Mulla on 690 Enduro ja siinä oli viime kesänä alla ContiAttack SM:ät motovanteilla, näitä olen melkein kaikille suositellut myös sekalaiseen piki/soratie ajoon. Vaikka rengas on sileä niin yllättävän hyvin pystyy työntämään soralatua, jopa hyväkuntoisia metsäautoteitä missä ei ola paljoa vihreetä, siinä ne on liukkaat.
Jos ajaa motoilla sekalaista ajoa niin renkaat ja rengaspaineet nousee arvoon arvaamattomaan. Kannattaa heti kättelyssä unohtaa touring-renkaat ja laittaa alle Supermotoon tarkoitetut pehmeärunkoiset renkaat. Niihin oikeat paineet, liikkuu 1.8-2.1 välillä ja ei kun ajamaan. Liian suurilla paineilla tapetaan renkaan monipuoliset ominaisuudet ja silloin on ihan sama mitä mustaa ja pyöreää on alla.
Toisaalta, mä laitoin motot myyntiin tänä keväänä kun tuntui aina olevan väärät renkaat alla. Nyt ajellaan katunappuloilla jotka ei loista missään mutta aina on oikeat renkaat alla, ajoi tietä pitkin tai sen ulkopuolella. Eihän niillä samaa hurmiota saa pikitiellä mitä motojen kanssa, mutta vauhdit pysyy järkevinä ja toisinaan katunappuloita on kiva viedä pikitiellä pienessä moto/power sladissa
Seikkailu_R on aivan oikeassa pyörien painosta ja miten maailma menee trendien perässä. Esimerkiksi Africa Twin on edelleen suosittu pyörä sekalaiseen ajoon ja käytännössä sillä pääsee ihan yhtä pahoihin paikkoihin jumiin kun V-Stormilla, ja on yhtä tuskaista nostaa se sieltä pois
Siinäkin ollaan oikeassa että Suomalaiset menee aina ääripäästä ääripäähän ja mitään kompromissejä ei ole olemassa. Kossu juodaan raakana, kahvi mustana ja HK-blöö syödään kuorineen
Siitä huolimatta mä ajelen pyörällä joka on lähes kaikkien ominaisuuksien kompromissi, ei loista missään mutta joka paikkaan sen kanssa pitää ängetä, viimeksi krossiradalle vaikka siellä hc-krossikuskit sanoi ettei tolla möhköllä pysty kunnolla krossia ajamaan. Hiki tuli, kunto koheni ja ajotaidot parani, vaikka oikealta/vasemmalta/päältä meni krossipyöriä ohi vähän väliä