• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kysymyksiä ss750ff

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kippari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sitä on 800:n Supersportin omistajana Sport-miesten surua seuratessa vähän samalla tavalla myötätuntoisesti onnellinen ja omaan eloonsa tyytyväinen, kuin Afrikan nälkäänäkevien suhteen - Kurjaa, mutta "kyllä se vain on lottovoitto syntyä Suomeen."

Saa iloita kevytmetallisesta takaswingistä, kunnon jarruista, 5-puolaisista vanteista, 6-vaihteesta, täysin säädettävistä Showa- ja Sachs-vaimentimista ja senna-väristä. Huh huh ja digimittaristokin!

Veikkaisin, että kun iskunvaimentimiin en uskalla koskea, 6-vaihdetta ei varmaankaan tule käytettyä ja 5:n puolankin hohto on vielä mysteeri, niin eniten käyttöä on varmaankin tuolle senna-lookille...

Parempi olisi helmiä sioille.

hehehehhe...ole verneri vaan onnellinen onnessasi, kun pääsit ducatistien joukkoon... eikö sulla reppanalla ollut aikaisemmin se engelsmannein japsikopio, jota ne kehtasivat kutsua Triumphiksi !!
tounge.gif
biggrin.gif

tounge.gif
biggrin.gif
Onneks mä voin tiputtaa 800:sen ostajan maan pinnalle  
wink.gif

Ne 5-puolaiset vanteet on ihan yhtä painavat kuin 3-puolaisetkin. Ne on vaan eri näköiset...  
062802jumpie_prv.gif

edit: isot pojat kertoivat...

Eiköhän se siitä, kaunishan tuo senna on, kaunis...

Ei se 750 S/SS ihan mitäänsanomaton vehes taida olla.
Saikohan Kippari yhtään valaistusta ongelmaansa?
biggrin.gif

Sitä on 800:n Supersportin omistajana Sport-miesten surua seuratessa vähän samalla tavalla myötätuntoisesti onnellinen ja omaan eloonsa tyytyväinen, kuin Afrikan nälkäänäkevien suhteen - Kurjaa, mutta "kyllä se vain on lottovoitto syntyä Suomeen.

Veikkaisin, että kun iskunvaimentimiin en uskalla koskea, 6-vaihdetta ei varmaankaan tule käytettyä ja 5:n puolankin hohto on vielä mysteeri, niin eniten käyttöä on varmaankin tuolle senna-lookille"

Ässä miehet, keepin' it real!  
smile_org.gif

Ei tää mitään välineurheilua oo, kuski ratkaisee!  
033102bebe_1_prv.gif
biggrin.gif
smile_org.gif
omg.gif
confused_orig.gif
sad_orig.gif

Sitä paitsi jos sulla olis Ässä, voisit ajaa isoimmalla vaihteella täysillä minuutin, joka on kuulemma tosikuskin mittari.
lookaround_orig.gif

Isot pojat kertoi, että vielä isommat pojat kertoi.  
nixweiss.gif

No joo...Saihan noista tarinoista jonkinlaista osviittaa millanen peli on kysymyksessä.
Tuli se sitten laitettua,ss750ff nimittäin,punainen ja vuosimallia -01.Oikeastaan se oli ns.pakko,kun ei saanut mielenrauhaa sen jälkeen kun ko.pyörän näin.Tuli pirulainen uniinkin häiritsemään.
Millaiset huoltovälit tuolla pyörällä muuten on?Ja mitä milloinkin pitäisi sitten tehdä/teetättää?

Hyvä valinta!

Huoltovälit 10000 km. Huoltokohteita on tietty paljon, mutta pääasissa venttiilien välykset 10000 välein, jakohihnat 20000.

