• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kysymyksiä naismotoristeille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EllaÖ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^Ei sitä tavallista Kanebo 38:sia, vaan separating/lengthenin kamaa, isompi putkilo missä on kunnollinen iso pörröharja. Tuo on parempaa kun omaa ripsiä enemmänkin. Se pikkukanebo on ihan
033102ass_1_prv.gif
...

Lumenen douplestay on muuten myös ässä kamaa, kunhan saa asettua muutaman minuutin, ei tahraa kypärää.

^Ei sitä tavallista Kanebo 38:sia, vaan separating/lengthenin kamaa, isompi putkilo missä on kunnollinen iso pörröharja. Tuo on parempaa kun omaa ripsiä enemmänkin. Se pikkukanebo on ihan
033102ass_1_prv.gif
...
Eihän, miulla on piiiitkät ripset, ja juuri se tavallisen pikkuharja tuntuu siksi kätsymmältä, se oli ihan karsea se erikoisversio; pelkkää sotkua ja könttejä sai sillä aikaiseksi.

Ilmeisesti sarjassamme tottumus- ja makukysymyksiä tämäkin siis..
nixweiss.gif

Ite olen luovuttanut meikkaamisen osalta ja panostanut meikittömään "kauneuteen": Ripsien kestovärjäys (ripsiä löytyy, joten ei tarvitse värin lisäksi muuta kuin taivutusta) ja ihon tasaisuuden hoito ammattilaisten toimesta erinäisillä pysyvämmillä keinoin (esim. pienten verisuonten poltto) ja pikkaisen päivetystä päälle - Voilá. Kypärästä kun päänsä ottaa niin ei tarvita kuin hiukka värillistä huulivoidetta / -kiiltoa.

Tukkaa riittää, ja nature-look puree tässäkin: kypärähupun sisältä ja pari haraisua sormilla ja näyttää samalta kuin jos olisin vaikkapa baariin lähdössä - en käytä muutenkaan mitään tököttejä, harjaan vain. Letit on toinen vaihtoehto.

Vielä kun keksisi, että mitä tehdä kun iän karttuessa kypärässä ollessa naamaan on alkanut tulla jonkin asteisia rypyn poikasia, kun posket jossain määrin painuvat kypärän reunaa vasten. Aurinkovisiiri auttaa jollain muotoa tähän, mutta pitäisköhän luopua turvallisuudesta ja ostaa isompi kypärä, niin ei naama "ruttuunnu"  
tounge.gif
- umpimallista en kuitenkaan ole valmis luopumaan, koska se suojaa ihoa parhaiten.

Kiitoksia vinkeistä! kanebon 38 taitaa olla kovin suosittu motoristien joukossa. Itselläni on kyseisestä ripsarista vain huonoja kokemuksia (kävin kosmetologilla, joka laitto 38:a mikä ei näkyny missään ja kotona vedin sit lancomen hypnoset päälle), mutta eiköhän se oma vedenkestäväkin vielä löydy
smile_org.gif
nyt vain kelejä odotellaan!
062802moto_prv.gif
Mäkään en tykkää Kanebon 38:sta koska se on mulle liian ohutta - laitan sitä monta kerrosta päällekkäin että ripset mun mielestä edes näkyy.

Mutta on olemassa myös toinen ripsari joka on muuten vedenkestävä mutta lähtee 38-asteisella vedellä: Estee Lauderin Double Wear. Ja tulee muuten kunnolla tuhtia tavaraa ripsiin, ei tartte laittaa toista (tai kolmatta) kerrosta. Pysyy varisematta pitkässäkin ajossa. Ihan helmi tuote.
bowdown.gif

Alkuperäiseen kysymykseen: ajaessa on aina kunnon rajaukset ja ripsarit, ja huulikiiltoa. Mutta ei koskaan pakkelia / puuteria, niiden sijaan käytän itseruskettavaa kasvoissa, pieni päivetys näyttää paremmalta kuin pakkelit kypärähupun aukon kokoisella alueella. Tukka on letillä, eikä sen lättänyydelle mitään voi. Vapaana en anna sen hulmuta vaikka hyvälle näyttäiskin, myyrän kokoisten takkujen selvittämiseen menee ikä ja terveys.

