• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kyykky, kustomi, naku, tai matkaenduro?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karsta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vanha, käytetty kotilo on selvästi viisain ratkaisu.
biggrin.gif
Selvästi pisin käyttöaika. Yli kahta sataa et pääse
tounge.gif
, vanhat luut/ranteet eivät kärsi kylmästä
cool.gif
Turvallisin soratiellä
smile_org.gif
, Ei edes tee mieli radalle
omg.gif
. Paras kuljetuskapasiteetti
buttrock.gif

Jos mopolla aiot ajaa niin ota hauskin
062802moto_prv.gif
Itsellä Customi ja ajokausi alkoi maaliskuussa, loppui marraskuussa ja oli kunnia-asia, ettei säät määrää istumaan kotiloon (paitsi, että liukkailla en aja).

Jos oisin iso mies, ajaisin jo matkaenskaa. Mutta kun olen vaan keskikokoinen (ok, korkeintaan isoHKO :p) nainen, niin mietin mikä olisi tarpeeksi matala mutta ajoasennoltaan "normaali" sekä mielellään tehokkaasti lastattava pyörä. Pitäis saada sivulaukut ja tankkilaukku, tai jokin systeemi jossa paino jakautuisi tasaisesti.

Euroopan kierros kevyellä nakulla oli vähän rasittava kun isoon perälaukkuun tuli niin hitosti painoa (ne _naisen_ matkatavarat?) että etunen hädin tuskin pysyi maassa... :kääk:

Ihan varmasti on joitakin pyöriä, joita en ole edes tullut ajatelleeksi, joten minäkin olisin iloinen kaikenlaisista listauksista perusteluineen! Tehon suhteen mulla ei nyt ole mitään huippuvaatimuksia, keskiluokka sopii tällaiselle keskiluokkaiselle kukkikselle hyvin. :cruising:
Koeaja Kasawika Versys, kuulostaa ihan osuvalta.

Jos oisin iso mies, ajaisin jo matkaenskaa. Mutta kun olen vaan keskikokoinen (ok, korkeintaan isoHKO
tounge.gif
) nainen, niin mietin mikä olisi tarpeeksi matala mutta ajoasennoltaan "normaali" sekä mielellään tehokkaasti lastattava pyörä. Pitäis saada sivulaukut ja tankkilaukku, tai jokin systeemi jossa paino jakautuisi tasaisesti.

Euroopan kierros kevyellä nakulla oli vähän rasittava kun isoon perälaukkuun tuli niin hitosti painoa (ne _naisen_ matkatavarat?) että etunen hädin tuskin pysyi maassa...
crazy.gif

Ihan varmasti on joitakin pyöriä, joita en ole edes tullut ajatelleeksi, joten minäkin olisin iloinen kaikenlaisista listauksista perusteluineen! Tehon suhteen mulla ei nyt ole mitään huippuvaatimuksia, keskiluokka sopii tällaiselle keskiluokkaiselle kukkikselle hyvin.
sport05.gif
Nii-in. Vois olla, Mutta aika korkea sekin on, eikö?

Jos oisin iso mies, ajaisin jo matkaenskaa. Mutta kun olen vaan keskikokoinen (ok, korkeintaan isoHKO
tounge.gif
) nainen, niin mietin mikä olisi tarpeeksi matala mutta ajoasennoltaan "normaali" sekä mielellään tehokkaasti lastattava pyörä. Pitäis saada sivulaukut ja tankkilaukku, tai jokin systeemi jossa paino jakautuisi tasaisesti.

Euroopan kierros kevyellä nakulla oli vähän rasittava kun isoon perälaukkuun tuli niin hitosti painoa (ne _naisen_ matkatavarat?) että etunen hädin tuskin pysyi maassa...
crazy.gif

Ihan varmasti on joitakin pyöriä, joita en ole edes tullut ajatelleeksi, joten minäkin olisin iloinen kaikenlaisista listauksista perusteluineen! Tehon suhteen mulla ei nyt ole mitään huippuvaatimuksia, keskiluokka sopii tällaiselle keskiluokkaiselle kukkikselle hyvin.
sport05.gif
Nii-in. Vois olla, Mutta aika korkea sekin on, eikö?

Versyksen istumakorkeus on 840mm, mutta siihen saa matalampaa ja korkiampaa alkuperäis istuinta, eli +/- 20mm.

Uudessa Honda transalpissa istuinkorkeus 841mm. Suzuki v-stromissa 820mm. Tilaamassani Yamaha Teneressä onkin jo sitten 895mm.

Kysymyksen asettelu on väärä. Miehellä tulisi olla seitsemän moottoripyörää, kuudella pärjää, mutta seitsemän olisi hyvä...

