• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kyykky, kustomi, naku, tai matkaenduro?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karsta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pari kesää Buell Ulysseksella ajaneena voin sanoa että pyörä toimii loistavasti pikitiepainotteisena allround pyöränä.

Nakulla pääsee hyväpintaisilla teillä helposti hyviin fiiliksiin eikä vauhtiakaan tarvi olla aina tuhat. Nakun lisäksi olis upea saada toiseksi pyöräksi esim tuollanen Ulysses-henkinen pyörä, millä vois naatiskella astetta huonommillakin teillä ja tarvittaessa saa fiksusti istuvaa laukkusarjaa pitkääkin reissua varten.

Pitää varmaan odotella lottovoittoa ja Ducatin uutuutta tuohon allaround-kategoriaan.

Kyykkyähän ajellaan sekä tuotetaan.
wink.gif

Tietty joku all road -pyörä olisi ihan jees,kun pääsisi talvellakin ajelemaan. Ärhäkkäännäköset nakut
bowdown.gif

Nakulla menty jo useampi kesä ja alkutalvesta hommasin rinnalle matkaenskan
062802jumpie_prv.gif

Aluksi meinasin vaihtaa GSX:n johonkin isoon enskapyörään
mutta monien tuumailuiden jälkeen en raatsinut vaan hommasin Africa twinin kaveriksi.
Mielenkiinnolla odotan kumpaan kertyy kilometrejä enemmän tulevana suvena
cool.gif

Kyykky ehdottomasti
smile_org.gif
! Kevyt, tehokas ja ketterä. Kevyt käsitellä myös paikoillaan. Ja tehokkuus lisää funfactoria ajossa
062802moto_prv.gif
. Jos en ajaisi kyykyllä, niin alla voisi olla myös naku. Mutta sekin pitäis olla sieltä tehokkaammasta päästä, eli B-king tai FZ1N
thumbs-up.gif
.

Se alkaa koolla ja loppuu yyllä! Eli kyykky ehdottomasti. Itselläni mukavuudenhalu johtaa tylsistymiseen ja auton rattiin siirtymiseen. Koska taloudessa on myös auto, niin moottoripyörää valitessa mukavuus ei ole ensimmäisiä kriteereitä.

Kyykyllä tietenkin, alla R ykkönen kaikilla mausteilla. Olen ikuinen pikkupoika ja viisikymppinen. Kaikki muut jutut sovivuudesta ja ajoasennosta ovat vain selityksiä, ai niin ja paino on 100kg, kuuma asvaltti alla, kesä ilta ja hanaa vaan järkevästi! :;):kyllä vielä taipuu mutkaan...ja emäntäkin tykkää!

Kyykky on nyt alla, mutta pitäisi varmaankin vaihtaa johonkin millä ei pääse niin kovaa - ajokorttihan tuossa lähtee väkisinkin, koska hauskuus alkaa vähänkin loivemmilla tienosuuksilla jostain hyyyvin kaukaa päiväsakkorajan tuolta puolen. Ajoasento jne eivät vielä ole aiheuttaneet suurempia ongelmia, ja ennen kaikkea ajettavuudeltaan tuo R6 on minusta ihan loistava.

Enska ei kulje eikä sillä ole kiva ajaa päällysteellä. Matkalehmä painaa eikä sovi radalle. Nakussa tuulee. Supermoto on kiva, mutta sopii vain pikkuteille. Customissa on omituinen ajoasento ja ajo-ominaisuudet. Soranorsulla voisi päristellä, mutta vauhdin kasvaessa loppuu menohalut.

Kyykkypyörä. Se sopii kaikkeen ajoon motocrossia lukuunottamatta. Olen kokeillut n. 10 metriä ja huonosti kävi.
tounge.gif

Pikkuisen hankala tällaisella kysymyksenasettelulla saada puolueetonta palautetta, sillä kaikkihan perinteisesti kehuvat aina omiaan. Se ja se on paras, koska minulla on semmoinen!

Ja eniten haukkuja annetaan yleensä niistä pyöristä, mitä on vähiten itse kokeiltu....
tounge.gif

Matkaenska ehdottomasti,etenkin jos käyttää "kisapyörää" matkaenskana niin kuin minä
tounge.gif

Onhan noi adventuret samalla koneella,rungolla ym voittanut oliko se nytt 12 vai 13 paris dakar kisaa,et eiköhän sillä pärjää vaikka noi rallye vehjet on pikkasen enempi kutiteltu
wink.gif

Kyykyn ajoasento on kadulle liian epämukava kun 95% ajosta on sitä rauhassa rullailua. Matkaenduro, kustomi ja matkalehmä ovat kaikki omalla tavallaan hirveitä ajettavia eli jäljelle jää vain nakupyörät. Ja niistäkin 75% on hirveää shaissea
tounge.gif

Back