• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Länsiväylä/Kehä I rampissa ulosajo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitrous
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hjop

Ajoin itse autolla paikasta ohi kun se mediheli nousi ylös. Eli paikka on siis Kehä I:ltä Länsiväylälle Helsinkiin päin tuleva liittymä ja ulosajo sen jyrkimmässä mutkassa.
Paikalla oli silloin kaksi autoa, toinen oli ambulanssi ja toinen oli poliisi, muita autoja ei ollut paikalla.
Pyörä näytti pikaiselta vilkaisulla harmaalta Buellilta, mutten pysähtynyt sen enempää tutkimaan.
Ikävintä tapahtuneessa oli se, että (jos nyt oikein näin) pyörä oli kenollaan ojan tapaisessa josta metrin parin päässä on kallioleikkaus.

Kun ajelin kohti Helsinkiä, niin näytti siltä, ettei kopteri kaartanut sairaalaa kohti vaan jatkoi itään päin Helsingin yli....ja hetken päästä perässäni tuli Ambulanssi pillit ja vilkut päällä.

Eli enpä tiedä saiko uhri kopteri- vai autokyydin, mutta toivotaan parasta ja ettei kopterille ollut tarvetta ja vammat olivat vähäisiä.

Jep - paikkahan on tunnettu jatkuvista ulosajoista ja rekkojen kaatumisista. Eipä tästä ole kauan kun palokunta kaivoi ulkokurvin leikkaukseen kajauttaneesta "naapurin Sierrasta" potilaita peltisaksilla. Mopottimen kaatumisesta ei ollut jälkiä havaittavissa, mutta syyksi voi osottautua sisäkaistalla olleet syvät kulumisurat, tai ulkokaistan pitkät piki/ura paikkaukset...
Ulkoreunassa oleva rotvallin reuna tekee kipeää.
Rallikuskilla olisi tässä kirjoitettu nuottiin: HUOMIO KIRRAA !
Juu, kirraa oikein kunnolla, lisäksi nuoteissa voisi olla PIMEE MUTKA, KIRRAA.

(Tiukkemista ei näe ennalta)

Eli kaasu pois ja malttia tuohon ramppiin. Ei ole muuten yksi eikä kaksi kertaa kun tuossa kaarteessa on löpöä. Kerran meinasi kotilokin slaidata märällä kivikkoon kun olikin yllättävän liukasta.

Sen jälkeen olen ajanut tuon mopottimella hyvin varovasti.

Ja tossa kohtaa on aika useasti vielä rekoista ym. valuneita mömmöjä - eli aika paha kurvi kaikkiaan. Toivotaan vaan, ettei käyny kaverille pahasti.

Ja tossa kohtaa on aika useasti vielä rekoista ym. valuneita mömmöjä - eli aika paha kurvi kaikkiaan. Toivotaan vaan, ettei käyny kaverille pahasti.
Näin toivotaan.

Mitähän muuten mahtais kansa tuumata jos tuohon ramppiin laitettais ensin tämä

189_s.jpg

Lisäkilvellä: Pimeä mutka, kirraa.

Ja perään:

144_s.jpg

Syntyis varmaan ainakin keskustelua siitä mitä se kirraa tarkoittaa  
biggrin.gif

Vai olisko parempi tällainen liukkaan tien merkki?

liukas-tie-2.jpg

Siis Karhusaarentien ja Länsiväylän rampissa Hälsingiin päin. Harmi vaan eilen iltapäivällä ulkokurvan loppupäässä oli kakkos nelonen poikittain, mutta luulis jonkun jo korjanneen sen talteen.
Vähän ot mutta mikset sinä korjannut sitä talteen, jos se oli kerran vaarallisen oloisessa paikassa??(ilman sarvia ja hampaita)
wink.gif

JK

Siis Karhusaarentien ja Länsiväylän rampissa Hälsingiin päin. Harmi vaan eilen iltapäivällä ulkokurvan loppupäässä oli kakkos nelonen poikittain, mutta luulis jonkun jo korjanneen sen talteen.
Vähän ot mutta mikset sinä korjannut sitä talteen, jos se oli kerran vaarallisen oloisessa paikassa??(ilman sarvia ja hampaita)
wink.gif

