Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oikea öljymäärä on se mitä öljytikku tai -ikkuna näyttää, ei se mitä ohjekirjassa tai mosan kyljessä sanotaan. Ei se ohjekirja tiedä kuinka huolellisesti asentaja on tyhjentänyt moottorin vanhoista öljyistä tai onko asentaja edes muistanut avata kaikkia tyhjennysproppuja öljyjä pois laskiessaan.Oikea määrä öljyä on se mitä valmistaja tilavuudeksi ilmoitetaan näyttää mittatikku tms. mitä näyttää. Näin opetettiin aikanaan kun autokorjaamossa olin töissä. Joissakin laitteissa öljymäärä ilmoitetaan myös grammoina.
Juuri näin. Manuaalissa saattaa esimerkiksi lukea:Oikea öljymäärä on se mitä öljytikku tai -ikkuna näyttää, ei se mitä ohjekirjassa tai mosan kyljessä sanotaan. Ei se ohjekirja tiedä kuinka huolellisesti asentaja on tyhjentänyt moottorin vanhoista öljyistä tai onko asentaja edes muistanut avata kaikkia tyhjennysproppuja öljyjä pois laskiessaan.Oikea määrä öljyä on se mitä valmistaja tilavuudeksi ilmoitetaan näyttää mittatikku tms. mitä näyttää. Näin opetettiin aikanaan kun autokorjaamossa olin töissä. Joissakin laitteissa öljymäärä ilmoitetaan myös grammoina.
"öljyjen merkkivalo"...sanoi:Uusien öljyjen ja suodattimen vaihdon jälkeen käyttö sen verran että öljyn merkkivalo sammuu. Sen jälkeen on suodatin täysi ja sitten tarkastus paljon on öljyä. Eli monessa tapauksessa öljyä on yli ylärajan ennen koneen pyöräyttämistä, koska suodatin on tyhjä.
Niin, ja vanhat öljyt pois koneen ollessa lämmin, jotta tulee ne paskat sieltä ja juoksee muutenkin paremmin.
sanoi:Kauanko konetta pitäisi käyttää/jäähdyttää ennen tsekkausta ?
Eiköhän tuo kuuma öljy aika nopsaan alas valu.sanoi:Tarkennanpa vielä että tuo mun edellinen kyssäri siis liittyi ihan normaaliin tarkastukseen - ei vaihdon yhteydessä...
Juuri näin. Manuaalissa saattaa esimerkiksi lukea:Oikea öljymäärä on se mitä öljytikku tai -ikkuna näyttää, ei se mitä ohjekirjassa tai mosan kyljessä sanotaan. Ei se ohjekirja tiedä kuinka huolellisesti asentaja on tyhjentänyt moottorin vanhoista öljyistä tai onko asentaja edes muistanut avata kaikkia tyhjennysproppuja öljyjä pois laskiessaan.