . .

Tällainen special tarjous oli hänellä; I have a very good offer in Pirelli Diablo 120/70ZR17 and 180/55ZR17 to 214,60 Euros including VAT

Ei nyt mikään ihan ryöstöhinta kun maksoin viimeksi takanakista asennettuna 280 eur.

saako jostain vielä edullisemmin ?

Minä sain alla olevat hinnat Rodamotosta:

I send you the pair price and prices for rear tires in Pirelli Diablo. The following prices including VAT.

Pirelli Diablo 120/70ZR17 and 190/50ZR17 : 226,20 Euros.
Pirelli Diablo 120/70ZR17 and 200/50ZR17 : 232 Euros.
Pirelli Diablo 190/50ZR17 : 138,04 Euros.
Pirelli Diablo 200/50ZR17 : 143,84 Euros.

Olen kyllä kuullut että molemmat etu ja takarenkaat (diablot) olisi saanut parhaimmillaan alle 200:lla eurolla.

Mikähän olisi hinta jos tilaisi muutaman henkilön kimpassa??

Back