No niin, rupes tulemaan asiallista tekstiä, kun vähän kutitteli...
SMOTO:lla hommia olisi paljon, mutta tekijöitä vähän tai ei ollenkaan. Toi lausunto tonne Sosialistiministeriöön (jossa muuten pesii sellaisia kukkahattutätejä että hirvittää) hoidettiin niillä resursseilla, jotka olivat saatavilla. Ei auta MotOrgin tai MMAF:n pari donaa vuodessa siihen, että SMOTO:lle pystyisi palkkaamaan työntekijöitä, joten käytännössä tällaiset hommat hoitaa se, joka viitsii/jaksaa/pystyy, sillä panoksella, joka kulloinkin sattuu irtoamaan ja sillä asiantuntemuksella, joka kyseiseltä henkilöltä sattuu löytymään.
Miksei resursseja sitten saada enempää? Sen sanokoot joku muu. Pelkkä ilmaan heitetty ajatuskin jäsenmaksun korotuksesta peräti viiteen euroon vuodessa työntekijän palkkaamiseksi aikaansai muutaman ison kerhon eroamisen (ja tietty haukut perään). Mä en osaa tulkita tuollaista käyttäytymistä muuten kuin niin, että edunvalvonta ei yksinkertaisesti kiinnosta kuin harvoja eikä sitä pidetä minkään arvoisena.
Right. Jokaisella on oikeus tehdä omat valintansa, mutta turha tulla sitten ruikuttamaan, kun paska osuu tuulettimeen. Ja tässä harrastuksessa se tuntuu osuvan siihen harvinaisen usein. Toisaalta, tällaisten kokemusten jälkeen ei paljon itseäkään huvita enää tehdä minkään eteen mitään.
Anyway, jos täältä löytyy kiinnostusta auttaa otsikon asiassa, niin ihan selkokielinen konkreettinen esitys siitä, minkä tarkalleen ottaen pitää olla jatkossakin liikennevakuutuksen korvausvastuun piirissä, riittää hyvin. Juutanalta tuli aika hyviä suuntaviivoja, niistä on mun käsittääkseni hyvä aloittaa. En ole ratapäivien erityisasiantuntija, joten en osaa tarkemmin auttaa.
Vielä parempi olisi, jos löytyisi joku, joka pystyisi esittämään asian viimeistään eduskunnassa. Siihenkään ei tarvita mitään taikurin kykyjä, vaan kyky ilmaista itseään selkeästi ja ytimekkäästi riittää hyvin. Jos on kiinnostusta, muttei kokemusta tai uskallusta tai mitävaan, mä voin kyllä briiffata, millaista siellä on.
Palkaksi työstään saa yleensä lähinnä kuulla erilaista vittuilua, mutta sehän on jo paljon se.