• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lainaatko ajovarusteitasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rolcen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lainaatko ajuvarusteitasi? -

• Kaikki on yhteistä-kunhan palautetaan puhtaana.

Ääniä: 0 0,0%
  • Takkia +kypärää.

• Kypärää.

• Korkeintaan hanskoja.

• En lainaile.

• Ääniä yhteensä
    0
Vaimoa lainaan, en pyörää enkä varusteita.
Vaimokin tosin on entinen, jotta voi jo itse päättää lainaamisestaan.
Käykää muuten lainailemassa - oisko mulla jo sitten vähän helpompaa
biggrin.gif

Kakkoskypärää ja takkia olen lainannut kyyditettävälle, mutta ykköskamoja pidän vain itse. Jo senkin takia, että ajokaudella tulee ajettua ihan päivittäin. Ja joku kaverikin saattaa "unohtaa" mainita, jos tulee vaikka tiputettua kypärä parista metristä maahan.

Muutama vuosi sitten työkaveri halusi lainata nahkatakkiani, kun oli lähdössä johonkin pitemmälle ajelemaan viikonlopuksi. Mullakin oli tietysti ajosuunnitelmia viikonlopuksi, joten oli helppo kieltäytyä. Ja kuinka ollakaan, kaveri lippasi oman pyöränsä reissullaan. Ei olisi ainakaan paremmassa kunnossa tullut takaisin.

kysytty on.
En lainannut. Enkä lainaa.
Myydä voin jos hinnasta sovitaan.

Kuten muutama muukin asiaa luonnehti ylempänä:
liian henkilökohtaista lainattavaksi.

Eipä ollut sopivaa vaihtoehtoa. Omaa "ykköskypärää" en lainaa. Takkia, housuja ja vanhaa kypärää olen joskus lainannut. Ja kakkoshanskoja.
Mutta yhden kerran ainoastaan on tarvinnut lainata.
smile_org.gif

Kakkoskypärä ja yks takki+kakkoshanskat on sitten olleet pikkuveljellä päällä pari kertaa kun tuo on kyytiin ruinannut.
biggrin.gif

Vastasin jo 'korkeintaan hanskoja', mutta nytpä hoksasin että sadekamoja voin lainata: oma ajopuku on tavallisen sateen tähän asti ulkona pitänyt. Kaatosateisille piiitkille ajeluille varaan toki sadekamat omaan käyttööni, joten jos silloin lainaaja saapuu kyselemään - ilman jäi.

Aluksi aattelin että jopas on äänestys, että eiköhän tuo kaikilla ole viimeisessä vaihtoehdossa. En olisi uskonu että porukka antaa kamineitaan muillekin.

Veljelle joskus kypärää jos viimeinen pakko ja en itse tartte... pienessä "kiitollisuuden" velassa, ajelin toissakesän hänen pyörällä.... Muille ei lainata varusteita eikä pyörää!!!
lookaround_orig.gif

En lainaa, ellei ole jonkin sortin 'hätätilanteesta' kyse. Esim. jos kaverin emäntä on joutunut lähteen synnärille ja ei muuta kulkupeliä saatavilla tai kaljat ostamatta ja kello on 20.55 tms. vakava tilanne joka muutoin johtaa v...tukseen ja jälkipeliin purnauksineen  
biggrin.gif
.

Tällänen varmaan puuttuu äänestyksistä?
Eli lainaatko ajuvarusteitasi muille?
Itse lainaan hanskoja/takkia/kypärää kyyditettävälle jos ei ole varusteita mukana kahdelle, muista varusteista en luovu.
Vaikka itsellä ei käyttöä olisikaan.

-Jätin housut,kengät,rannetuet,huput pois listasta,koska kuvittelen että ihminen joka lainaa housujaan muille lainaa myös muitakin varusteitaan...
...enkä lainaa myöskää kalsareitani kenellekään. Myydä mä kyllä voin.

En lainaile.
Paitsi, viime keväänä omalle pojalle hanskat, ei olisi muuten päässyt inssiajoon. En muuten tiennyt, että ovat niin tarkkoja ajovarusteista inssissä.
withstupid.gif

Jos kaikkia muita ehkä kiperässä tilanteessa mutta kypärää en ikinä...

oon tarkotuksella ostanut sen vähän liian pienenä kokona jotta se on ajan sopeutunut omaan päähän vimpan päälle tarkasti, enkä pilaa sitä ainakaan isomman pään omistavalle lainaamalla...

Back