• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ledivilkut vain taakse

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NOx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ts18056 sanoi:
Suzukin osalta voit katsella esim. Alpha-Sportin sivuilta varaosakuvia. Ne joissa lukee "Alternator" on ihan "oikea" laturi, niissä joissa lukee "Magneto" tms. on tuollainen köyhän miehen versio. Eli ei noi Bimmerit sentään mitään rakettitekniikkaa ole, Suzukissa oli tuollainen jo 70-luvun alussa noissa GT-sarjan isommissa.

En tiiä onko mulla sitten vaan jotenkin osunut kohdalle huonosti edustava otos pyöristä, kun kuvittelen kuitenkin tuon oikean laturin olevan marginaalikamaa... Mielestäni tuo magneettoratkaisu löytyy ainakin kawalla zzr -95:stä, ninja -05:stä, versyksestä, z1000sx:stä, yamahalla ainakin fz8, fz1 ja r1 ikäluokassa -10, ja samoin nuo jo mainitut suzukit. Samoin noista magneettotyyppisten staattori- ja regulaattorivioista on ollut puhetta niin tuolla hondaosastolla, aprilioissa ja varmaan muitakin mitä ei nyt tule mieleen.

Mutta ledivilkut virransäästön apuvälineenä on kyllä tosiaan lähinnä vitsikäs ajatus. Eiköhän jokaisen pyörän laturin ehjänä pitäisi vilkulle ja ajovalolle tarvittava sähkö tuottaa.

sami1024 sanoi:
En tiiä onko mulla sitten vaan jotenkin osunut kohdalle huonosti edustava otos pyöristä, kun kuvittelen kuitenkin tuon oikean laturin olevan marginaalikamaa... Mielestäni tuo magneettoratkaisu löytyy ainakin kawalla zzr -95:stä, ninja -05:stä, versyksestä, z1000sx:stä, yamahalla ainakin fz8, fz1 ja r1 ikäluokassa -10, ja samoin nuo jo mainitut suzukit. Samoin noista magneettotyyppisten staattori- ja regulaattorivioista on ollut puhetta niin tuolla hondaosastolla, aprilioissa ja varmaan muitakin mitä ei nyt tule mieleen.

Mutta ledivilkut virransäästön apuvälineenä on kyllä tosiaan lähinnä vitsikäs ajatus. Eiköhän jokaisen pyörän laturin ehjänä pitäisi vilkulle ja ajovalolle tarvittava sähkö tuottaa.

Juu, vilkuista nyt ei hirveästi putoa, mutta vilkut/parkki/takavaloyhdistelmä pudottaakin jo sitten ihan reippaasti ( parhaimmillaan virrankulutus omassa mopossa putosi yht. 6.3A ledien ansiosta). Näkyvyys muulle maailmalle taasen kasvoi selkeästi. Bläkkärin lataus ei taida olla kuin 460W, joten kaikki pudotettu virrankulutus mahdollistaa enemmän lisähilppeitä.

:)

Viimeksi muokattu:
sami1024 sanoi:

.

http://catalogue.alternatorstarter.com/product/290-5256--denso--alternator
Tommonen laturi ainakin banditissa on

IMN sanoi:
Mihin pyörään olet laittamassa?

Omassa pyörässä oli vastaava tilanne aikoinaan, eli edessä hehkuilla ja takana ledeillä. Nykyään on enää ajovalot hehkuilla, ledeillä saa pudotettua virrankulutusta melko radikaalisti.

Fireblade -12. Rahansäästö on mielessä, muulla kulutuksella niin väliä minulle. Toinen orkkisvilkku takana on rikki eikä huvita alkaa vaihtaa alkuperäistä. Mikähän rele tuohon sitten menee ja missä rele luuraa? Sähköasiat ei ole mun juttu. :no:

Back