• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Led valojen vaihto vanhempaan malliin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wanico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
zpete sanoi:
Ja neljä euroa olisi jo ryöstöhinta noista vastuksista :D

Niinpä, siksi ajattelinkin tuon budjetin sisältävän myös johdot, abikot ja kutistesukat :D
Työhän tässä on se mikä maksaa, eikä raaka-aine.

Kuinkakohan tuo mahtaisi pelittää jos jättäisi sen vanhan hehkupolttimon sinne katteen sisäpuolelle "vastaukseksi" ja kiinnittäisi sen uuden ledivilkun siihen rinnalle katteiden ulkopuolelle?

iaj sanoi:
Eli eivät edes tiedä mistä on kyse... mikäs sen johtosarjan osanumero on?

Eipä ole minulla tietoa sen johtosarjan osanumerosta, kun olin sinne yhteydessä puhelimitse.

Nyt kun kävin tallilla tonkimassa, niin löysin tuon uudemman pyörän mukana tulleesta rompelaatikosta pari asentamatonta Rizoman Oxford Nanoa. Linssissä lukee 12V ja 13W laatikossa oli myös pari liitosjohtoa joissa on keltainen tarra ja merkintä 1W.

Tuo alkuperäinen vilkun oranssi hehkupolttimo näyttäisi olevan 10W.

Nyt jos heitän kokeeksi nuo Rizomat kiinni, niin kandeeko se 1W merkillä oleva liitosjohto hyödyntää, vai laittaa mielummin suoraan ilman välijohtoa?

hra1150 sanoi:

Juu, mielellään minä laittaisin tuohon ässään sen gessu adventuren led-takavalon, mutta kun sanovat merkkikorjaamolla ettei se toimi oikein ilman sitä välijohtoa.

Noissa Bemun takavaloissahan on käsittääkseni ollut jo pitkään se ominaisuus, että jos jarruvalon tai takavalon lanka palaa, niin toiminta ei lakkaa, vaan siirtyy sille langalle joka on vielä ehjä. Saattaapi olla vastaava systeemi käytössä jo muillakin merkeillä?

Eikä minua välttämättä suuremmin häiritsisi se palaneen polttimon kuva siellä kojetaulussa. Mutta kun olen kuullut että siellä syttyy ABS herja sen jarruvalon takia. Ja haluan kuitenkin sen ABS merkkivalon toimivan moitteettomasti.

wanico sanoi:
Eikä minua välttämättä suuremmin häiritsisi se palaneen polttimon kuva siellä kojetaulussa. Mutta kun olen kuullut että siellä syttyy ABS herja sen jarruvalon takia. Ja haluan kuitenkin sen ABS merkkivalon toimivan moitteettomasti.

Tuo mikä varoitusvalo syttyy vähän riippuu miten vanha vehje kyseessä. Esim. R1150GS:ssä jarrun polttimon palaminen sytyttää kyllä ABS herjan ruutuun, mutta R1200GS mallissa ilmoittaa vain 'LAMPR!' eikä mitään ilmoitusta ABS:stä.

Sinänsä on kyllä hieno ominaisuus tuo että jarruvalo toimii kunhan siellä jompikumpi lanka vain on ehjä.

No nyt on vilkut vihdoin asennettu ja hyvin pelittää. Laitoin tuplat, eli kummallakin puolella on kaksi näyttämässä eteen.

Vielä en tiedä herjaako mittarissa mitään, koska mittaristoa ei vielä ole asennettu. Laitoin ylä ja alavilkkuihin mukana tulleet vastukset eteen rinnan kytkettynä. Kokonaiskuormaa en mitannut, mutta mittaan sitten jos heittää jonkun herjan.

Back