• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

läheltä piti tilanne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mh jkl
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Videollahan näkyy että autoilija lähtee väärässä paikassa ohittamaan ja moottoripyöräilijällä aikaa reagoida vaivaiset 4 sekuntia. Moottoripyöräilijöiden keski-iän huomioiden tämähän oli vallan sukkela kaveri :respect:

lario sanoi:
Minusta uusissa pyörissä tärkeimpiä ominaisuuksia on matkapuhelimen liittäminen pyörän järjestelmään ja kuulokkeisiin.
Pystyy paljon paremmin pyörän ohjaimia käyttäen valitsemaan lempimusiikkia, äänikirjan, podcastin, puhelun tai työsähköpostin kuuntelemisen. Lisäksi navigointiohjeet tulee kuulokkeisiin, niin ei tarvitse ruuhkaisen pietarin keskustassa keskeyttää äänikirjan kuuntelua. Tarvittaessa voi soittaa kaverille ja kysellä miten on kesämökin kattoremppa edennyt.

Juu sarkasmitutka on kirkkaan punaisella:D. Mutta joo, itselläni on kypäräpuhelin, mutta se on sitten vain puhelin. Emännän kypärässä on samanlainen puhelin, joten voimme reissussa jutella. Mutta haluan kuulla, mitä ympärillä tapahtuu, joten musat kuunnellaan sitten perillä.

speedheadshot sanoi:
meidän edellä oli R8 Audi. Kaveri oli just liikenneympyrään menossa, niin tää kaveri veti Audilla sen liikenteenjakajan yli ja melkein kaveria päin, ei montaa senttiä jäänyt

Jos tarinat on noin epäselviä, niin ei ihme jos sattuu ja tapahtuu.

Siis jos tuon kertomuksen mukaan Audi oli teidän edellä menossa ympyrään ja ajaa suoraan yli, niin miten on edes mahdollista sen osua teihin, kun se kertomuksen mukaan on teidän edellä.

Tsc sanoi:
Jos tarinat on noin epäselviä, niin ei ihme jos sattuu ja tapahtuu.

Siis jos tuon kertomuksen mukaan Audi oli teidän edellä menossa ympyrään ja ajaa suoraan yli, niin miten on edes mahdollista sen osua teihin, kun se kertomuksen mukaan on teidän edellä.

Jos on kaveri oli ohittamassa liikenneympyrässä ulkokaarteen kautta ja kotilokuski oikaisee ja ajaa odotettua lujempaa niin voi tulla hyvinkin tiukkoja tilanteita.

Itse tilanteeseen en ota kantaa, mutta ne jotka väittävät musiikin kuuntelun jotenkin vaarantavan ajamista eivät selvästikään ole lajia kokeilleet...tai sitten mulla on aina ollut todella huonot kamat :D Aika turha siellä on mitään hifi-tidalia pyörittää kypäräkaiuttimista tulpat korvissa (vaikka tulpat parantavatkin musiikin kuuluvuutta). Tutut kappaleet menee kun aivot "hoitavat" puuttuvat taajuudet, mutta turha siinä on uusia suosikkeja etsiä :D

Sanoisin että yhtä vaarallista kuin musiikin kuuntelu autoillessa :right: Taustamusiikkia siis.

lario sanoi:
Minusta uusissa pyörissä tärkeimpiä ominaisuuksia on matkapuhelimen liittäminen pyörän järjestelmään ja kuulokkeisiin.
Pystyy paljon paremmin pyörän ohjaimia käyttäen valitsemaan lempimusiikkia, äänikirjan, podcastin, puhelun tai työsähköpostin kuuntelemisen. Lisäksi navigointiohjeet tulee kuulokkeisiin, niin ei tarvitse ruuhkaisen pietarin keskustassa keskeyttää äänikirjan kuuntelua. Tarvittaessa voi soittaa kaverille ja kysellä miten on kesämökin kattoremppa edennyt.

Keno sanoi:
Sarkasmitutkan viisari heilahti punaiselle, mutta mene ja tiedä.

Juuri tuolla tavalla se ympäristön seuraaminen herpaantuu ja noutaja noutaa.

Sarkasmitutka piippasi täälläkin :D Itse olen pitänyt koko touhun ylimääräisistä häiriöistä vapaana. Jos haluan kuunnella ajon aikana musiikkia, lähden autolla. Tuo s**ta*an älymaailma ja jatkuvat ääniärsykkeet / piipitykset kun tunkee kohta pe*s'reikäänkin niin edes yksi linnake pidetään siitä vapaana ja se on moottoripyöräily.

jumetsap sanoi:
Sarkasmitutka piippasi täälläkin :D Itse olen pitänyt koko touhun ylimääräisistä häiriöistä vapaana. Jos haluan kuunnella ajon aikana musiikkia, lähden autolla. Tuo s**ta*an älymaailma ja jatkuvat ääniärsykkeet / piipitykset kun tunkee kohta pe*s'reikäänkin niin edes yksi linnake pidetään siitä vapaana ja se on moottoripyöräily.

En tyrkytä kenellekään omaa ajatusmallia, mutta jos joku haluaisi kuitenkin sitä musiikkia kuunnella niin pelkästään tuon takia ei kannata dissata. Itse pistän luurista äänet pois (suurin osa ilmoitusäänistä on muutenkin pois päältä). Mitään piippauksia tms ei tule läpi. Tietysti se huono puoli on, että jos joku soittaa niin musiikki katkeaa hetkeksi muttei se juurikaan haittaa ja aina voi pistää myös puhelut pois jos haluaa.
Mikit olen aina jättänyt pois päältä. Ei tule sitten edes kiusausta vastata puhelimeen.

Back