L5e luokan ajoneuvon valmistus

Hei kaikille!

Olen vuosia sitten omistanut ja ajanut moottoripyörillä ja tuli tätäkin foorumia silloin jonkin verran seurattua. No, nykyään ei oikein iän ja sairaalaoperaation jäljiltä pysty oikein tavallista moottoripyörää enää ajaa. Olen hieman pohtinut, jos rakentaisi tuollaisen kolmipyöräisen, mutta ei siis varsinaisesti trikeä. Netistä löytyy muutamia myynnissä olevia pyöriäkin, mutta kun olen tässä vanhemmalla iällä vielä ruvennut opiskelijaksikin. Ja siitähän se ajatus lähti... nimittäin ensi vuoden puolella pitäisi aloitella opinnäytetyö (ns. inssityö) ja tuo muutos peruspyörästä monipyöräksi varmaan kävisi siihen loistavasti.
Muutama alustava kysymys olisi, ennen kuin hommaa edes viedään ajatuksesta pidemmälle.
Eli jos jollain kokemusta l5e- luokan vekottimista, niin pitäisikö pyörässä olla pakki? Onko siis niin painava kokonaisuus, ettei sitä saa työnneltyä?
Jos tarvitsee olla pakki, niin vaihtoehdot vähenevät aika lailla, ellei jälkiasennettavia järjestelmiä löydy?

Pyöräaihioksi tarvittaisiin kai kardaanivetoinen malli, jotta vedon saa takapyörille helpoiten?

Back