• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kysymyksiä naismotoristeille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EllaÖ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
062802moto_prv.gif
Suurin syy naismotoristien vähyyteen taitaakin olla juuri tämä hiusongelma
biggrin.gif
.
Itselläni on jo ratkaisu ongelmaan. Ostin 'timanteilla' koristellun vihreän kangaslippahatun.
Sujautan ajon ajaksi lippiksen ajotakin sisään rinnan päälle (pitää samalla myös tuulta!). Kun otan kypärän päästä, laitan lippiksen päähän, ja heti on huoliteltu olo.

Olen sitä mieltä, että kukin saa taaplata tyylillään: en ole arvostelemassa meikittömiä leidejä, mutta ihmettelen sitä miksi jotkut meikittömät arvostelevat niitä, jotka haluavat olla hieman huolitellumpia.

Itse käytän värillistä päivävoidetta, ripsiväriä ja luomiväriä myös. Tosin luomiväri kyllä sulaa pois, joten se on aika lyhytaikainen ilo varsinkin lämpimällä säällä. Viime kesänä kun ei ollut helteitä, käytin aina silkkistä kypärähuppua; sitä kun on helpompi pestä kuin kypärää.

Hiukseni ovat lyhyet ja päätä myöten kyllä ovat! Onneksi kampaus on muutenkin "littanamallia".

Moottoripyöräily on mukavaa, nautitaan leidit kaikki siitä omalla tavallamme, meikkien kanssa tai ilman.
062802moto_prv.gif

Mä nyt en oikein ymmärrä, että mikä ongelma meikeissä ja hiuksissa on... Ainakin ripsari, rajauskynä, huulipuna tai -kiilto pysyy ihan hyvin, eikä tarvii olla ees mitään superkallista laatua. Pitkät hiukset kun laitaa niskaan nutturan tapaiselle sykerölle, niin ei mee sotkuun ja taukopaikoilla on sit mukavat kiharat, kun sykerön avaa.

Eli täällä ainakin ollaan seksikkäitä niin pyörän päällä kuin tauoillakin!
tounge.gif

Olen yleensä ajellut ilman meikkejä, mutta jotenkin on alkanut masentaa se ajatus... Mä olen tällainen tyypillinen väritön suomalainen, maantienruskea tukka, vaalea iho ja niin edelleen: vähän ahdistaa kattoa ittiään peilistä huoltoasemilla. En meikkaa mitenkään kovin vahvasti noin ylipäätään, käytän lähinnä ruskeaa kajalia ja Kanebon 38-ripsiväriä, jota täälllä monet suosittelevat myös moporientoihin.

Joten suositelkaapas nyt myös kajalia, joka kestää ainakin pari sataa kilometriä eikä kirvele silmissä! (Tiedän, että jotkut eyelinerit ovat tosi kestäviä, mutta kun mä metsästän vähän pehmeämpää luukkia, tähän mun kotimaiseen laatuun ei kovin terävät rajaukset ei sovi.)

Eipä viiti ajolenkeille laittautua samalla tavoin kun bileiltaan, peruspohja ja ripsiväri saa luvan riittää. Jos ulkopuolisia kauhistuttaa niin voi voi... Ja luultavasti se pyörä kuitenki kerää enemmän katseita kun kuski.

Hiusten kanssa kampaaja teki radikaalin ratkaisun ja lettitukka lyheni sopivasti kypärän alle mahtuvaan mittaan. Littanastahan sitä ei pelasta mikään, mutta otsatukka ja poskelle laskeutuvat suortuvat kyllä pelastaa pahimmilta saumoilta naamassa. Ja buffi tietty alle, niin pysyy kypäräkin siistinä!

Jokohan sitä kohta pääsis tien päälle?  
lookaround_orig.gif

Ööö? What's the problem
omg.gif
? Ripsiväri pysyy hyvin, samoin meikkivoide. Kypärämyssy suojaa hiuksia. Ei kannata laittaa lakkaa, muotovaahtoa tms., koska mahdollisesti hieman hikoavan pään kanssa juuri ne muodostavat sen ns. kypäräkampauksen
biggrin.gif
. Kunnolla kerroksittain leikatut ja puhtaat hiukset tuntuvat paksummilta kuin ovatkaan ja asettuvat nätisti kun kypärän poistaa.

Hienoa että naismotoristit vaihtaa kokemuksia, juuri siksihän nää foorumit ovat.
062802jumpie_prv.gif

...mutta kai tähän saa kommentoida miehetkin? Vaimolla on käytössä:
- kypärähuppu, jolloin kypärä likaantuu vähemmän ja kypärähupun voi aina pestä.
- Tai jos pelkää että meikki tahriintuu, niin sitten jättää hupun pois. Meikit yleensä veden kestäviä
- Hiukset on puolipitkät (olkapäille) ja ne on ajellessa ponnarilla ja lisäksi takin sisällä.
- Hiusten hikoamista ei ole mielestäni mietenkään ratkottu, vaan ne on valitettavasti littanat.
sad_orig.gif
Tuossa voi yritää enenmmän hengittävää kypärää ja poistaa ampiaiset tuuletusaukoista.
smile_org.gif

- Meikkinä on ripsaria, meikkivoidetta, puuteria ja huulikiiltoa.

