Pakko kait se omakin lusikka heittää tähän soppaan, vaikka vakaasti päätin etten niin tee
Itse olen ollut mukana PK:lla, hitailla (yhden sellaisen ollut veturinakin) ja Kimppakivoillakin ollut mukana. Olin mukana sillä viime vuoden rookie letkallakin (oli muuten kylmä reissu, muistan vieläkin kun joku lämmitti käsiään koneen kyljessä

)
Tässä ketjussa on tullut paljon asiaa ja vähän ehkä asian vierestäkin. Letkan dynamiikka lienee jo kaikille tullut selväksi. Olen ollut letkojen alkupäässä ja loppupäässä ja havainnut paljon asioista joista tässä ketjussa on keskusteltu. Yhdellä -anu-:n hitailla jouduin tilanteeseen, että käytännössä tein sen "yhdet porukalle" -jutun eli vedin tavallaan oman letkan seuraavalle taukopaikalle ja siitä sitten lähdimmekin kotiin tarakkaharakan kanssa, vauhti oli meille liikaa 2 -päällä.
Se mitä halusin sanoa on, että se moneen kertaan sanottu vastuu omasta ajamisesta pitää olla vahvana mielessä ja jos vauhti on liian kovaa tai jono kertyy omiin peileihin, niin vetää siitä omat johtopäätökset ja jättäytyy taaksepäin jonossa tai hakee sitten hitaamman letkan joka sopii paremmin omaan vauhtiin. Onko tuo sellaista itsekriittisyyttä tai vaan oikeesti munaa tunnustaa tilanne.
Sen voin sanoa, että vauhdista riippumatta aina on ollut mukavaa letkoissa ja taukopaikoilla eli sillä ei ole merkitystä miten lujaa ajetaan vaan se porukassa olo.
Sen verran vielä noihin letkaohjeisiin, niin KimppaKiva -letkoilla ekakertalaiset ja kokemattomat kerätään siihen veturin taakse toisinkuin PK ja Hitailla. Taas tulee em. itsetunto esille, jos on epävarma tunne, niin rohkeesti KK:lla siihen veturin taakse.
Kunhan toi viranomainen antaa lisenssin takaisin, niin tulen KK -letkoja vetämään. Niille ovat kaikki tämän keskustelun pelästyttämät letkoille mielivät tervatulleita ja niillä ei rajoituksia kovempaa ajeta.
minun 2 centtiä asian tiimoilta