• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lidlin mp-tavara

Olen asunut jo vuoden Lidlin vieressä ja käytyä on tullut kaikki yks kertaa, mutta kaipa se olis käydä se toinen, jotta vois kommetoida asiaa enemmän
tounge.gif

Hanskat ovat luultavasti hinta-laatusuhteeltaan hyvät etenkin kyytiläiselle. Ja jos moraaliselta puolelta asiaa ajattelen niin ainakin alv tulee suomeen...
Saksasta tuli ostettua Hein Gerickeltä sekä Louiksen liikkeistä aika paljon roipetta: Hanskoja, takki, tankkilaukkuja, kypärä, öljynsuodattimia, ilmanputsareita, tulppia, peilejä, vilkkuja, tiivistesatsi ja mitä lie muuta... säästö oli aikamoinen verrattuna jos olisi kotosuomesta ostanut. Toki mielelläni olisin tukenut suomalaista yrittäjää mutta kun tämä markkinatalous pelaa myös toisin päin  
biggrin.gif

Ja tulihan sieltä pari mopoakin  
062802jumpie_prv.gif

Voishan tuon Lidln oluen testata jossain kokoontumisessa, niin ois sitten ne mp-tarvikkeet siitä lafkasta kokeiltu
biggrin.gif
:)Kyseistä tuotetta testanneena totean sen olevan hinta/laatu suhteeltaan ihan käypää tavaraa  
baaa.gif
Samaa mieltä olen myös minä
buttrock.gif

Hintaa on III-oluella 1.04 €/0.5 litran tölkki.... ja ihan juotavaa on ollut, ei ole kaappiin jäänyt.

Itse alkuperäiseen kysymykseen vastaten, että luulen hanskojen olevan ihan ok. Osta pois ja kokeile, ei tuossa nyt hirveitä häviä.

Mieluiten sponsoroisin kotimaista kyläkauppiasta mutta kun niitä ei enää juuri ole.

Lidlistä en osta tavaraa periaatteen vuoksi, ei siksi että tavara olisi paskaa, vaan siksi että lasken Lidlin ns. riistoporvarikauppiaaksi. Ja saksaan ne ylimääräiset eurot valuvat.
Ja aika moni täälläkin foorumilla kiikuttaa euronsa Saksaan ja suoraan itse. Mielestäni kaikenlainen kilpailu on tervetullutta,, jotta hintoja saataisiin edes hiemna alemmas, oli tavara sitten mitä tahansa.

Turhaa on tämä periaate jeesustelu Lidliä kohtaan
wink.gif

Sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan
wink.gif

Vaikka laadustakin tinkien, jos käyttötarkoitus ei ole kuoleman vakava
cool.gif

Mieluiten sponsoroisin kotimaista kyläkauppiasta mutta kun niitä ei enää juuri ole.

Lidlistä en osta tavaraa periaatteen vuoksi, ei siksi että tavara olisi paskaa, vaan siksi että lasken Lidlin ns. riistoporvarikauppiaaksi. Ja saksaan ne ylimääräiset eurot valuvat.
Ja aika moni täälläkin foorumilla kiikuttaa euronsa Saksaan ja suoraan itse. Mielestäni kaikenlainen kilpailu on tervetullutta,, jotta hintoja saataisiin edes hiemna alemmas, oli tavara sitten mitä tahansa.
Kyse ei olekaan siitä, vaan siitä MITEN kauppa toimii. Jos fyrkat revitään työntekijän selkänahasta niin en todellakaan halua tukea sellaista toimintaa. Kummassa haluaisit mieluummin työskennellä, K-kaupassa vai Lidlissä?

Jep, tämä keskustelu on mennyt osaltani vähän sivuraiteelle mutta en malttanut olla kommentoimatta. Keskustelua voin mielelläni jatkaa vaikka pa:njauhantafoorumilla.

Kyse ei olekaan siitä, vaan siitä MITEN kauppa toimii. Jos fyrkat revitään työntekijän selkänahasta niin en todellakaan halua tukea sellaista toimintaa. Kummassa haluaisit mieluummin työskennellä, K-kaupassa vai Lidlissä?
Ollakko töissä Lidlissä vai työttömänä?

