Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
nii muutetaan niitä siten ettei kukaan vaan loukkaannu että jos hän töppää liikenteessä nii häntä ei taputetakkaan päähän vaikka hän ois kännissä...Kannatan. Ei ihan näinkään raflaavana muuta lähes.
Kohta "PAY ATTENTION" olisi tässä maassa "huomioi nopeusmittarisi".kyllä noi vois suoraan laittaa telkkariin pyörimään editoimalla vaan tekstit suomeks..
Minua ei häiritse kolariAJONEUVON kuvien näyttämien.Eihän tämmönen mee läpi kun joidenkin mielestä kolariajoneuvojenkin kuvien postailu on mautonta. Mutta asiallinen pätkä, varmasti herättelee edes osan kohderyhmästä.
Tarkoitinkin nimenomaan ajoneuvojen kuvia, jokuhan tuolla jo lukitussa Turkuketjussa alkoi itkemään kun ruttaantuneesta metallista oli laitettu fototMinua ei häiritse kolariAJONEUVON kuvien näyttämien.Eihän tämmönen mee läpi kun joidenkin mielestä kolariajoneuvojenkin kuvien postailu on mautonta. Mutta asiallinen pätkä, varmasti herättelee edes osan kohderyhmästä.
Mutta häiritsee suuresti kuolleen ihmisen kuvan laittaminen julkiseen levitykseen.
Esim.formuloissa, potilas peitetään heti kuvaamiselta ja se on mielestäni fiksua.
Se on omaisille armeliasta ja se on itselle armeliasta, jos sattuu elossa olemaan.
Siinä kun koettaa kivun kanssa tulla toimeen, ei paljon naurata jos joku hullu työntää kameran naamalle.
Miks meidän pitää "mässäillä" onnettomuuden uhrin sisälmyksien kuvilla?
Pitäis joskus asettua sen uhrin asemaan.
Ei kai niitä täällä ole pahemmin ollut??Minua ei häiritse kolariAJONEUVON kuvien näyttämien.Eihän tämmönen mee läpi kun joidenkin mielestä kolariajoneuvojenkin kuvien postailu on mautonta. Mutta asiallinen pätkä, varmasti herättelee edes osan kohderyhmästä.
Mutta häiritsee suuresti kuolleen ihmisen kuvan laittaminen julkiseen levitykseen.
Esim.formuloissa, potilas peitetään heti kuvaamiselta ja se on mielestäni fiksua.
Se on omaisille armeliasta ja se on itselle armeliasta, jos sattuu elossa olemaan.
Siinä kun koettaa kivun kanssa tulla toimeen, ei paljon naurata jos joku hullu työntää kameran naamalle.
Miks meidän pitää "mässäillä" onnettomuuden uhrin sisälmyksien kuvilla?
Pitäis joskus asettua sen uhrin asemaan.
Liikenneturvan väitteistähän voidaan toki olla montaa mieltä.Mä luulen että se on aivan liian paljon pyydetty liikenneturhalta. Niiden ainoa tehtävä on nostaa palkkaa ja tehdä "otsikoita" iltapäivälehdille omalaatuisella tilastoinnilla. Liikenneturvallisuuden kanssa sillä puljulla ei ole mitään tekemistä.
Mitä ihmettä sinä höpötät? Minä puhuin liikenneturvan toiminnasta enkä kaahaamisesta. Liikenneturva=Liikenneturha. Se on porukkaa joka elää huonoista uutisista - piste. Sen jälkeen kun aate muuttui bisnekseksi 80-luvun lopussa ei Liikenneturvalta ole tullut yhtään ainoaa järkevää ajatusta tieturvallisuuden parantamiseksi. Niiden ainoa tehtävä on saada aikaan maksimaalinen tulos, minimaalisella liikennesuoritteella.Liikenneturvan väitteistähän voidaan toki olla montaa mieltä.Mä luulen että se on aivan liian paljon pyydetty liikenneturhalta. Niiden ainoa tehtävä on nostaa palkkaa ja tehdä "otsikoita" iltapäivälehdille omalaatuisella tilastoinnilla. Liikenneturvallisuuden kanssa sillä puljulla ei ole mitään tekemistä.
Mutta se ei kuitenkaan liene valhe, että kun mennään ajassa eteenpäin tuolta 1970-luvun alusta, niin liikenteessä kuolleiden ja loukkaantuneiden määrä on noin trendinä laskenut. Vaikka liikennettä ja kilometrisuoritetta on nyt pikkuisen toiseen malliin kuin 35-40 vuotta sitten. Itse asiassa moninkertainen määrä.
Eli vaikka se joillekin individualisteille tuntuukin olevan lähestulkoon sietämätön tilanne, ettei tuolla sallitakaan kaikkien valintojen tekemistä ihan vapaasti itse, niin siitä, mitä pidätte pelkkänä holhoamisena, on seurannut myös positiivisia asioita.
Löytyy paljonkin esimerkkejä maista, joissa ei valvontaa ole, poliisit saattavat korkeintaan koittaa kerätä turistilta rahaa, koska paikallisilla ei ole. Ja oh hoh hoijaa, minkälainen liikenne niissä maissa on.