Myös L'Orealilla on sellainen 38-asteisella vedellä pois lähtevä ripsari, jossa on myös enemmän volyymia jopa tälläiselle lyhyt- ja harvaripsiselle. Nimeä en nyt muista, mutta se on sellainen valko-punainen pakkaus, jossa on siis kaksi päätä, valkoinen pohjustusaine ja se varsinainen ripsari. Joku kaipaili myös pysyvämpää rajausta mutta ei lineria. Joe Blascolla on sellainen kakkumainen rajausväri, jota levitetään siveltimellä, mutta on pehmeämmän näköinen kuin lineri. Jos on käyntiä ulkomailla, niin kannattaa tsekata myös Bobbi Brownin vastaava pienessä lasipurkissa oleva siveltimellä levitettävä rajausväri. Pysyy kuin tauti, mutta ei ole liian kova. Tummantuskea väri on ihan nappiostos, ei näytä varsinaisesti ruskealta mutta on paljon pehmeämpi kuin musta.

Grimasin meikkivoiteet pysyy hyvin naamassa, varsinkin Grimasin puuterilla kiinnitettynä. Ne on alunperin tarkoitettu teatterin lavalla käytettäväksi, mutta niitä käytetään nykyään tosi paljon ihan arkimeikissä hyvän pysyvyytensä vuoksi.

Kävimpäs tänään sitten ihan ammattilaisen pakeilla. Pyysin moottoripyöräilyn kestävää sekä pidentävää ja tuuheuttavaa ripsaria. Vastauksena tuli heti japanin sensaatio maskara Fiberwig. Uskomattoman hyvää tavaraa ja vain 19,90€! Eipä ole mikään maskara näin upeita ripsiä tehny.. ja kun lämmin vesi riittää poistoon, jesh! Samalla hankin myös lancomen sävytettyä päivävoidetta, joka onkin sitten ainoa mitä tarvitsee nassuun laittaa
smile_org.gif
 Näillä eväillä on hyvä lähtä ajelee
062802moto_prv.gif

cool.gif
ulkoile paljon ennen mopokelejä, niin saat kauniin rusketuksen, joka pysyy. Kestovärjää ripset ja kulmakarvat. Se olis siinä. Ehkä sipaisu huulikiiltoa ja buffi tai lippis päähän ennen kirkonkylän baariin astumista  
062802moto_prv.gif

Tokihan sitä pitää jonkin verran meikata, vaikka kypärän sisään päänsä laittaakin. Lyhyille pyrähdyksille tavallinen päivämeikki: Lumenen meikkipuuteri, Kanebo 38 ripsiin, kulmat ja rajaukset Lumenen kynillä. Pitkille matka-ajoille en yleensä meikkaa.

Minulla on lyhyet hiukset ja kesäksi otan kunnon permanentin, joka on tehty isommilla rullilla kuin talvipermanentti. En laita hiuksia föönillä. Jos tauolla huomaan, että hiukset ovat lyttääntyneet, niin pika-pikaa naistenhuoneeseen ja hieman hiusten kastelua sekä pöyhimistä - kampaus on taas kunnossa.

Nonnih, eipä tartte näistäkään enää murehtia. Elle-lehden mukaan (03/09) meikissä saa nyt näkyä moottoripyöräilyn huuma eli muotia ovat vähän levinneet rajaukset jnejne
biggrin.gif

No mä hyppään pyörän selkään ihan "arkisena" minuna, eli vähän vaan ripsaria.. siinä kai se sitten on
tounge.gif

Ja letti on välillä miten milloinkin. Jos sen jättää auki, sitä ei ehkä saa sen päivän aikana selväksi kun tuuli on riepotellut sen ihan sikinsokin (mulla nääs pitkä leda)
buttrock.gif

Taiii sitten laitan sen letille vaikkapas. Siellä se tukka sitten mukana tullee
wink.gif