Miten köyhän työläisen selkänahasta voi repiä fyrkkaa?

edit.
Olisi tosi kivaa tietää, mitä niin kauheata ne siellä työntekijöilleen tekevät?

Olisi tosi kivaa tietää, mitä niin kauheata ne siellä työntekijöilleen tekevät?
Käsittääkseni ei mitään kummempaa. Maksavat ihan minimipalkkaa +5% ja pitävät duunissa yleensä vain nuori flikkoja, jotka pitävät opiskelusta välivuotta tms.

Tuskin tuo nyt mitenkään eroaa muista kaupoista kauheammin?

Käly on Lidlissä duunissa ollunna viime heinäkuusta saakka.

En osaa enää ottaa kantaa tohon.. aluksi olin vastaan, mutta nyt kun siellä on käynyt, niin sama tuo minulle. Lähikauppa kun myy pelkkää vanhaa tavaraa. No eipä uo Lidlin tavara tietty niin nopeesti vanhenekkaan
wink.gif

Mutta pakko on edelleen käydä kun on jäänyt siihen niitten lihapasteijaan tai pastaan.. mitä se nyt sellasessa lasipurkissa onkaan.. koukkuun. Se on aivan tolkuttoman hyvää.

Aika ohi on keskustelu menny aiheen alusta...

Kävin just hakees sen mp- ketjulukkohässäkän hintaan 14.99e. Vaikutti ihan kelvolliselta joskaan ei lukon osalta voi sanoa, että mikään erikoinen laatukomponentti on kyseessä. Eiköpä tuo asiansa aja. Jos joku pyörän haluaa viedä niin asiansa osaava sen sitten vie vaikka mikä lukko olisi. Tämä Lidlin malli varmasti ehkäisee niitä vähän noloimpia edes yrittämästä.

tuossa tuli luettua uudempi topic laatutavarasta, harva mp roipe on valmistettu EU:ssa, sekään että on lappu made in EU ei takaa sitä että kaikki työ on tehty EU:ssa...
Kuinkas monessa tuotteessa on se siniristilippu ja löytyykö sellaisten ostajia? Ne Allrightin, Stormin, Duellin yms. "kotimaisten" tuotteet on yleensä valmistettu ulkomailla, valitettavasti.
Muutenkin tuttu kuvio, kun itse teet töitä niin pyydät palkkaa.. mutta jos teetät muilla niin jo osaavat kiskoa!!!
Jos men ohi topicin niin tämän saa poistaa..

Pitihän minunkuin käydä lidl:issä tilanne katsastamassa. Kypäröiden perässä tuntui olevan aikalailla porukkaa. Aika heppoisilta nuo tuntuivat eikä menneet meikäläisen päähän sitten millään, tai olis varmaan menny mut en sit uskaltanut vetää kovempaa. Olisi pian joutunut ostamaan kypärän, jos se olis juuttu päähän...

Hanskat tuli kuitenkin ostettua. Lukko vaikutti kans ihan hyvälle hinta/laatu,

Turhaa on tämä periaate jeesustelu Lidliä kohtaan
wink.gif

Sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan
wink.gif

Vaikka laadustakin tinkien, jos käyttötarkoitus ei ole kuoleman vakava
cool.gif
En haluaisi lisätä vettä myllyyn, mutta eihän se asia nyt ihan noin mustavalkoinen voi olla.

Oletetaan vaikkapa, että Motovelhot myisi mp-hanskoja, jotka olisivat 5 € halvemmat Lidlissä. Minä ainakin mieluummin hakisin hanskani Motovelhoilta kuin tukisin liikettä, joka kilpailee epämääräisin keinoin suomalaisten kauppiaiden kanssa ja näin tehdessään ajaa kilpailijansa todella ahtaalle ja vie fyrkat Saksaan.

Suomessahan on jo paljon ulkom. liikkeitä (esim. Ikea, Gigantti, OnOff, Hennes & Mauritz, Clas Ohlson, Lidl, Bauhaus), jotka uhkaavat polkea suomalaiset kilpailijansa jalkoihin.

Kaiken elektroniikkasälänhän saa halvemmalla Gigantista kuin mistään kotimaisesta puljusta. Heidän hintatakuu ei kumminkaan mielestäni lisää kilpailua, vaan heikentää sitä. Tuotteita myydään vaikka tappiolla, kun kate revitään hieman muuta kautta.