JK
Vähän ohi, mut kuitenkin....... Pari päivää sitten Tuusulantiellä oli puun kappaleita kaistalla Tuusulaanpäin. (jep, kerroin poliisille jonka näin Rusan Shellillä)

Mut, ei mua ainakaan huvita mennä motarilla keskelle kaistaa käveleen ja noukkimaan jotain puun palasia.
Ilmoitan enemminkin viranomaisille.
Puut oli poistettu (tai lentäneet pois) pari tuntia ilmoituksen jälkeen.

Vähän ohi, mut kuitenkin....... Pari päivää sitten Tuusulantiellä oli puun kappaleita kaistalla Tuusulaanpäin. (jep, kerroin poliisille jonka näin Rusan Shellillä)

Mut, ei mua ainakaan huvita mennä motarilla keskelle kaistaa käveleen ja noukkimaan jotain puun palasia.
Ilmoitan enemminkin viranomaisille.
Puut oli poistettu (tai lentäneet pois) pari tuntia ilmoituksen jälkeen.
Joo ei sinne keskikaistalle varmaan kannata mennä palloilemaan... oot siinä ihan oikeassa.
Tossa pokun tapauksessahan "este" oli mun ymmärryksen mukaan rampin ulkokurvassa, jossa ei varmaankaan mennä ihan motarinopeuksia. Mun elämänkatsomuksen mukaan tollasessa tilanteessa voisi valpas veronmaksaja ja tienkäyttäjä heittää "esteen" vaikka vähän vaarattomampaan paikkaan.
Joo tiedän kyllä, että saattaa olla helevatun tyhmää pysäyttää mopo/auto iltapäiväruuhkassa rampin ulko/sisäkurviin roskien keräilyä varten.
Mutta eipä mun tässä kannata sen enempää mouhottaa ja annetaan asian olla
tounge.gif

Ei tehdä elämää liian vaikeeks...

JK

Ihan siinä kotinurkilla näköjään, tulee päivittäin melkeinpä ajeltua tuosta rampista. Yllättävän jyrkkä se on, muuttoautolla kun ajoin ekaa kertaa tuohon meinasi usko loppua sitroäänin ajettavuuteen. Toivottavasti kuski säilyi hengissä  
confused_orig.gif

Eli enpä tiedä saiko uhri kopteri- vai autokyydin, mutta toivotaan parasta ja ettei kopterille ollut tarvetta ja vammat olivat vähäisiä.
Kyseessä oli harmaa Buell ja kuski vietiin ambulanssilla sairaalaan.

Ihan vaan tiedoksi ja sivistykseksi: Medi-Helin tehtävä on tuoda ensihoidon spesialistilääkäri onnettomuuspaikalle uhrin avuksi. Hyvin harvoin Medi-Heli kuljettaa potilasta jatkohoitoon. Tarvittaessa - melko usein - Medi-Helin lääkäri jatkaa ambulanssin kyydissä potilasta hoitaen sairaalaan.

Kyseessä oli harmaa Buell ja kuski vietiin ambulanssilla sairaalaan.

Ihan vaan tiedoksi ja sivistykseksi: Medi-Helin tehtävä on tuoda ensihoidon spesialistilääkäri onnettomuuspaikalle uhrin avuksi. Hyvin harvoin Medi-Heli kuljettaa potilasta jatkohoitoon. Tarvittaessa - melko usein - Medi-Helin lääkäri jatkaa ambulanssin kyydissä potilasta hoitaen sairaalaan.
Jep minulle kertoili eräs ensihoitaja että useimmiten helikopterit eivät sovi liikenneottomuuden uhrien kuljetukseen (ainakaan täällä Keski-Suomessa) koska:

- Tilat ovat pienet ja uhrin rinnan päälle tulee kopterin rakenteita ja pää menee kulkusuuntaan. Tällöin potilaalle ei lennon aikana pystytä tekemään paljoakaan varsinkaan jos tila pahenee.
- kun potilas on pää edelle kopterin kyydissä ja kopteri lentää keula alempana ei päävammaista potilasta voida kuljettaa koska tällöin kasvaa paineet päässä ja tämä saattaa olla kohtalokasta.