Mulla kanssa pitkät hiukset, mutta käytän kypärän alla aina poikkeuksetta sellaista mustaa "tuubia" jonka vedän hiusten suojaksi. Suojaa myös kaulaa ja niskaa mukavasti viimalta. Muutenkin kuumalla säällä se on loistava hikoillessa niin ei kypärä mene likaiseksi. En nyt just muista miksikä sitä tuubia nimitetään. Joskus kokeillut ton ettei ole kypärän alla mitään ja hiukset on menny valtoimenaan niin olihan varsin trendikäs kampaus. Päältä mukavan lehmännuolemat ja latvoista pörröisen takkuiset
lookaround_orig.gif

En nyt just muista miksikä sitä tuubia nimitetään.
Kypärämyssy/kypärähuppu?
Buff.
Ja on nitä muunkin merkkisiä; H.A.D, esmes. Mulla toi tuppaa kiristämään kaulasta, jos vedän se hupuksi. Mutta laitan semmoisen kaulurin alle ja taitan ylimäärät kaulurin päälle. Näin ei niskavillat tartu kaulurin tarroihin.

Meikkien järjestyksessä pysymiseen auttaa umpikypärässäkin aurinkolasit, hyvät sellaiset. Pilvistä keliä varten mulla on lähes kirkkaat lasit. Tykkään nääs ajaa ainakin pienillä nopeuksilla visiiri auki ja välillä ihan maantielläkin.

Mä nyt en oikein ymmärrä, että mikä ongelma meikeissä ja hiuksissa on... Ainakin ripsari, rajauskynä, huulipuna tai -kiilto pysyy ihan hyvin, eikä tarvii olla ees mitään superkallista laatua. Pitkät hiukset kun laitaa niskaan nutturan tapaiselle sykerölle, niin ei mee sotkuun ja taukopaikoilla on sit mukavat kiharat, kun sykerön avaa.
+ 1
Juu en myöskään oikein ymmärtänyt, että mikä tässä oli ongelma
biggrin.gif
Ihan on hyvin meikit pysynyt. Enkä myöskään ymmärrä tuota kovaa tarvetta arvostella naisia, jotka meikattuna kurvailee. Pitäisikö sitä aina töistä lähtiessä käydä pesemässä meikit naamasta?

Minä luulen, että suurin ero on asenteessa.

Silloin kun naiset alkoi ajelemaan pyörällä, (tapahtui jo lajin aika alkuaikoina kylläkin) se miellettiin miehiseksi lajiksi ja naisen piti olla "jätkä" pärjätäkseen siinä maailmassa.
Miehet katsoi vinoon naista, joka ilmestyi kypärän alta huoliteltuna.

Sellaiselle naurettiin...

Sama ajatusmaailma on vallalla vieläkin.

Ja taidan itse edustaa sitä ajattelutapaa..

Minäkään en tahdo ymmärtää esim. hotelliyöpymisiä, jotka tuntuu olevan joillekin ihmisille elinehto..kun pyörän vieressäkin pärjää pressun kanssa ihan hyvin...tai teltassa.

Esim ladybikereiden vuosikokousta ei voinut missään nimessä laittaa paikkaan, jossa ei ollutkaan hotellihuonetta tarjolla..

Eihän siinä mitään, jokainen tyylillään, mut meitä oldschoolin edustajiakin vielä hoippuroi kihtisillä jaloillaan tämän elämäntavan parissa...
biggrin.gif
tounge.gif

Juu en myöskään oikein ymmärtänyt, että mikä tässä oli ongelma
biggrin.gif
Ihan on hyvin meikit pysynyt. Enkä myöskään ymmärrä tuota kovaa tarvetta arvostella naisia, jotka meikattuna kurvailee. Pitäisikö sitä aina töistä lähtiessä käydä pesemässä meikit naamasta?
Haluaisin vielä tarkentaa, että en välttämättä itsekään ymmärrä täyttä sotamaalia ja laitettuja hiuksia jos ollaan vain mopoilemaan lähdössä, mutta esimerkiksi työssäni on hyvinkin suositeltavaa olla huoliteltuna, joten meikkaan siis töihin ja kuitenkin kuljen matkat mopolla. Mutta toisaalta, jos joku kokee tarvetta minua katsoa kieroon, koska en heidän mielestään näytä tarpeeksi "jätkältä" moottoripyöräillessäni, ei se kyllä ole minun ongelmani  
smile_org.gif

Ja kuten sanottu, kaikki tyylillään  
062802moto_prv.gif

Back