Olen ehkä hieman naiivi, mutta uskon pystyväni vaikuttamaan markkinoihin kuluttajana edes jonkin verran.

Sen verran tuli kepuleiden germaanien kansantaloutta tuettua että hain hanskat pois. Ainakin ne harmaat Schoellerin mallit tuntui ihan asiallisilta. Jos ovat paskat niin heitän vaikka naapurin kolmipyöräisellä ajelevalle penskalle varatumpuiksi .
smile_org.gif

Minkälainen tuo lukko itsessään on, onko siinä normaalit avaimet vai samantyyppinen lukko kuin joissain kensington turvavaijereissa? Tarkoitan sellaista pyöreää, johon menee sellainen pikkuavain. Oon vaan nähnyt sellaisiakin ketjulukkoja, johon sopii suoraan omassa taskussakin aina mukana kulkeva kensigton avain.

Jos itse olisin valintatilanteessa ei tarvitsisi edes miettiä: työttömänä. Kokemusta on huonopalkkaisista orjaduuneista just sen verran että mieluummin syljeskelen kattoon ja seinille kunnon veronmaksajien (eli minun) rahoilla - ei maksa vaivaa tehdä p**kaduunia jos sillä ei itseään voi elättää. Näin on näre.  
cool.gif

Edit: ja yhä arvostan laatua ja olen sellaisesta valmis maksamaan, ja mahdollisuuden mukaan käytän kotimaista välittäjää/valmistajaa. Esim. vaateteollisuudessa tämä on jo pakkokin, esim. henkkajamaukka valmistaa vaatteensa barbeille, ei normaalivartaloiselle suomalaiselle naiselle. Ja laatu on syvältä suolesta... Köyhän ei kannata ostaa halpaa.

En haluaisi lisätä vettä myllyyn, mutta eihän se asia nyt ihan noin mustavalkoinen voi olla.

Oletetaan vaikkapa, että Motovelhot myisi mp-hanskoja, jotka olisivat 5 € halvemmat Lidlissä. Minä ainakin mieluummin hakisin hanskani Motovelhoilta kuin tukisin liikettä, joka kilpailee epämääräisin keinoin suomalaisten kauppiaiden kanssa ja näin tehdessään ajaa kilpailijansa todella ahtaalle ja vie fyrkat Saksaan.

Suomessahan on jo paljon ulkom. liikkeitä (esim. Ikea, Gigantti, OnOff, Hennes & Mauritz, Clas Ohlson, Lidl, Bauhaus), jotka uhkaavat polkea suomalaiset kilpailijansa jalkoihin.

Kaiken elektroniikkasälänhän saa halvemmalla Gigantista kuin mistään kotimaisesta puljusta. Heidän hintatakuu ei kumminkaan mielestäni lisää kilpailua, vaan heikentää sitä. Tuotteita myydään vaikka tappiolla, kun kate revitään hieman muuta kautta.

Olen ehkä hieman naiivi, mutta uskon pystyväni vaikuttamaan markkinoihin kuluttajana edes jonkin verran.
No voi hyvää päivää
tounge.gif

Siis olihan tuo trolli, olihan???

Ellei jostain kumman käsittämättömästä syystä ollut trolli, en voi kuin ihmetellä syvään
crazy.gif

Jos itse olisin valintatilanteessa ei tarvitsisi edes miettiä: työttömänä. Kokemusta on huonopalkkaisista orjaduuneista just sen verran että mieluummin syljeskelen kattoon ja seinille kunnon veronmaksajien (eli minun) rahoilla - ei maksa vaivaa tehdä p**kaduunia jos sillä ei itseään voi elättää. Näin on näre.  
cool.gif
Pyydän anteeksi parahin Dura, mutta tuo kuulostaa pahalta asennevammalta
nixweiss.gif

Asiasta täysin tietämättömänä, voisin kuitenkin kuvitella että Lidlin palkka on parempi kuin työttymyyspäiväraha, siis jos itsensä elättäminen on pääasia...

Sosiaalipummit "saunan taakse"
mad.gif

Back