Ei se välttämättä vieläkään jää pois unista, voi päinvastoin häiritä vielä enemmän.
biggrin.gif

No joo...Saihan noista tarinoista jonkinlaista osviittaa millanen peli on kysymyksessä.
Tuli se sitten laitettua,ss750ff nimittäin,punainen ja vuosimallia -01.Oikeastaan se oli ns.pakko,kun ei saanut mielenrauhaa sen jälkeen kun ko.pyörän näin.Tuli pirulainen uniinkin häiritsemään.
Millaiset huoltovälit tuolla pyörällä muuten on?Ja mitä milloinkin pitäisi sitten tehdä/teetättää?
Onneksi olkoon, loistovalinta!
inlove.gif

Erittäin upean pyörän ostit
cool.gif

En noista niin paljoa ymmärrä, mitä nuo kokeneemmat Ducati-miehet, mutta tässä jotain pientä vinkkiä:

- huoltoväli 10tkm
- öljyt kannattaa vaihtaa 5 tkm
- remmit vaihtoon 2 vuotta ja/tai 20 tkm, kumpi ensin toteutuu
- venttiilien tarkistus/säätö 10 tkm välein

Eipä noi mitään tekniikan ihmeitä muuten ole... ihan perusjutut muuten.

Aikaisemmin keskusteltiin hihnojen vaihdosta ja niiden kiristyskeskustelu meni suorastaan tieteelliseksi. 888 taisi hiilestyä mm. minulle, joka en ole hihnoja nähnytkään.

Lopputulos oli kuitenkin se että kaksiventtiilikoneen hihnat on melkoisen helppo kiristää/vaihtaa itsekin, jos vähänkään ymmärtää moottoreista.

Tältä palstalta löytyy hyviä linkkejä perushuoltotöihin.

Onnea uudelle Ducatistille !!
062802jumpie_prv.gif

Aikaisemmin keskusteltiin hihnojen vaihdosta ja niiden kiristyskeskustelu meni suorastaan tieteelliseksi. 888 taisi hiilestyä mm. minulle, joka en ole hihnoja nähnytkään.

Lopputulos oli kuitenkin se että kaksiventtiilikoneen hihnat on melkoisen helppo kiristää/vaihtaa itsekin, jos vähänkään ymmärtää moottoreista.

Tältä palstalta löytyy hyviä linkkejä perushuoltotöihin.

Onnea uudelle Ducatistille !!
062802jumpie_prv.gif
Noh, noh. En minä sinulle hermostunut, vaan sille suunnalle, johon keskustelu kääntyi. Minä tiedän, että hihnat voi vaihtaa myös kotikonstein ilman muutaman tuhannen euron hertsipimpuloita.
Kaiken saa kuullostamaan tieteelliseltä jos haluaa, mutta yritetään pitää nämä jutut jotakuinkin siinä tarkoituksessa, kuin olen ymmärtänytkin; eli autetaan toinen toistamme harrastajaa neuvomalla myös teknisissä asioissa ja jätetään puhtaat arvailut sikseen. Jos joku taas tietää jo valmiiksi, ettei aio mopoonsa koskea huolto/korjausmielessä missään tapauksessa, koska peukalo kasvaa keskellä lapaluuta, niin voisi teknisen neuvonannonkin jättää muille.

Ja ettei minua pidettäisi tosikkona, niin lisätään tähän perään vielä tuollainen naurava naama.
biggrin.gif
. Noin.

Hienoa saada uusia ducatisteja joukkoon! Itsellä ollut muutaman kesän kaasarimallin SS900 ja tyytyväinen olen ollut.

Huollot ja "virittelyt" olen hoitanut itse muutaman kaverin kanssa ja vaikeimmaksi hommaksi todennut venttiileiden säädön. Onneksi on kone ollut talvisin pukissa niin on enemmän tilaa säätää...

Kevättä odotellen!

S - cliparit peltiä SS - cliparit alumiinia
S - karvalakki takaiskari SS - parempi takaiskari
S - mattamusta SS - värikäs
S - yksi etujarrulevy SS - 2 jarrulevyä

S & SS takahaarukat samat, peltiä
S & SS etuhaarukka sama, ei säätöjä

Elikkäs melkoisen samanlaiset ovat... käytännössä ihan samanlaiset... Toi etujarrulevyn puute on tavallaan etu pienentyneenä jousittamattomana massana  
wink.gif
"Oppositio takarivistä heiluttaa kättä"

Eroja on muitakin, kuten ne etuhaarukka yms. jutut. Vuosimallien välillä tuntuu olevan eroja. Joka tapauksessa suuntaus on se, että mitä uudempi sen halvempaa kamaa mopoon laitetaan (no 1000DS on vahvistava poikkeus)

Lisätietoja mallien eroista

Back