Rangaistukset on sopivat, tuntuu että suomessa motoristit ja rikkaat valittaa tästä. Ajakaa ihmisiks. Suomeen vois soveltaa norjan mallia.
Tämä tästä puuttuikin, rikkaat....
Hyvä Sosdem, olette taas asialla. Se tuhat euroa on tuhat euroa kelle vaan. Ei mun varat ole mitään yhteisiä varoja, joita pitää tasoitta rikkaiden ja köyhien välillä.
Mua ihan oikeasti
:ttaa, kun tietää, että pakolaisena tänne tullut Saharan bussikuski tekee törkeän liikenteenvaarantamisen asenteellan / osaamattomuudellaan (piäisi olla kunnossa, koska on ajanut inssin Suomessa) ja saa vain 1/6 osa rangaistuksen siihen verrattuna, että minä ajaisin 85 km/h @ 60 alueella. Tässä ei oikeasti ole yhtään mitään järkeä tässä systeemissä.
Minä ainakin en piittaa systeemin järkevyydestä, kun on moisen kohdalleen kokenut. Muille mahdollisesti aiheuttamastani turvallisuuden menetyksestä piittaan, mutta ylinopeus ja kaahaaminen on mulle enää sanahelinää, kun tietää rangaistukset ja niiden tasa-arvon kansalaisten välillä.
Lisää vaan Sosiaalidemokratiaa, niin saadaan sellainen kuri, että ylipäätään hienomalla mopolla ajaminen kriminalisoidaan, koska Saharan bussikusillakaan ei ole moista värkkiä.
Tää systeemi on irvokkaan kateellisista yksilöistä tehty järjestelmä...
-Matti
Parahin sosdem,ateisti,rasisti,mihin #¤%&&:ttuun sitten itsesi luokitteletkin.
Väitätkö tosissasi,että opiskelijalle se tonni n.260€ kk tuloilla on vastaava rangaistus,kuin vaikkapa nesteen optiomiljonäärille?
-Mediassa on usein osoitettu,miten suurituloisten sakkoja on soviteltu pienemmäksi,mutta kaivappa yksikin uutinen sakosta jota on pienennetty persaukisella deekulla,opiskelijalla tai eläkeläisellä alle 6€ minimipäiväsakkorajan? Joten turhaa kateellisena porata,kun kerran sivistysmaassa asut. Muuta johonkin kehitysmaahan,jos et tasa-arvoa hyväksy.
-Laki on sama kaikille,tuomiot vain vaihtelee...
Arvoisa "rolcen".
Et tainnut ymmärtää pointtiani. 1000 € on sama kaikille, riippumatta yhteiskuntaluokasta, asemasta tai arvosta. Absoluuttinen rahamäärä on sama, lasket tai esität sen miten päin hyvänsä. Ihmisen henki on myös absoluuttinen käsite, jota ei myöskään voi mitata rahalla, vaan hengen riistämisestä saa vähempivarainen välillä ihan naurettavia tuomioita.
Ihan turha spekuloida sillä, etten tietäisi mitä opiskelu, opintotuella ja -lainalla eläminen on. Olen jopa elättänyt perheeni opiskeluaikana ajamalla taksia yötä myöden ja pelännyt sakkoja. Tehty mikä tehty, mutta nyt on nyt minulle.
Luokittelet minut kenties "itsekkääksi paskiaiseksi", mutta uskoisin, että se onkin kaikki mitä ymmärrät tästä asiasta. Voin kuitenkin vääntää sinulle rautalangasta pointtini, jos vaikka sitten tajuaisit sen.
Vääristyneet sanktiot aiheuttavat epätasa-arvon tunnetta, varsinkin kun on kysymyksessä luokiteltu rike "törkeä liikenteen vaarantaminen" ja "ylinopeus". Se, että Saharan bussikuski saa mahdollisesta törkeästä liikenteen vaarantamisesta 60 € sakkoa, ei mahdu mitenkään minun oikeustajuuni siitä, että ajaa esim. 25 km/h ylinoputta yöaikaan ja saa 6-kertaa suuremman sakon. Kaikki vain sen takia, että suomalainen järjestelmä on säätänyt rangaistukset henkilökohtaiseksi ja "tasa-arvoseksi". Yhtälailla, kuin sosdem-nikkarit haluaa saada rikkaat kuriin kateellisuudellaan, ollaan me "rikkaat", tavalliset työssäkäyvät, kateellisia niille jotka saavat melkein pään silittelyä sanktioiksi.
En usko, että tämä systeemi, jolla ei oikeasti ole muuta tavoitetta kuin rajoittaa ylinoputta, pystyisi kasvattamaan oikeaa arvostusta ja asennoitumistá liikenteeseen. Täällä vaahtoaa kaikenmaailman "riistäjien" tasa-arvon edistäjät, sen sijaan että ajattelisivat oikeita tavoitteita. Näille sosdem-nikkareille ei ole muuta tekemistä, kuin ajaa ihmiset taloudellisesti "samalle viivalle". Heiltä valitettavasti näyttää puuttuvan kokonaisuuden käsitys siitä, kuin kaikkia ryhmiä ohjaillaan.
Hyvänä esimerkkinä nimimerkillä "rolcen" kirjoittaja ei anna yhtään mitään muuta infoa itsestään, kuin rikkaan parjaaminen ja meikäläisen "Parahin sosdem,ateisti,rasisti" -nimeämiseksi. Ei edes pientä esimerkkiä siitä, kuinka voisi yhteistä turvallisuutta nostaa liikenteessä.
Puuttumalla vain ylinopudesta saataviin sanktioihin, tämä systeemi on ihan
. Kaikki itseään kunnioittavat henkilöt lukee tilastoja ja yrittää hahmottaa siitä, mikä on vaarallista. Yleisesti ottaen rattijuopot on sellainen ryhmä, joka jää näissä keskusteluissa ihan kokonaan huomioimatta. Mulle ei esim. mahtuisi mitenkään päähän, jos mun lapseni yliajaja olisi joko sosdem-nikkari tai äärioikeiston kannattaja. Mikään sakko ei riittäisi korvaamaan sitä surua, jonka se aiheuttaa. Näitä tapauksia on keskimäärin 40 kpl / a. Rattijuoppojen kokonaisonnettomuuslukema on noin 80 ihmishenkeä / a. Moottoripyöräilijöiden harkitsemattomasta riskinotosta johtuvat kuolemanonnettomuuden on keskimäärin 5 kpl / a. Itsemurhaan päätyvät nuoret miehet tekee sen noin 1300 kertaa vuodessa.
Mkiä ihme tätä suomalaista porukkaa oikein vaivaa, kun esim. sosdem-nikkarit haluaa puuttua vain liikenteessä näkyviin asioihin ja "rikkaiden eliittiharratuksiin", kuten mp-harrastus on. Ihan vaan luodatakseni esim. "rolcen" henkilön mielentilaa, en voi olla ajattelematta, että onpa kapea-alainen näkemys asiaan ja viha "rikkaita" kohtaan on korkea. Ja varsinkin niitä, jotka uskaltaa puhua asiasta.
Tämä "rolcen" -tasa-arvo onkin juuri se, miksi Suomessa on liikenteessä paljon piittaamattomuutta. Halutaan nähdä asiat kapea-alaisesti ja ei puututa oikeisiin asioihin. Uskoisin, että tekemällä oikean arvoanalyysin liikenteen vaaroista, sen sijaan että keskusteltaisiin pelkästään ylinopuden aiheuttamien sanktioiden tasa-arvpoistamisesta, päästäisiin paljon pidemälle.
terv,
-Matti