[Jep minulle kertoili eräs ensihoitaja että useimmiten helikopterit eivät sovi liikenneottomuuden uhrien kuljetukseen (ainakaan täällä Keski-Suomessa) koska:

- Tilat ovat pienet ja uhrin rinnan päälle tulee kopterin rakenteita ja pää menee kulkusuuntaan. Tällöin potilaalle ei lennon aikana pystytä tekemään paljoakaan varsinkaan jos tila pahenee.
- kun potilas on pää edelle kopterin kyydissä ja kopteri lentää keula alempana ei päävammaista potilasta voida kuljettaa koska tällöin kasvaa paineet päässä ja tämä saattaa olla kohtalokasta.
Kopterilla kuljettamisen kannattavuus ratkaistaan saavutettavan hyödyn perusteella. Jos etäisyys kohdesairaalaan ei ole liian suuri, on ambulanssikuljetus on usein nopein menetelmä. Varsinkin kuljetettaessa potilasta Helsinkiin Töölön sairaalaan, jossa ei ole helikopterille laskupaikkaa. Potilas pitää viedä kopterilla HYKS:n laskupaikalle, josta jatkokuljetus ambulanssilla Töölön sairaalaan.
Lisäksi joissakin tapauksissa hoitotoimenpiteet ovat ambulanssissa helpompi toteuttaa kopterin ahtaiden tilojen johdosta.

Päävammapotilaan kuljetusongelma kopterilla ei ole todellinen. EC-135 ei lennä nokka niin alhaalla, kuin vanhempi BO-105. Potilaan asennon voi myös järjestää sellaiseksi, ettei pää ole vaakatasoa alempana.

Jep, olihan se metrinen lankunpätkä vielä illalla siinä ulkokurvin jalkakäytävällä - nyttemmin se löytyy hyvin syvältä Karhusaaren metsästä.

Noita pimeitä, kirraavia, huonokuntoisia, ehkä öljyisiä liittymien mutkia löytyy jokapuolelta. Itselläni on henkilökohtaista kokemusta öljyisen liittymän ylläristä parinvuoden takaa Berliinin sisääntulo väylältä.  Perjantai illansuu, kaikki kaistat täynnä ja minä sinne sekaan selälläni - muija tietysti kyydissä jne... Hyvän tuurin ansiosta vauriot rajoittuivat asfaltti -ihottuman lisäksi henkiselle puolelle. Samalla tuli taas hyvä muistutus siitä miksi hanskoja jne... varusteita ei kannata tunkea sivulaukkuihin helteelläkään.
Suosittelen pitämään kumipuolen alaspäin.

Jep, niin tossa samaisessa liittymän mutkassa näytti jälleen eilen illalla olevan lanssi parkissa. tälläkertaa kirraava mutka yllätti naapurin sierran.

Jepujep, eilen olin auttamassa kuskia vetämään sieltä kallioleikkauksen vierestä mopoa ylös. Kuski paria naarmua lukuunottamatta ok, samaten matkustaja näytti päällisin puolin olevan ok, vai hieman järkyttynyt.

Koiran kanssa kävälen tuosta päivittäin, mutta nyt oli eka kerta kun rytisi suoraan silmien edessä.

Jepujep, eilen olin auttamassa kuskia vetämään sieltä kallioleikkauksen vierestä mopoa ylös. Kuski paria naarmua lukuunottamatta ok, samaten matkustaja näytti päällisin puolin olevan ok, vai hieman järkyttynyt.

Koiran kanssa kävälen tuosta päivittäin, mutta nyt oli eka kerta kun rytisi suoraan silmien edessä.
Pitäskö anoa siihen sitä liikennemerkkiä vaikka katukanavan kautta, vai katsellaanko vaan kun paukkuu kesät talvet tuossa?

Mitä mieltä?

Back