• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lisätietoja / kokemuksia Zx-12r:stä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pakemppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse kuulun onnekkaiden 12R-omistajien joukkoon. Pyörä on kokomusta -04.
Palikoita ei ole tullut vielä ruuvailtua, mutta ensi keväänä ensimmäiset modaukset voisi olla pari pykälää isompi takaratas ja 190 takarengas. Isomman takarattaan ansiosta akseliväli hieman lyhenee ja ketteryys paranee. Ainakin 12r.orgissa ovat tuota yhdistelmää kehuneet.
Huippunopeus tippuu 10-15 km/h, mutta liekö tuolla niin väliä.
Ja sitten öhlinsiä alustaan ja sitten putkea ja power commanderia ja ja...

Onko tietoa tuon yellow boxin toiminnasta, mihin se perustuu? Jos saman vaikutuksen voisi tehdä itse ja edullisemmin...

jippikaijee:Itelläni on 12r -02 ja täysin tyytyväinen olen ollu

parit etujarrulevyt on menny takuuseen.Ohjausiskari on ja rauhoitti etupäätä mielestäni hyvin bensaa ja renkaita menee radalla taipuu riittävästi mutta en olekaan v.rossi.Siukola hieman parannellut takapyörältä 189hp ja vääntö 150Nm.Myynti on käyny mieles en sitte tiedä kun kevät tulee
mutta suosittelen kawan hankintaa on se vaan niin kiva vekotin.

mulla on ollut nyt 180 leveä takanakki ja tusinakawio tuntui huomattavasti ketterämmältä verrattuna aiemmin olleeseen 200 leveään. meinaan kokeilla kompromissinä jossain vaiheessa 190 leveää.

onko carlos13r kawassa muzzyn 1270cm3 mäntäsarja JE männillä vai minkälainen suurennos iskutilavuudessa? wisecohan myy myös poraukseltaan isompia mäntilöitä tusinakawaan.

PS-Testsieg für Ninja ZX-12R
Mit Spannung wurde der Vergleichstest der neuen BMW K 1200 S mit der etablierten Konkurrenz erwartet. Nun steht das Ergebnis fest: Die Ninja ZX-12R siegt nicht nur gegen die BMW, sondern lässt auch die Suzuki Hayabusa und die Honda CBR 1100 XX hinter sich. Nachzulesen ist dieser Test im Sport-Motorrad-Magazin PS (Ausgabe 11/2004).

Dieser Sieg ist ein Ergebnis der konsequenten Modellpflege, wie auch die PS-Redakteure bestätigen. In der Ninja ZX-12R vereinigt sich das umfassende Know-how von Kawasaki beim Bau von Hochleistungs-Motorrädern. Die Test-Crew von PS beschreibt die Klasse der großen Ninja folgendermaßen:

"Die Kawasaki schlägt sich prima. (...) Ihr Fahrwerk verfügt über enorme Reserven, der unglaubliche Vierzylinder präsentiert seine Urgewalt jederzeit nun deutlich feiner dosierbar, der Einsatz von zwei Drosselklappen je Saugrohr zahlt sich merklich aus."

"Will man es denn wirklich wissen und beschert einem der Gott des Verkehrs einige Kilometer freien Auslauf auf der Autobahn, zeigt die Kawasaki gern, dass sie in Sachen Topspeed nach wie vor der Chef im Ring ist."

Diese positiven Eindrücke wirken sich auch in der Punkte-Wertung aus. Besonders im Bereich "Sportliches Fahren" fuhr die Ninja ZX-12R der Konkurrenz auf und davon.

Wertung (PS, Ausgabe 11/2004):

1. Kawasaki Ninja ZX-12R: 391 Punkte
2. BMW K 1200 S: 389 Punkte
3. Suzuki Haybusa 1300: 388 Punkte
4. Honda CBR 1100 XX: 373 Punkte

mulla on ollut nyt 180 leveä takanakki ja tusinakawio tuntui huomattavasti ketterämmältä verrattuna aiemmin olleeseen 200 leveään. meinaan kokeilla kompromissinä jossain vaiheessa 190 leveää.

onko carlos13r kawassa muzzyn 1270cm3 mäntäsarja JE männillä vai minkälainen suurennos iskutilavuudessa? wisecohan myy myös poraukseltaan isompia mäntilöitä tusinakawaan.
1317 Billet lohko JE männillä.

eli iskunpituus 60 mm kaiketi. miten yläpään kierrokset toimivat lisääntyneen mäntänopeuden jälkeen, säilyivätkö ylätehot samoilla kierroksilla, jos nokat ovat samat vai laskivatko kenties hieman vakiosta? vääntö tietysti kasvoi varmaan paljon.

eli iskunpituus 60 mm kaiketi. miten yläpään kierrokset toimivat lisääntyneen mäntänopeuden jälkeen, säilyivätkö ylätehot samoilla kierroksilla, jos nokat ovat samat vai laskivatko kenties hieman vakiosta? vääntö tietysti kasvoi varmaan paljon.
Isku on vakio 55,4,mutta mäntä on ko lohkossa 4mm isompi.En uskaltanu vielä muuttaa iskua koska tykkään 12:sen yläkierros tehosta.Kansi on Siukolan tekele omilla nokilla.Tohon ryhmään kun lisää billet kampuran niin tilavuutta onkin jo 1427 ja siinä alkaa varmaan jo huipputehon kierrosluku laskea.Pyörä on vielä osissa ja kone maailmalla,joten kokemusta tehoista/väännöstä ei ole.

