• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kyykky, kustomi, naku, tai matkaenduro?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karsta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Matkasportilla tietty....XX
062802moto_prv.gif

Tarpeeksi tehokkaalla kustomilla on mukava ajella missä vaan .
Mä en ole millään pyörällä löytäny kunnon ajoasentoa ennenko on ite rakentanu ja muuttanu kaikki kohdalleen .
CBR:ssä se oli vaikeeta .Bemarissa lähes mahdotonta tai kaikki lisävarusteet helevetin kalliita.

Kustomilla kunnon tuulilasilla hyvä vetää reissua ja parilla ruuvilla lasi pois ja avopotta päähän ja popsterit silimille niin sitte nakuillaan ja saa kaivaa itikat hampaan välistä.

Soratielläkin , niinko pikkupoikanakin kun pikitietä ei ollu kuin pätkä kirkonkylällä,mielestäni ihan nautittavaa ajamista kunhan nosti astinlautoja vähän ylemmäs ja eri kulmaan .

kyykky tällä hetkellä ja vielä ensikesänkin...sen jälkeen katella nakua...

muuten...jos on selässä välilevy ongelmia ja autolla ajaminen on yhtä helvettiä...ajakaa moottoripyörällä...ei tunnu missään...kokemusta viime keväältä...
Pitää muuten paikkansa(nim.merk.3 välilevynpullistumaa) ja tuo selkävaiva ratkaisi pyörämallin kyykky...
Kädet mulla kestää, mut selkä ei kestä pitkää aikaa istua pystyssä...

Jaa-a, mikähän se noista vaihtoehdoista olis.... Taidan päätyä Sport Touring -kyltin alle. Viime kesän virallinen ajokampe oli BMW R1100RS, joka melkein kuuluukin ko. kategoriaan, mutta tämä talvi/harrastus vehje on sitä urheilua itsessään ja matkatavarakapasiteettiakin piisaa. Ei ole vaan tuo heilahduskäsi juurikaan saanut harjoitetta, kun ei montakaan yli 50 kuutioista tullut vastaan.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaan että nykyinen TDM on aika hyvä monenlaiseen ajoon ja sopii täydellisesti omiin tarpeisiini. Ajoasento on sopivan pysty, katetta sopivasti suojaamaan ylävartaloa, tehoja en ole koskaan oikein arvostanut vaan enempi käytettävyyttä jota taas TDM:stä löytyy, matkatavarat kulkee mukana eikä pelkää myöskään soratietä. Itse asiassa ihmettelen miksei teillä kaikilla muillakin ole näin järkevää prätkää
tounge.gif
ja miksi mulla meni niin monta vuotta tajuta itsekin se
biggrin.gif

täysin säädettävä alusta, ajoasento, penkki, kattaus, ohjauskulma ja ulkonäkö olisi se jos yksi prätkä pitäisi olla. siinäkin olisi vaikea säätää runkogeometriaa, maavaraa ja iskareiden pituutta, sekä tietysti moottoria mieleseisekseen, sekä erityisesti painoa ja sen jakautumaa. mutta edes ajoasento voisi olla säädettävissä.

matkaenska, naku, kyykky, kustomi, kaikki käy. tosin matkakyykkyjä nämä omat ovat.

siis kompromissi on se kompuroiva missi, niitähän ne prätkät enimmäkseen ovat. vaikka olisi radikaalikin.

Kyykyllä mennään. Toimii minulla kaikenlaisessa ajossa, myös matka-ajossa tosi hyvin. Ok, soratiellä se ei ole kotonaan, mutta tosi harvoin siellä ajankaan.
Customeita vierastan mm. hirveän ajoasennon, ulkonäön ja laiskan luonteen vuoksi. Goldwingit voidaan unohtaa het´kättelyssä. Matkasportti voisi olla hyvä, mutta ovat turhan painavia. Joku sporttinen naku voisi olla ihan ok.

Jos olisi ylimääräistä niin hommaisin pari muutakin pyörää, kuten enduron. Mutta nyt kun vain yhteen on varaa, se on ehdottomasti kyykky.

No omaansahan sitä on helppo kehua, eli naku tuntuu hyvältä.
-Sorallakin menee siinä missä muutkin, niin pitkään kun pinta on kova.
-Hauskaa piisaa mutkapätkillä, sillä luulen 90% porukasta pääsevän yhtä lujaa nakulla mutkiin, kuin mitä kyykylläkin. Onnex ilmavirta repii niskoja pidempään yli 120km/h ajaessa.. säästyy virkavallalta.
-Matkaa menee ihan muitta mutkitta kaxpäällä + kamat, poislukien saksan motarit.

Ajattelisin näin äkkiseltään että joskus kun kilsoja ei tule enää samaan malliin, kuin mitä nyt, niin silloin voisin ajella esim. customilla, motolla, endurolla juuri tuon erilaisen fiiliksen takia. Naku tai puolikatettuhan on järkipyöränä mun mielestä ostettu ja nuo muut on enempi fiilispohjalta.
Matkapyöristä en osaa sanoa mitään, ei kokemusta, ellei nyt 1200 zzr ollut sitä.

ollu 1 naku ja nyt tuli kyykky täks kesäks. Naku oli muuten iha loistava ja parempiki jokapäivä ajossa ku tä kyykky mut radalle haluun päästä enemmän paahtaa. Tosin muijat sai aina pistettyy paremmin toho nakuun
biggrin.gif

Nakulla mennään, mutta joskus tulevaisuudessa täytyy vielä kyykkykin hommata. Varaan oikeuden tulkita kyykyiksi myös sporttourinkit, jos tulevaisuuteen menee pitkä aika.

Matkaenska... Se vaan on jotenkin niin mun laite ja sen takia vifferi on lähdössä kiertoon.

Pari kesää Buell Ulysseksella ajaneena voin sanoa että pyörä toimii loistavasti pikitiepainotteisena allround pyöränä.

Mukava ajoasento matkakäytössä
sport05.gif
, hyvät kaarreajo-ominaisuudet pikkuteillä ja kohtuuden rajoissa sillä pääsee myös sorapintaisella alustalla. Tulipa kokeiltua viimekesänä pari kertaa myös rata-ajoa ja ihan kivasti toimi sielläkin kiitos "normaalin" rengastuksen ja täysin säädettävän jousituksen.

Lisäksi esim. Bemarin Gessuihin verrattuna käytettyjä saa myös kohtuu hinnalla...

Back