Ei tuo vaimon meikki pyöräilyn jällkeen mielestäni huonota näytä, vaikka vaimoa ei noiden hiusten takia yleiselle paikalle saakkaan. Minulle silti kelpaa...
pftroest.gif
inlove.gif

Johan tässä on ratkaisuja tullut, mutta silti toistan jonon jatkona: prätkäillessä meikiksi riittää rusketus, huulirasva ja Kanebo 38 - pysyvät naamalla eivätkä sotke kyprää.

Tukkaongelman ratkaisee huivi, buffi tai lippis. Kun on tämmöinen kypärän alareunaan yltävä polkka, niin sitä ei saa kiinni mutta eipä tuiverra tuuli takkuunkaan.

Ne on sitten eri paikat ja tilanteet, joihin pannaan tukka ojennukseen ja lankki naamaan. Sitä paitsi naturelli takkutukkakin voi olla nätti
smile_org.gif

Edit: tuli vielä yks juttu mieleen

Turha edes yrittää. Jos on sopiva kypärä on tukka & naama sekaisin ku ottaa potan pois päästä. Ehdottomasti kuitenkin kypärähuppu käytössä, koska meikinjäämät on helpompi saada siitä irti kuin kypärästä. Huppu myös suojaa hiuksia, ei tuu niin paljoo repimistä ja hankausta ku ilman.

Kuten puuwe mainitsikin niin kypärä huppu on hyvä olla.
Vaikka sitten suojaamassa tukkaa, meikkejä tai miten vaan kypärä säilyy myös tuoksuitta ja kypärän käyttöikä hieman pitenee.

Paljon oli keskustelua pitkien hiuksien selviämisestä kypärän alla. Eihän niille siellä mitään tapahdu jos ovat letillä tai leteillä
smile_org.gif
Molemmat ovat koettu, nyt lyhemmillä hiuksilla olen saanut kampauksen näyttämään hyvälle tekemällä ensin sellaisen sekaisen nostetun kampauksen niin riittää että pöyhii tukkaa kun ottaa kypärän pois ja näyttää aina hyvälle. Suoristus rauta on lyhyisiin hiuksiin hyvä väline.
Tosin ehdoitettu lippis temppu toimii myös todella hyvin.

Meikeistä käytän kanebon 38 aste ripsaria, ei valu tai rapise pois kyydissä. Luomivärit sulavat pois jos niissä on liian vähän pigmenttiä. Tilanne on sama on sitten normipäivä vai ajamassa. Eli panostaa vähän laadukkaampiin meikkeihin niin jo pysyy. Kasvoihin en käytä muuta kun puuteria ja se omille kasvoille riittää. Samalla saa kasvotkin ilmaa ja iho pysyy parempana. Kajaali on pysynyt aina mukana sen kanssa ei ole ollut ongelmia. Aina on vauhdissa pysynyt mukana
smile_org.gif
Sanoisin että laatu korvaa kaiken ja auttaa pysymään kavoissa paremmin.
Kosmetologi ja ammattitaitoinen kempparikauppias varmasti osaa auttaa valinnoissa.
smile_org.gif

ja eikun ajamaan
062802moto_prv.gif

Ööö? What's the problem
omg.gif
? Ripsiväri pysyy hyvin, samoin meikkivoide. Kypärämyssy suojaa hiuksia. Ei kannata laittaa lakkaa, muotovaahtoa tms., koska mahdollisesti hieman hikoavan pään kanssa juuri ne muodostavat sen ns. kypäräkampauksen
biggrin.gif
. Kunnolla kerroksittain leikatut ja puhtaat hiukset tuntuvat paksummilta kuin ovatkaan ja asettuvat nätisti kun kypärän poistaa.
Samaa meinasin alkaa itse kirjoittelemaan. Myös rajaus oikeilla aineilla pysyy kyllä ihan hyvin - muita meikkejä ei yleensä tulekaan laitettua (ellei ole lähdössä baariin ja tarvisisi tuhdimpi sotamaalaus olla
wink.gif
). Hiusten kanssa ei tosiaan noita mömmöjä kannata käyttää - puhtaita hiuksia kun hieman pörröttää kun kypärän ottaa pois, niin toimii mainiosti. Pitkät hiukset letille siksi aikaa ja jos haluaa auki tauolla pitää, niin ovat mukavasti laineilla
smile_org.gif

Omasta kokemuksesta sanoisin, että lyhyillä ajeluilla meikki kuin meikki kestää varsin hyvin, ehkä lukuunottamatta poskia ja otsaa jotka joutuu hankauksen kohteeksi... Ja kun viime kesänä vihdoin opettelin käyttämään myös kypärähuppua, niin ei ole kypärän sisutakaan enää likanen.

