• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Laivayhteydet Suomi -> Manner-Eurooppa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Koris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
finnlinesilta sai vuodepaikan hki-travemünde 99 eurolla kun matkustaa ennen kesäkuuta.. Ja kerhokortilla mopo ilmaiseksi. Ei juuri kannata ruotsin läpi ajaa jos halvalla saksaan haluaa

"
Liikenteestä vuodenvaihteesta asti poissaolleet Tallinkin kaksi Superfast-alusta palaavat nopeutetulla aikataululla takaisin Suomi-Saksa-reitille.

Superfast VII aloittaa Helsinki-Rostock-reitillä jo ensi maanantaina 26.4. ja Superfast VIII ensi viikon perjantaina
"

Tämä on sinänsä positiivinen uutinen, koska kilpailu Saksan-reitillä on omiaan laskemaan hintoja.

Toivottavasti siellä telakalla on saatu Tallinkin palveluakin hieman fiksailtua. Syytä ainakin olisi.

Valitettavasti vaan on niin, että Tallinkilla on kova työmaa ennenkuin
meikäläinen niitten kippoon astuu. Eipä ollut viime kesänä Finnlinesinkaan järjestelyt hyttiä lukuunottamatta ( pieni korvaus
pilalle menneistä systeemeistä ) muusta kuin lähinnä perseestä. Se
on italiaanoille tuo henkilökunnan palkkaus vaikeaa, kun filippiinot
eivät osaa suomea ja kuitenkin pitäisi se 150 M€ tulouttaa konserniavustuksina Genovan Grimaldeille.

Miten mukavia/epämukavia Superfastin lepotuolipaikat ovat? Yleensä nukun vaikka aidanseipäässä, mutta olisi kiva kuulla jotain kokemuksia.

Miten mukavia/epämukavia Superfastin lepotuolipaikat ovat? Yleensä nukun vaikka aidanseipäässä, mutta olisi kiva kuulla jotain kokemuksia.
Itse muutama vuosi sitten tulin Saksasta Suomeen vielä silloisella SuperFastFerriesillä, joka on nykyään vielä hetken Tallinkin liikennöintivälineenä Saksan ja Suomen välillä. Lepotuolipaikka oli aika heikko, sillä lattialla tuntui nukkuvan paremmin, kun ei tuolia saanut oikein kunnolla käännettyä. Se on vähän sama, jos tykkäät nukkua lentokoneessa turistiluokassa, niin sitten vain.. =)

Superfastin linja Saksaan loppuu elokuussa. Näin ainakin kertoivat, kun miehen kanssa sillä Saksaan reilu pari viikkoa sitten matkasimme. Paluumatka taittui Finnlinesillä. Suosittelen sitä ennemmin euroopanmatkalaisille. Mukavammat hytit, sauna+porealtaat vapaasti käytössä ja huomattavasti parempi ruoka ja palvelu
smile_org.gif
.

Onkohan tää pelkkää hevosmiesten tietotoimiston sanomaa vai onks kukaan muu kuullut. Viking Line alkaisi ajamaan Saksaan (Traveen) Turusta poiketen Långnäsissä. Aloitus vuonna 2014 keväällä. Näin Saksan maalla höpisi yks rekkakuski. Jos olen väärässä, olen pahoillani, tämä on siis toisen käden tietoa eli HUHU !

river kymi sanoi:
Onkohan tää pelkkää hevosmiesten tietotoimiston sanomaa vai onks kukaan muu kuullut. Viking Line alkaisi ajamaan Saksaan (Traveen) Turusta poiketen Långnäsissä. Aloitus vuonna 2014 keväällä. Näin Saksan maalla höpisi yks rekkakuski. Jos olen väärässä, olen pahoillani, tämä on siis toisen käden tietoa eli HUHU !

Olis kyllä hieno homma. Finnlinesiltä jäi viimeks vähän kakkanmaku joten en kesänä päällimmäisenä mielessä on Ruotsinläpi tai via baltica.

Samansuuntaisia puheita olen kuullut minäkin. Olis tosi hyvä jos kilpailua saataisiin niin ehkä hinnatkin pikkuisen kohtuullistuisivat.

