• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kyykky vaihettuna enskaan, mitä jää kaipaamaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja uiop
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jone-83- sanoi:
Just kävin kattomassa niin 5km päässä omasta kämpästä olis ihan joku ratakin mikä taitaa olla ihan ilmainenkin, ajoajat ti ja to isommille ku 85cc. uskaltaiskohan tonne joku kerta.

Missä?

Sjuggen sanoi:

Klaukkalassa, sitä tossa ihmettelin, kun en mistään löytänyt mitään tietoa siitä, duunikaveri vain kertoi, että oli joskus käynyt kattoo siellä, niin osas neuvoa paikalle. Kävin tänään itse siinä parkkipaikalla, ni siel oli aika paljon kärryjä ja pyöriä.

En sen kummemmin jääny ajeluja kattomaan, ku sen verran mitä siihen parkkikselle näkyi, et ei tietoa onko millanen rata.

Ja nyt sen katoin, niin on se Nurmijärven moottorikerhon rata ja on vain jäsenille.

Jos kommentoisin tuota vannekokoa.Itse en tykkää ajaa motovanteilla hiekalla ja huonoilla teillä,jos puhutaan 17'' vanteista,mitä ymmärrän motovanteiksi.Itselle ainut ja oikea on noihin pyöriin 21'' etunen,meno on paljon rauhallisempaa pehmeällä ja huonoilla teillä.Bemarissa mulla on 19'' ja Betassa 21'' etunen ja siinäkin vielä huomaa eron.Kommentti siksi,kun tässä ketjussa puhutaan motovanteista hiekkatielle.

Itse kävin hetki sitten ajamassa Husan FS 570:llä mm. metsä- ja hiekkateitä pitkin motovanteilla. Ohan se nyt aika levotonta menoa ja pitoa ei löydy oikein millään. Silti muutamilla sorapätkillä oli sellainen 150km/h vauhtia ja hieman hirvitti, mutta helvetin hauskaa oli joka tapauksessa :WAZAAP:

Noni..

Pyörään perushuolto tehty ennen ajoja:

- Öljyt (0,8 litraa 10/50 Motorex 4T)
- Ilmansuodatin
- Tankki täyteen 2T bensaa (2% Teboil 2T, 98 bensaa)
- Ketjut kiritty ja öljytty
- Jalkatapit ja polkimet säädetty itselle sopivaksi (sinnepäin)

Ekat savut pyörästä otettu ja helposti lähti parista polkaisusta käyntiin. Nyt vielä tulossa parit uudet osat:

- Jarru- ja kytkin kahvat
- Tankoon uudet tupet
- Paisarille hiilikuitusuoja
- Riuhtomiseen remmit molempiin päihin

Ja jotain muuta pientä mukavaa.

Jone-83- sanoi:
Klaukkalassa, sitä tossa ihmettelin, kun en mistään löytänyt mitään tietoa siitä, duunikaveri vain kertoi, että oli joskus käynyt kattoo siellä, niin osas neuvoa paikalle. Kävin tänään itse siinä parkkipaikalla, ni siel oli aika paljon kärryjä ja pyöriä.

En sen kummemmin jääny ajeluja kattomaan, ku sen verran mitä siihen parkkikselle näkyi, et ei tietoa onko millanen rata.

Ja nyt sen katoin, niin on se Nurmijärven moottorikerhon rata ja on vain jäsenille.

Jos se on siellä omakotitalon takana, siinä on vierässä joku kuljetusyrittäjä, siellähän pitää olla jäsen. Muuten tulee joku häätä. Näin luki siinä kyltissä???

Husky510 sanoi:
Jos se on siellä omakotitalon takana, siinä on vierässä joku kuljetusyrittäjä, siellähän pitää olla jäsen. Muuten tulee joku häätä. Näin luki siinä kyltissä???

Joo, niin pitää ollakin jäsen. Katoin sen vasta, kun olin kirjoittanut tuon edellisen, mutta ei se nyt näyttäny maksavan ku 25e/vuosi jos haluaa jäseneksi liittyä.

Missäpäin jengi oikeen ajelee enskoilla? kait se on vaan mentävä joillekin metsäteille, mitkä ei ole kiellettyjä.

Jone-83- sanoi:
Missäpäin jengi oikeen ajelee enskoilla? kait se on vaan mentävä joillekin metsäteille, mitkä ei ole kiellettyjä.

Sulla on lähimmät enskaspoorit EMK:lla ja VMK:n Hanskalliolla, ja rossia tietenkin tollasella pyörällä:)

Koheltaja sanoi:
Sulla on lähimmät enskaspoorit EMK:lla ja VMK:n Hanskalliolla, ja rossia tietenkin tollasella pyörällä:)

Jep, täytyy katella koska sitä uskaltais lähtee kokeilee, taitaa olla pikkusen eri juttu ajella tuolla metsässä, kuin kyykkypyörällä radalla.:D eilen ajelin ensimmäiset noin 80km kadulla motorenkailla ja olihan se kivaa verrattuna kyykkypyörään.:D

Noniin.

Nyt tullut testailtua vähän erilaisia pyöriä (crossia, metsää ja asfalttia):

- 2011 KTM 250 EXC (Reklusella)
- 2011 Husaberg TE 250 (tämä tuli ostettua)
- 2014 KTM 250 EXC-F
- 2014 KTM 350 EXC-F

Nuista 2014 mallin pyöristä sai ihan hyvän kuvan kun kävi kolme-neljä tuntia ajamassa Motojyskyn safarilla. Mieleen jäi tuo 350 EXC-F:n moottori ja se miten tuo 250 oli säädetty, ihan uskomattoman vakaaksi ja rauhalliseksi. Paras kompromissi pyörä tällä hetkellä minun mielestä on kyllä tuo 350 EXC-F, koska ainakin itsellä menee isommilla pyörillä ajaminen semmoiseksi varomiseksi ja lopputulemana on se että vauhti on samaa kuin mitä olisi 690 ajellessa. Tuolla 350 EXC-F:llä voisi ehkä jopa motoilla olla kivaa ja pienet siirtymätkin varmaan menisi, kun taasen tuolla omalla 2T pyörällä kun ei kävisi mielessäkään yli 5 km siirtymää ajaa asfaltilla :)

Eli loppujen lopuksi ihan hyvä että en tuota 690 enduroa myynyt pois.. on ne niin erilaiseen ajoon tehty :)

-Matti

Nostellaas tätäkin keskustelua ihan vain tiedustellen fiiliksiä.

Tänä kesänäkin taisi muutamalla muullakin, kuin minulla vaihtua kyykky enskaan. Mitkäs on yleisfiilikset?

Itsellä on tullut rymyttyä jo melkein kymmenen öljynvaihdon (100h) metsässä / hiekkateillä. Iloa ja hikeä on riittänyt vaikka vauhti ei ole mikään hirveän kova ainakaan omasta mielestä. Ryhmäsurautuksille en ole päässyt mukaan (vielä) joten metsäajon vauhdin audiitti perustuu vain omaan ajatusmaailmaan.

Mitäkö kaipaan? En oikeastaan mitään, ehkä tämä alkuinnostuksen intensiteetin aiheuttama öljynvaihtojen / venojen tarkistuksen tiheys välillä tuntuu vähän turhan tiheältä vaan eipä tuo kauaa vie aikaa.

Hauskaa on ollut!

Laitetaan nyt vielä kuva omasta rymyeetusta
20130906085030-fb4e2160-me.jpg

Back