400cc supermotolla mennään. Viime kesä tuli ajeltua 600 gsx-r:llä ja suurin osa ajoista kumminkin kaupunkipyörimistä, niin vaihdoin nyt ensi kesälle tommosen pienikoneisen supermoton ja täytyy kyllä sanoa, että mitä kerkesin syksyllä sillä ajella tuolla kaupungin kaduilla, niin oli kyllä helvetin hyvä mopotin siihen hommaan. Halvat vakuutukset, osat ja hyvä pyörä omiin ajoihin. Mökillekkin(Virolahdelle) on matkaa joku 150km, joten eiköhän sinnekkin pääse tolla, kun ajelee vaan tosta pikkureittejä ja matkanhan kruunaa kun pääsee museotielle vetämään parit mutkat.
buttrock.gif

Mulla on ollut kolme matkasporttia (ZZR, VFR ja GPZ500 menee tähän), pari nakua(Zephyr, ZRX, SRX) ja nyt siis custom(FXDBI
tounge.gif
). Naku-Rex oli hyvä pyörä, joka oli pystyvä pyörä, niin matkalle, kaupunkiin, kuin radallekin, siis varsinainen all-round! Mutta siirtyessäni customiin olin jo asennoitunut siihen, että ihan jokapaikan höylä tuo HD ei ole. Väärässä olin. Customilla on oikein mukava taittaa matkaa, parempi kaupungissa, mutta radalle tuota ei oikeen voi viedä. Tai miksei, jos vaikka joku järkkäis rata-ajelut vain customeille. Meinaan, kyllä sillä pystyy ripeästikin etenemään. Sadekuuro tekee oman pyöräni vain rankemman näköiseksi, koska kromia siitä ei enää juuri löydy... Tuon Harrikan rinnalle ois kyllä kiva hankkia joku sportimpi pyörä, kuten Buell, Sportster(vaikka storzin palikoilla), Monster, V-Raptor tai joku vastaava.

harrikalla, sillä mennään vaikka spoorissa jos siltä tuntuu. viides kesä samalla rakkineella, mutta silti täysin eri pyörä jälleen kerran. kaupasta ei samanlaista saa, ja toista vastaavaa ei maailmassa ole joten en ole sitä mihinkään vaihtamassa. jonain päivänä voi olla mahdollista että toinen, ainakin 50 vuotta vanhempi raato löytyy tallista tämän nykyisen lisäksi.

vaihdoin ducatin monsterin tähän nykyiseen, koska mielestäni tämä nykyinen antaa mulle paljon enemmän. ajomatkat ei ole tylsiä, välillä joutuu käyttämään päätään ja paria työkalua riippuen vian luonteesta ja pyörää tarvii ennenkaikkea ajaa.. rankkaa mutta helvetin hauskaa. tämä on lisäksi ympärivuotinen harrastus, syksyllä laite puretaan atomeiksi ja kevääksi siitä kasataan entistä parempi laite seuraavaksi kesäksi. tämä on sellainen fiilis, viha/rakkaus-suhde ja kaikkea muutakin.

ps. välillä määki käyn toki "vieraissa", jos siihen on tilaisuus.
cool.gif

Kysymyksen asettelu on väärä. Miehellä tulisi olla seitsemän moottoripyörää, kuudella pärjää, mutta seitsemän olisi hyvä...
Tossa nyt oikeestaan on kaikki....

Mutta jos nyt on pakko pärjätä yhdellä pyörällä, esim. juuri tilanpuutteen, vaimon, pankin, tms. itsestä riippumattoman syyn takia.

Niin ratkaisu on se, mihin likimain kaikki tosi motoristit joskus päätyvät, ennenku pääsevät ihan oikeeseen taivaaseen.....soon:
bowdown.gif
Bemari... GS-bemari
bowdown.gif
.

Ehdotan siis matkaenskaa..
smile_org.gif

Kyllä Busa on oiva yleispyörä...sopii kruisailuun, matkailuun, työmatkoihin, mutkapätkille, radalle, stripille, Kaivopuistoon jne jne.
wink.gif
Kuulemma
tounge.gif

Nakuilla on kiva ajella. Tuovat nautintoa pienemmissäkin vauhdeissa ja kapasiteettia riittää kovempaankin laukkaan.

Jos ajelisin kyykyllä, kortti olis lähtenyt jo monta kertaa. Nakulla vaan ei yksinkertaisesti viitsi ajaa kovin lujaa. Myös pidemmän päälle ajoasento väsyttää kyykyllä. Yamaha R6:nen joskus ollut ja kyykylle en koskaan palaa.

Back