• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Linnut uhkana motoristille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mammutti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Männä suvena motarilla tuli pikkulintu jalkaan, vauhtia oli "lähes rajoitusten mukaan"  
lookaround_orig.gif
(suomessahan ei saa ajaa yli 120 km/h). Töissä sit popoa pois ottaessa huomasin linnun-nokan jääneen mulle, kera kasan höyheniä ja muuta jätöstä. Mua sattu, lintua vielä enemmän
buttrock.gif

Kyllähän se varmasti voi tömähtää ja lujaa, ku semmonen isompi amppari ku töpsähtää sopivasti niin nipistää kivasti, 80-100 vauhdista.
tounge.gif

Västäräkki peljooni otti matsia Kawan peilin kanssa ja tasapeliin päädyttiin, molemmat rikki. Joskus piikki aikaan törmäsin suinpäin tietä ylittämään kirmanneeseen kissaan. kaveri tuli takana ja kertoi, että mä olin jääny kissan alle, eli kissa oli ottanu eturenkaasta kimmokkeen ylös ja tipahtanu kissamaisesti jaloilleen asfalttiin ja siitä muutaman pyörähdyksen saattelemana tuhatta ja sataa metsään. Tömähdystä tuskin huomasi. Elukka tuli niin nopeasti eteen, etten kerenny edes jarruttamaan, vauhtia oli jotakuinkin 60km/h. Myös kuovin siipien taputusta kypärään olen saanut jossakin Laihian aakeilla laakeilla.

Mulle tuli lokki polven alapuolelle.Olin customilla liikkeellä eli ei mitään suojaa jalan edessä.Onneksi vauhtia ei ollu kauheesti (n.70-80)kun olin himmannut huomatessani lokit tien sivussa.Kohdalla yksi lokeista lähti lentoon tien puolelle kun muut meni pellolle.Melkoinen tömäys.Kaveri mopotteli perässä ja sano että sinne se jäi ojaan.Ihan oikein sille liikenteen vaarantajalle että kuoli.
033102bebe_1_prv.gif

Jutajatkaa varovasti,taas töissä kotilolla ajelin useamman lokin hengiltä(ei kerennyt väistelläkään).Tosiaan lokkeja,sepelkyyhkyjä,variksia,harakoita ym...on nyt tienvarsilla runsaasti,liekkö nuo pesimis puuhat alussa ja ruokaa etsivät kun maan viljelijät peltojansa muokkaavat,kannattaa kyllä himmailla kun niitä näkee,syöksyilevät motoristien silmille,nimimerkillä kokemusta on(ko tapauksesta tuolla aiemmin).Kun lähtevät lentoon minnepäin sattuu ja kun kohdalle osuu,SATTUUUUUU......
Hyvää ja turvallista ÄITIENPÄIVÄÄ kullekin....
smile_org.gif

Varis lähti 51:llä jäniksen raadolta ja osui möhkön vasempaan peiliin. Peili lähti kuin hyrrä jengoiltaan ja lensi tien sivuun. Peili löytyi, mutta eipä siihen saanut pelkkää lasia.

Mulle on tullut kerran tilhi 100km/h vauhdissa suoraan tauluun, päässä oli visiirillä varustettu avokypärä. Tuntui siltä kuin joku olisi lyönyt paistinpannulla naamaan. Visiiri irtosi kiinnikkeistään ja naama oli pari päivää mustana. Vaihdoin sitten katupyörään ja umpikypärään. Enkä ole katunu kumpaakaan vaihdosta.

huntin vauhdissa räkätti vasempaan olkapäähän. Oli valkoinen nahkatakki aika katu-uskottava. Viime kesänä meinas osua kissa R1:sen takarenkaaseen
biggrin.gif
Etunen tais mennä sen yli
kaboom.gif

Varpusen kokoisessa pikkulinnussa on yllättävän paljon höyheniä. Sen totesin tämän luontakappaleen lennettyä päin pleksiä reippaassa retkivauhdissa. Isokokoinen matkapyörän kate tekee näemmä kummallisen pyörteen kuskin kypärän kohdalle. Tämän linnun muu ruho jatkoi johonkin penkalle, mutta höyhenet päätyivät kypärän sisään. Atshiuu.

Gixu haukkas viime viikolla pulun siivestä palasen motarilla.
Sen verran sain väistettyä että otti vaan mopon oikeaan kylkeen,ihme ku ei tullut mitään jälkiä.Höyheniä sitäki enemmän,lähti vielä ryökäle karkuun siitä teko paikalta.Noh ei mitään 3h myöhemmin toinen pulu yritti samaa mut suoraan kypärään,onneks ehin tehä stopin ja väistön ennenku yritti lässähtää

typot

Back