• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lisäpitkät - suosituksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mrvexin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
J-PS sanoi:
Hitto, kaikki muut numerot ihan samat ku mun Clearwater Kristassa, hinta vaan oli toinen. 800USD + tulli + alv... :no: Seurusteleeko nuo idänihmeet myös ihan oikeasti Bemarin CAN-väylän kanssa?

-jp-

Tämmöisellä kytkennällä asensin eli ei can väylään.

Liitetiedostot

• kaavio.jpg
    kaavio.jpg
    65,1 KB · Katselut: 170
LLv24Max sanoi:
Itse päädyin tuohon valosarjaan sen takia että sen sai asennettua siten, että normaalisti valotehoa tulee 10% eli toimii ns huomiovaloina. Tämän ansiosta pyörä näkyy muille tielläliikkujille paremmin ja pyörän etäisyys on helpompi hahmottaa kun valopisteitä on kolme ( ajovalot + 2 huomiovaloa) .

Sitten laittamalla pitkät ajovalot päälle noille lisävaloille ohjautuu 100% tehoa eli 3500 lumenia per lamppu.
Varmasti näkyy ja toimii esim ohitustilanteissa tai pimeällä ajettaessa.

ja hinta ei ollut paha n 170 € koko setti.

Olin itsekkin aprikoinut, josko löytys setti, jossa olisi myös huomiovalo mukana, joten tämä Komy:n setti vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Kiitos Kaikille muillekin !

Timo57 sanoi:
Jos rautoihin molemmin puolin meinaat laittaa niin laita 2 kpl SAE 60 led-valoja. Pienikokoiset, näyttää hyvin eikä vie kohtuuttomasti virtaa, a´20W. Eikä älyttömän kalliitakaan. Ei mikään laaja keila mutta tien valaisee hyvin ja jo lähialueelta asti.

Mie pistin juuri tuommoiset Transalpiin. Merkki vaan oli LuminaLights mutta varmaan samasta tehtaasta putkahtavat :)

Re: Lisäpitkät - suosituksia

Empperi sanoi:
Mie pistin juuri tuommoiset Transalpiin. Merkki vaan oli LuminaLights mutta varmaan samasta tehtaasta putkahtavat :)
Ostin yhden tollasen mun cbf125ään. Siis luminalights mini 20w. Vielä pitää asentaa paikoilleen. Aivan järkyttävästi enemmän valoa kuin vakiopitkissä mitkä tossa on. Tuli tehtyä pihaan teline että sai kokeiltua kun pyörässä ei vielä ole kiinnikettä saati sähköjä vedetty.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

61ed1081bfcb8334dc559b8ebb7a9824.jpg

Ylhäältä lähtien pyörän lyhyet ja pitkät 35/35w ja alimpana luminalights mini 20w led.

Miten porukka on noita kytkenyt pyörään. Lähinnä toimiiko eri nappulasta kuin normaalit pitkät. Tarttis saada Kotariin joku kunnollinen valo, mutta pitäisi toimia niin että, normi lyhyt, normi pitkä, normi pitkä ja lisävalo. En tahdo ajella kilometriä lyhyillä valoilla tai sokaista vastaantulijoita. Tarvis saada valokeila leveämmäksi niin onko se ainoa vaihtoehto kaksi valoa vai onko lamppuja jotka valaisee 160 astetta.

marko.fzs sanoi:
Miten porukka on noita kytkenyt pyörään. Lähinnä toimiiko eri nappulasta kuin normaalit pitkät. Tarttis saada Kotariin joku kunnollinen valo, mutta pitäisi toimia niin että, normi lyhyt, normi pitkä, normi pitkä ja lisävalo. En tahdo ajella kilometriä lyhyillä valoilla tai sokaista vastaantulijoita. Tarvis saada valokeila leveämmäksi niin onko se ainoa vaihtoehto kaksi valoa vai onko lamppuja jotka valaisee 160 astetta.

Ota herätevirta pitkien piuhasta, ja siihen katkaisija väliin niin voit polttaa pelkkää pitkää tai pitkiä + lisävaloja. Valoja löytyy myös leveällä kuviolla, esim. http://www.valostore.fi/tuote/e_tyovalo_purelux_road_16/

Empperi sanoi:
Ota herätevirta pitkien piuhasta, ja siihen katkaisija väliin niin voit polttaa pelkkää pitkää tai pitkiä + lisävaloja. Valoja löytyy myös leveällä kuviolla, esim. http://www.valostore.fi/tuote/e_tyovalo_purelux_road_16/

No mutta toi voiskin olla sopivan kokoinen ja keilan leveyskin ihan siedettävä. Kiitos:thumbup:

Vielä kun keksis millaisen kytkimen laittais tankoon että olis sopivasti hollilla. Töötin alla vois olla hyvä paikka. Onko porukka käyttänyt vipu kytkintä vai jotain painonappi kytkintä.

marko.fzs sanoi:
No ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Pitääpä käydä käpistelemässä.
Kävin testaamassa, jäi jotenkin huono fiilis tuosta, joten hyllyyn jäi.

Nyt pitäis ettiä jostain tankokytkin, mutta Suomessa on valikoima aika nolla. Nettikauppoja pitäis vaan jaksaa tarpeeksi sitten selailla.

Back