• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Liikennevalot, vihreä ei syty !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja erkinheikki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kevyehkön supermoton kanssa olen kokenut tämän useamman kerran. Jos ei jalkatapeilla hyppiminen auta niin sitten nätisti punaisia päin, kun on varmistettu ettei ole muita liikennettä eikä poliiseja näkyvissä.
No tapeilla hyppiminen auttaa ihan yhtä paljon kuin valotolpalle muriseminen.  
tounge.gif
Induktiosilmukka kun reagoi siihen metallin määrään, eikä painoon. Siinä mielessä tuo ylimääräinen magneettikenttä kuulostaa ihan toimivalta. Nyt vaan vaihtui pyörä sellaiseen, jossa on rautaa riittävästi, niin ei voi itse kokeilla...

Hornetilla tuohon törmäsi siellä täällä. Hurjinta oli kääntyä T-risteyksessä vasemmalle nelikaistaiselle isolle tielle. Oikealle ja vasemmalle kääntyville oli omasta tulosuunnasta käsin omat kaistat omilla nuolivaloilla, ja kaikki kotilot kääntyi tottakai aina oikealle. Tällöin isolla tiellä vasemmalta tulijoille vaihtui aina punainen, mutta oikealta tulijoille oli jatkuvaa vihreää. Eli sinnepä väliin siis...

No odotatko kävellessä valojen vaihtumista jos ei ketään näy mailla eikä halmeilla ? Et

Miksi siis odotella prätkällä valoissa, hyvässä lykyssä kymmeniä minuuttejä turhaan.

Se on max 2 valokierrosta ja kahva alas
033102beer_1_prv.gif

Kevyehkön supermoton kanssa olen kokenut tämän useamman kerran. Jos ei jalkatapeilla hyppiminen auta niin sitten nätisti punaisia päin, kun on varmistettu ettei ole muita liikennettä eikä poliiseja näkyvissä.
No tapeilla hyppiminen auttaa ihan yhtä paljon kuin valotolpalle muriseminen.  
tounge.gif
Induktiosilmukka kun reagoi siihen metallin määrään, eikä painoon. Siinä mielessä tuo ylimääräinen magneettikenttä kuulostaa ihan toimivalta. Nyt vaan vaihtui pyörä sellaiseen, jossa on rautaa riittävästi, niin ei voi itse kokeilla...
Eikös tuo silmukka havaitse muutoksen kun rauta saapuu siihen silmukkaan?
Eli vähän rautaa kaukana niin muutos voi jäädä säädetyn reagointikynnyksen alle.

Eli periaatteessa tuo tapeilla pomppiminen, mopon korkeuden muutos, voisi saada sen verran muutosta aikaiseksi että systeemi reagoi siihen?

Pitänee kokeilla josko auttaisi noissa paikallisissa ongelma valoissa...
tounge.gif

No odotatko kävellessä valojen vaihtumista jos ei ketään näy mailla eikä halmeilla ? Et

Miksi siis odotella prätkällä valoissa, hyvässä lykyssä kymmeniä minuuttejä turhaan.

033102beer_1_prv.gif
Vertaus on aika huono, sillä kävelystä ei saa pv-sakkoja.
Polliisit aina on paikalla silloin kun itse hieman joustaa liikennesäännöissä.

033102beer_1_prv.gif
Vertaus on aika huono, sillä kävelystä ei saa pv-sakkoja.
Polliisit aina on paikalla silloin kun itse hieman joustaa liikennesäännöissä.
Njoo, aika paljon on rautamalmia alla eikä juurikaan ongelmia, mutta kerran pääsi valot kierähtämään kierroksen ja seuraavista tietty läpi punaisilla. Ei paljon pv-sakkoja tullut mietittyä kun takana 200 metrin jono  
biggrin.gif

Kyllä mä odotan. Saattaa olla joku pikku lapsi jossai katveessa kattomassa esimerkkiä kävellä punaisia päin.. ei hyvä seuraa. Ei niin kiire oo, etteikö ehtis ootteleen valojen vaihtumista.
Ei kai lapset aja prätkillä...?
biggrin.gif

Kyllä mä ainakin ajan valo-ohjatusta risteyksestä jollei ketään näy missään eikä valot meinaa vaihtua...

Njoo, aika paljon on rautamalmia alla eikä juurikaan ongelmia, mutta kerran pääsi valot kierähtämään kierroksen ja seuraavista tietty läpi punaisilla. Ei paljon pv-sakkoja tullut mietittyä kun takana 200 metrin jono  
biggrin.gif
Mitä pisempi jono takana, sen parempi on odotella.... saa varmasti kyseisen kaupungin liikennesuunnittelulautakunta kyseisistä valoista palautetta........jos nyt vaikka puoilikin tuntia siinä jonotatte ja jono on toiselle puolelle kaupunkia....

Mulla taakse tuleva au*o on aina saanut valot vaihtumaan.
Sama täällä. Ongelmia on ollut ainoastaan silloin kun olen yksin valoissa. Ja kyllä vilkasliikenteiselle tielle, esim vasemmalle kääntyminen päin punaisia on melkoisen riskialtista. Autoilijat eivät todellakaan osaa varautua siihen, ja vaikka tilaa olisikin, niin joku kotilokuski saattaa panikoida ja kolaroida. Ja vaikka ne kolaroisikin ainoastaan kevyesti keskenään, niin arvaa vaan kuka haetaan syntipukiksi. No se motoristi tietenkin, sehän ajoi päin punaisia.

Painostahan tuo ei ole kiinni, vaan metallin määrästä. Jos valo ei muoviluodille vaihdu, niin on ihan turha hyppiä tasajalkaa tappien päällä. Ei siellä asfaltin alla mitään vaakaa ole.

Vanhana moposkootterikuskina huomasin myös, että valot ei vaihtu. Eihän nykyskoottereissä ole rautaa kuin kuskin vyönsoljessa ja sen takia valot ei vaihtu.
Jos liikennevaloissa taakse tulee auto, niin kannattaa ajaa MP:llä sen valkoisen viivan yli, jolloin auto pääsee / mahtuu siihen induktiivisilmukan kohdalla (jos autoilija tajuaa siirtää oman auton siihen viivalle) ja valot vaihtuu.

Jos olen yksin, niin yli vaan, ei se koske.

Ite oon huomannu ton liikennevalojen silmukan toiminnan niin että täytyy siinä olla rautaa leveemmällä alalla. Prätkä on liian kaponen. (tää on oma arvelu, ei tieto) Mönkkärillä on valot vaihtunu, nyt joutuu välillä mopon kaa työntää punasilla.  
nixweiss.gif

Tänään viimeksi Espoossa Kirkkojärventieltä Suvelantielle odotin kolme kierrosta ja ajoin punaisiin.

Edit: mikähän mahtaa olla oikea taho Espoossa urputtaa asiasta?

Back