Pidemmillä reissuilla en itse viitsi meikkiä käyttääkään. Eiköhän tuo ajamisen riemusta naamalla oleva hymy riitä siihen, että varmasti näyttää kauniilta!

Meikki + kypärä = tuhoisat seuraukset.
En ikinä astu ovesta ulos (edes prätkän selkään) ilman kunnon rappausta, ettei kukaan pelästy. Pieni survival kit pitää olla taskussa mukana.
Hiuksia on turha kuvitellakaan pidettävän auki, itsellä on aina ponnari tai letti aina.
Kypärähuppuun yritän totutella, vähän kyllä aiheuttaa ahtaan paikan kammoa, mutta eipä tule sotkua lärviin, kypärään eikä hiuksistoon.
omg.gif

Voi hyvän tähen
biggrin.gif
Mulla on välillä meikkiä ja sitten taas toisinaan ei ole, ja sitten mä välillä harjaan hiukset ja toisinaan en, tai sitten ne on ponnarilla tai ei
biggrin.gif

Mikä ihmeen stressi siitä miltä tuolla näyttää, asia eri sitten jos on jotkut juhlat niin laittaudutaan...

Kypärähuppu on kyllä - pitää hiksat veke potasta ja suojaa vähän kaulaa ja leukaakin viimalta...

Kukin tyylillään
062802moto_prv.gif

Minusta tukka menee entistä enemmän lättänäksi jos siihen laittaa lakkaa ym. kemikaaleja, ja kypärä alkaa haista ....
ghostface.gif

Joten naturell täällä mennään.

Sikstoisekseen, pyörää ne pojat tuijottaa enemmän kuin kuskia, missä sitten pysähtyykin.
sport05.gif

Kun tulee tiettyyn ikään, ei jaksa enää välittää. Nauttii vaan ajamisesta.

Itse olen ammatiltani meikkaaja joten mulla on sellanen "sairaus" etten mee lähikauppaankaan ilman pientä meikkiä. Eikä se väärin ole. Tykkään olla huoliteltu no matter what. Kypärän alla mulla on aina huppu ja hiukset tupeeraan tyvestä niin ei ole niin lättänät. Pituuden kieritän sykerölle niskaan.

Meikkivoidetta en laita, mutta rajaus ja ripsari on aina ja hyvin on pysyny kun on oikea pohja..  
wink.gif

Ja eihän ajaessa sieltä kypärän alta muuta näy kun silmät, mutta kun sen kypärän ottaa pois niin voi tunnelma hieman lopahtaa  
tounge.gif

Mutta mitäs me pienistä kun ei nekään meistä

Ahaa, nyt selvisi se miksi naismotoristi ei ottanut kypärää pois päästään kun juttelimme parkkipaikalla. Tätä siis kesti varmaan yli puoli tuntia
biggrin.gif

Teki mieli sanoa että ota nyt vaan se kypärä pois, musta semmoinen luontaisesti kypäränkin sisuksista pöllähtänyt nainen (toki pitää vähän olla söpö jo valmiiksi) on todella kivaa katseltavaa.
smile_org.gif

Kyllä se ripsiväri on tämän potan alla vedenkestävää ja hiukset hyvin harjattu ja hoitoaineella kyllästettynä, nii pitää tälläinen tuulitukka kampaus koko matkan.
smile_org.gif
Omaa kampaajaani valistan kesäisin että saa tehdä sellaista leikkausta ettei tarvi aineita. Sitte vielä tuohon pään hikoamiseen: olen omassa kypärässä huomannu olevan tuuletusluukut jotka on auki asennossa todella helpottaneet oloa.

Kiitoksia vinkeistä! kanebon 38 taitaa olla kovin suosittu motoristien joukossa. Itselläni on kyseisestä ripsarista vain huonoja kokemuksia (kävin kosmetologilla, joka laitto 38:a mikä ei näkyny missään ja kotona vedin sit lancomen hypnoset päälle), mutta eiköhän se oma vedenkestäväkin vielä löydy
smile_org.gif
nyt vain kelejä odotellaan!
062802moto_prv.gif

Kiitoksia vinkeistä! kanebon 38 taitaa olla kovin suosittu motoristien joukossa. Itselläni on kyseisestä ripsarista vain huonoja kokemuksia (kävin kosmetologilla, joka laitto 38:a mikä ei näkyny missään ja kotona vedin sit lancomen hypnoset päälle), mutta eiköhän se oma vedenkestäväkin vielä löydy
smile_org.gif
nyt vain kelejä odotellaan!
062802moto_prv.gif
Jep. Mulla on kans niin paljon ripsiä omasta takaa, että toi kanebon 38 tuntuu lähinnä vitsiltä kun sitä laittaa
biggrin.gif
. Ennemmin tykkään noista missä on semmoinen iso harja. Huulikiilto pysyy muuten paremmin kuin huulipuna. Yllättävää kyllä
smile_org.gif
.

Back