• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

LED valot - asennus, virrankulutus ja laillisuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaff
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Saa palaa lähi- ja kaukovalojen kanssa, mikäli LED-valoista löytyy tarvittavat hyväksynnät.
Älä tee asioita monimutkaisemmiksi kuin ne ovat. "Huomiovalaisimien tulee syttyä automaattisesti käynnistyksen yhteydessä, eivätkä ne saa palaa samanaikaisesti sumuvalojen tai lähivalojen kanssa. "
Noinhan tuossa postaamassasi AKE:n ohjeessa selvästi sanotaan.
  Vaihtoehto, missä nuo valot saavat palaa samaan aikaan lähivalojen kanssa tarkoittaa valoja, jotka himmenevät "parkeiksi" ajovalojen sytyttyä. Omassa pyörässäni tällainen automatiikka on, mutta onko yhdessäkään noista halpisvaloista?
Kas TÄSSÄ. Ja noita on tuolla useampia ja halpaa on.
Kannattaa kirjoittaa sitä mitä tarkoittaa, niin ei jää epäselvyyksiä.

Tämän topikin nostin ihan vain, että saisin apua ongelmaani.. Taisin Epäonnistua kun meni vissiin ihan ohi tuo minun kysymys muutama viesti taaksepäin jokaiselta.

bawling.gif

Tästä topikista kyllä taas näkee,että suomalaiset ovat
herrapelkoista kansaa.
On eu-maita,jossa kavereilla ei olisi edes ajovaloja ellei pimeät
kesäyöt tekisi kiusaa.

Sopiskohan tähän topikkiin nykästä kysymystä.

Heräteostoksena tilasin "ku halavalla sai" eteen tämmöset ja taakse tämmöset ledi vilkut tuohon minun K2 gixxuun.

Ei tullut paketeissa mukana minkäänlaista tietoa virran tarpeesta eikä oikeastaan yhtään mitään muutakaan infoa. Ei myöskään valmistajan sivuilta löydy tietoja ja sähköpostiin ei näytä tulevan vastausta.

Pikasesti yhtä takavilkkua koitin kytkeä ja käytin vilkkua päällä niin nopeastihan se vilkutteli. Muut kolme vilkkua oli siis paikallaan testin aikana. Miten olis paras tapa ottaa selvää, että minkä kokosta vastusta tuohon tarvisi tilata/kytkeä, että sais vilkkumisen normaaliin tahtiin?
Omaan suikkaan laitoin ledivilkut vuosi takaperin ja olin jo laittamassa vastuksia, mutta vaihtamalla releen homma toimi ilman mitään vastuksia ja kokeiluita.
Laitoin jonkun tällaisen ebaylta ostetun.
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LED-flasher-relay-Suzuki-use-LED-signals-7-pins-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem1e5df55eb1QQit

emZ130425380529QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories" target="_blank">http://cgi.ebay.com/ebaymot....ssories</a>

Sopiskohan tähän topikkiin nykästä kysymystä.

Heräteostoksena tilasin "ku halavalla sai" eteen tämmöset ja taakse tämmöset ledi vilkut tuohon minun K2 gixxuun.

Ei tullut paketeissa mukana minkäänlaista tietoa virran tarpeesta eikä oikeastaan yhtään mitään muutakaan infoa. Ei myöskään valmistajan sivuilta löydy tietoja ja sähköpostiin ei näytä tulevan vastausta.

Pikasesti yhtä takavilkkua koitin kytkeä ja käytin vilkkua päällä niin nopeastihan se vilkutteli. Muut kolme vilkkua oli siis paikallaan testin aikana. Miten olis paras tapa ottaa selvää, että minkä kokosta vastusta tuohon tarvisi tilata/kytkeä, että sais vilkkumisen normaaliin tahtiin?
Omaan suikkaan laitoin ledivilkut vuosi takaperin ja olin jo laittamassa vastuksia, mutta vaihtamalla releen homma toimi ilman mitään vastuksia ja kokeiluita.
Laitoin jonkun tällaisen ebaylta ostetun.
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LED-flasher-relay-Suzuki-use-LED-signals-7-pins-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem1e5df55eb1QQit

emZ130425380529QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories" target="_blank">http://cgi.ebay.com/ebaymot....ssories</a>
Ja sama täällä, Intruderiin laitoin kellermannit niin vaihdoin tollasen Suzukiin sopivan 7-napaisen releen.

208-010.jpg

shyhander sanoi:
Pienempiyhtäsuuri ku 5 amppeeria. Onkohan pienempiä edes.

Löysin ebaysta jopa 1A sulakkeita. Mutta siis minkä kokoinen tuohon riittää/tarvitaan ettei muut sähköosat kärvää? En ottanut tekstistäsi selvää :tyhmäminä:

Toi 5 A on varmaan passeli, se kestää varmaan vaikka kahvalämppärit mutta palaa poikki kai suht helposti jos joku menee piirissä oikkariin. Mun tulee mieleen et olisin 3 amppeerin lattasulaketta joskus katellut, sellanenkin käy varmaan ja tietty palaa helpommin jos joku menee oikkariin.

shyhander sanoi:
Toi 5 A on varmaan passeli, se kestää varmaan vaikka kahvalämppärit mutta palaa poikki kai suht helposti jos joku menee piirissä oikkariin. Mun tulee mieleen et olisin 3 amppeerin lattasulaketta joskus katellut, sellanenkin käy varmaan ja tietty palaa helpommin jos joku menee oikkariin.

Okei. Kiitos! :;):

Back