Sekin on tietysti totta, että valvonnan kohdistamista voitaisiin meillä vähän tuumia uudelleen. Pelkän ylinopeuden ja siitä rahastamisen ei pitäisi olla kaikki kaikessa, myös esim. turvavälejä, punaista päin ajamista, vilkun käyttöä jne. soisi valvottavan ihan käytännössä. Tosin dorkissa paikoissa, esim. vilkkaassa taajamaliikenteessä kaahaavia rokottaisin vielä nykyistä kovemmin.
Ylipäätään on hyvä asia, että muiden tielläliikkujien käytös ja ajonopeudet on yleensä mahdollista ennustaa. Jos ei näin olisi, niin täällä sattuisi ja tapahtuisi paljon nykyistä enemmän.
Ja jos joku haluaa niin kovasti kapinoida tätä vastaan, niin ei 5 miljoonan asukkaan kohtuullisen isossa maassa ole myöskään pulaa paikoista, missä voi kaahotella ihan itsekseen. Mielestäni tuosta tulee ongelma vasta, kun sitä kaahottamista halutaan harrastaa jossain sellaisessa paikassa, missä muut voivat joutua vaaraan, tai vaaratilanne voi syntyä siitä, etteivät muut pysty havaitsemaan sinua ajoissa johtuen kovasta vauhdistasi.
Hyvä pätkä mutta tätä ei tulla ikinä näkemään televisiossa suomessa. Jos joskus näin hassusti kävisi niin maailma on sitten jo niin kyyninen ettei vaikuta enää kehenkään. Ehkä vielä toimisi?
Liikenneturvan väitteistähän voidaan toki olla montaa mieltä.
sanoi:Mutta se ei kuitenkaan liene valhe, että kun mennään ajassa eteenpäin tuolta 1970-luvun alusta, niin liikenteessä kuolleiden ja loukkaantuneiden määrä on noin trendinä laskenut. Vaikka liikennettä ja kilometrisuoritetta on nyt pikkuisen toiseen malliin kuin 35-40 vuotta sitten. Itse asiassa moninkertainen määrä.
sanoi:Löytyy paljonkin esimerkkejä maista, joissa ei valvontaa ole, poliisit saattavat korkeintaan koittaa kerätä turistilta rahaa, koska paikallisilla ei ole. Ja oh hoh hoijaa, minkälainen liikenne niissä maissa on.
sanoi:Sekin on tietysti totta, että valvonnan kohdistamista voitaisiin meillä vähän tuumia uudelleen. Pelkän ylinopeuden ja siitä rahastamisen ei pitäisi olla kaikki kaikessa, myös esim. turvavälejä, punaista päin ajamista, vilkun käyttöä jne. soisi valvottavan ihan käytännössä. <span style='color:red'>Tosi<s>n</s></span> dorkissa paikoissa, esim. vilkkaassa taajamaliikenteessä kaahaavia rokottaisin <span style='color:red'><s>vielä</s></span> nykyistä kovemmin<span style='color:blue'>, kun taas vaarattomissa tilanteissa (ne "abstraktit liikenteenvaarantamiset") keventäisin asteikkoa.</span>
sanoi:Ylipäätään on hyvä asia, että muiden tielläliikkujien käytös ja ajonopeudet on yleensä mahdollista ennustaa. Jos ei näin olisi, niin täällä sattuisi ja tapahtuisi paljon nykyistä enemmän.
sanoi:Ja jos joku haluaa niin kovasti kapinoida tätä vastaan, niin ei 5 miljoonan asukkaan kohtuullisen isossa maassa ole myöskään pulaa paikoista, missä voi kaahotella ihan itsekseen. Mielestäni tuosta tulee ongelma vasta, kun sitä kaahottamista halutaan harrastaa jossain sellaisessa paikassa, missä muut voivat joutua vaaraan, tai vaaratilanne voi syntyä siitä, etteivät muut pysty havaitsemaan sinua ajoissa johtuen kovasta vauhdistasi.
Voisi tietysti kysyä mitä meidän edustajamme siellä eli Liikenneturvan jäsenjärjestöt, mm. Autoliitto, AKK Motorsport ry, Suomen moottoriliitto SML ry, Suomen motoristit ry SMOTO, MP 69 ry ja mitä kaikkia siellä näkyy olevankaan, asialle tekevät. Pitäisi pystyä vaikuttamaan näiden kautta asioihin.Eikai LiikenneTurhasta voi olla kuin yhtä mieltä, nimittäin![]()
Ei tosiaankaan oo kehumista Suomen liikennekulttuurissa. Mistä isoin kiitos kuuluu LiikenneTurhalle, jonka mielestä vain ylinopeus on paha, muulla ei väliä.
mutta kai se kuitenkin täytyy tunnustaa, että se riippuu huomattavasti enemmän meistä jokaisesta tiellä liikkuvasta kuin Liikenneturvasta. Niin se vaan kummasti tuppaa omakin tyyli palautumaan kotimaahan tullessa entiselleen, vaikka kuinka olisi päättänyt muuttaa tapojaan. Oppiminen on hidasta...