Isommalla kuutiotilavuudella se teho on korkeampi koko kierroslukualueen.
Omassa koneessa 1270 vs 1380 oli isompi kone ala- ja keskikierroksilla selvästi tehokkaampi ja väännökkäämpi, ja ylhäälläkin paukkua oli enemmän.
Kierrosrajoitinta oli tiputettu strokerin takia 800 kierrosta, mutta tehokäyrä oli nouseva rajoittimeen saakka, eli tehoa olisi ollut vielä lisää saatavilla, mutta arvostin koneen kestävyyttä enemmän.
Ja onhan sitä paukkua enemmän kuin missään muussa vastaantulleessa katuvaparissa tähän saakka.

No enpä toki tarkoittanu sitä,että pienempi kone olis tehokkaampi vaan sitä että minkä luontoinen kone on.Mutta hyvä tietää että teho on nousussa vielä noin kovilla kierroksilla isossa myllyssäkin.
biggrin.gif

No enpä toki tarkoittanu sitä,että pienempi kone olis tehokkaampi vaan sitä että minkä luontoinen kone on.Mutta hyvä tietää että teho on nousussa vielä noin kovilla kierroksilla isossa myllyssäkin.
biggrin.gif
No parempihan se isompi kone on joka alueella.
Vaikka pienemmässä on jyrkempi tehokäyrä, ja se saattaa tuntua ärhäkämmältä, kiihtyy isompi, tasaisemman käyrän omaava moottori oikeasti liukkaammin joka kierrosalueella lähtiessä suuremman tehon/väännön ansiosta. Eikä tarvitse pienempää lyödä pesään ellei halua ylimääräistä ohjelmaa ohituksiin sladittelun/keulinnan vuoksi.

Ainoa huono asia isossa moottorissa on sen vääntö, joka saattaa risteyksissä ym. tiukoissa käännöksissä yllättää. Aika varovainen saa olla kaasun kanssa ettei lähde takapää alta pikkuvaihteilla.

tuota luonnetta ihan huvikseni kyselin, ja selvisihän se, eli isommassa, iskunpituudesta ilmeisesti paljoakaan riippumatta on enemmän tehoa kautta kierroslukualueen. ja tosin ne turvalliset maksimikierrokset ilmeisesti laskevat hieman, n. 800 rpm pitemmällä iskulla.

vakiossakin on potkua meikäläiselle melekosen mukawasti, näin alakuunsa.

Mitä toi tarkoitti että Kawa ja Suzuki olisi tehnyt herrasmiessopimuksen huippujen rajoittamiseksi jatkossa. Onko siitä jollakin tarkempaa tietoa? Olen huolestunut kun noita huippuja tarvitsee niin paljon Suomessa
biggrin.gif

Eikö tuossa Busa vs 12R videossa ollut vanhan mallinen 12R. Se myös pisti silmään, että kehuivat Busan jarruja. Eikös ne jarrut ole molemmissa mopoissa samat.

Eikö tuossa Busa vs 12R videossa ollut vanhan mallinen 12R. Se myös pisti silmään, että kehuivat Busan jarruja. Eikös ne jarrut ole molemmissa mopoissa samat.
Vanhanmallinen näytti olevan joo.Jarruja olen kanssa aina pitäny samoina,mutta saattaahan niissäkin olla yksilöeroja.Oon ajanu Busaa missä etujarrua joutu puristaan huomattavasti kovempaa kun omassa samaan pyshtyvyyteen pyrkiessä.Molemmissa oli orkkis palat vielä kiinni.Jäi kyllä tunne,että jarruissa oli jotain häikkää.

jippikaijee:Itelläni on 12r -02 ja täysin tyytyväinen olen ollu

parit etujarrulevyt on menny takuuseen.Ohjausiskari on ja rauhoitti etupäätä mielestäni hyvin bensaa ja renkaita menee radalla taipuu riittävästi mutta en olekaan v.rossi.Siukola hieman parannellut takapyörältä 189hp ja vääntö 150Nm.Myynti on käyny mieles en sitte tiedä kun kevät tulee
mutta suosittelen kawan hankintaa on se vaan niin kiva vekotin.
Millä eväin toi teho tuli?
Kenen valmistamaa ohjausiskaria olet käyttänyt ja asensitko jonkun zx12 Kitin vai jokin yksilöllinen ratkaisu? Mielestäni iskari
on lähes välttämätön, jos radalla (ainakin Motopark) on tarkoitus etsiä omia/pyörän rajoja.

Tehot mitkä ilmoitin on saatu siukolan porttaamalla
kannella ja säädettävillä nokka pyörillä akran kokoputkistolla
k&n putsarit seä powercommander 3 boksilla.Ohjaus iskarina on
hyperpron sarja suoraan kyseiseen vessaan tarkoitettu, mutta makso ihan liikaa mutta muzzylläkin pitäs olla iskarisaraa ja varmaan muillakin on mutta niistä ei mulla ole tietoa.

Back