Nyt kun tilaa kesän reissun, saa 30 pinnaa alennusta ja paluumatkasta lisää 20. Jotain nelisensataa halvimmillaan hytissä ( riippuu tietysti hytistä ja osallistujamäärästä, eli voi olla halvempikin ), kaksi henkeä hytissä, per nenä eestaas. Eipä tuolla rahalla kannata pahemmin vaihtoehtoja miettiä - tällä kertaa.

Varasin Autoliiton kautta, Helsinki 2.6 - Travemunde 18.6
Autoliiton jäsenyydellä ennakkovaraajan eduin ja hinnoin:
Meno ikkunallinen 10 neliön hytti 273, ateriatx2 130, mopo 219,
ja paluu hytti 218.4, ateriat 110, mopo 175.2
yht: 1125.60

Halpaa kuin saippua sanoo minä :orgmp2:
Mut sitten on muistettava et perua ei voi enää 1.4 jälkeen, jos et pääse reisuun niin rahoja ei sitten saa takasin.

Varmaan olen taas jossain töpännyt mutta varasin Finnlinesin 19-20 toukokuuta kansituolipaikalla matkan travemundeen 207euroa ilman sapuskoita. Keskimmäinen poika on Heilbronnissa töissä ja mieli tekee käydä katsomassa. Ensimmäinen yöpaikka on vielä hakusessa missä pyörä olisi turvassa kun alus tulee vasta klo 21 Travemundeen.
Ehdotuksia?

Mä olen ollu Ibis Lubeckis ihan motarin tuntumassa:
Fackenburger Allee 54
23554 LUEBECK
GERMANY
Yöhinta n.50 € ja pyörä takapihalla parkissa.

pusi sanoi:
Mä olen ollu Ibis Lubeckis ihan motarin tuntumassa:
Fackenburger Allee 54
23554 LUEBECK
GERMANY
Yöhinta n.50 € ja pyörä takapihalla parkissa.

Samaa hotellia olen monesti käyttänyt kun olen Saksaan Traven kautta tullut. Hyvä sijainti. Parinkilometrin päässä on Louis ja Polo. Citti (www.cittimarkt.de) on seuraavassa motarin rampissa jos haluaa ostaa viiniä kotiin tuotavaksi.
Olen kyllä maksanut yöstä n.80,-€ aamupalalla.

Hotel Baltic on palvellut useamman kerran. Saapuminen vaikka klo. 02.00 ei ole ongelma, kunhan siitä kertoo etukäteen. Pyörät ollaan saatu omistajan omaan autotalliin ja pestäkin saa jos haluaa.
n.80€/yö. Hyvä sijainti( Travesta n.90km), jos haluaa samalla vähän kävellä Lyypekin vanhassa kaupungissa, mikä heti pienen sillan yli kävelyn päässä.
Mukavaa palvelua ja hyvä aamiainen. Taisipa olla juuri remontoitukin, kun viimeksi käytiin -13.
http://www.baltic-hotel.de/

Tylsä vaihtoehto mutta pari kertaa käytetty Bremenin lentokentän holiday inn. Ehtii mukavasti ajelemaan vielä illalla vaikka välttelis autobaanaakin.

psi sanoi:
Samaa hotellia olen monesti käyttänyt kun olen Saksaan Traven kautta tullut. Hyvä sijainti. Parinkilometrin päässä on Louis ja Polo. Citti (www.cittimarkt.de) on seuraavassa motarin rampissa jos haluaa ostaa viiniä kotiin tuotavaksi.
Olen kyllä maksanut yöstä n.80,-€ aamupalalla.

Hinnat vaihtelee Accorketjun hotelleissa. esim jos nyt tilaa aamupalalla (early booking etu) 59,30 € ja mulla Accorhotels.com kortti joka kerryttää pisteitä yli 3500 hotellista maailmalla eli tällähetekellä mulle maksaisi 19,30 € jos kertyneet pisteet haluaisi käyttää. Ibis Budget Luebeck viellä edullisempi 35,10 €, pari kilsaa kauempana motarista Berlinerstr. 1 - 1a
23560 LUEBECK
GERMANY
Näihin hotelleihin pääse yleensä sisään 24H/vrk joko henkilökunta paikalla tai avainkoodilla.
Wi-Fi yhteys yleensä ilmainen.

Viimeksi muokattu:
Eka yöpaikka varattu Lyypekistä (kiitos ehdotuksista) sitten jotain katseltavaa ja seuraava noin puolivälissä Heilbronnia?

Back