• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kypärän väri tärkeämpi kuin vaatetuksen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
OK, huomenna hakee miranoolia ja mopokin valkoseks, alkaahan tulla "tilaa" maantiellä, kunnes "oikee" sattuu kohille  
tounge.gif
tela on sitten parempi kuin pensseli
wink.gif

No jos liikentees näkee ison valkosen mopon, niin kyllä se oikee käsi hyppää heti kaasulta pois ja alkaa hakee sitä jarrua- ainakin mulla  
tounge.gif

Joten on sillä värillä väliä  
biggrin.gif
Potan väritys ei vielä riitä siihen  
wink.gif
Eikös tästä ole ennenki ollu puhetta, että paras huomioväri Suomessa o valkoinen potta ja valkoiset katteet  
wink.gif
Luulen että poliisin pyörien värit ovat yksinkertaisesti valikoituneet sillä, että mikä osa poliisivehkeiden värityksestä erottuu parhaiten liikenteessä.

Kypärän värin vaikutus on tullut todettua käyttämällä oranssia ja vaihtoehtoisesti mattamustaa kypärää. Oranssi loistaa kilometrin päähän, mattamustaa ei esim. auton takaa näe lainkaan. Kaupungissa olen tämän takia suosinut oranssia kaupungissa ja mattamustaa siellä missä näkyvyydellä ei ole väliä.

chaserjunglewhiteppin.jpg

Uskoisin, että tuo sekametelisoppa näkyy aika hyvin.
.

Tämähän on hyvä maastoväri
tounge.gif

Luulen että tämä ja muutenkin oranssi häipyvät hyvin luontoon, varsinkin syysruskan aikaan.

Että en usko että oranssi mikään hyvä väri on, pitäis olla fluorisoivat tai keltinen fluorisoiva.

Vihreäkään ei varmaan hyvä ole.

Luulen kyllä että valkoinen ja punainen olisivat parhaita.

Ainakin mamma tunnisti minut liikenteessä...sanoi että pyörää ei tunnistanut mutta kypärän kylläkin.... sini/valkoinen kypärä...
062802moto_prv.gif

Aiakaisemman tieturvan raporstista virinneen keskustelun takia tullut seurattua tienpäällä pyörien havaittavuutta, kun työn vuoksi päivittäin katselen vähän ylempää. Ja kyllä se tosi on, etenkin valkean kypärän huomaa kaukaa. Ne liivit ei näy kovin hyvin etusektorista, mutta värikkäät takin hihat ja kypärä paremmin.
Eli seuraavaksi on lanseerattava turvahihat.

1330picture1Upload.jpg

Kai se pitää sitten olla valkoinen potta missä on vähintään neljä keltaista valomajakkaa vilkkumassa.

Kyllä niiden käyttö pitäisi olla perusteltavissa, koska ainahan autolijat sanovat että moottoripyöräilijät ajavat muusta liikenteestä poikkeavalla tavalla.

Joo edestä katsottuna pyörästä näkyy valot ja kypärä.
Ihan sama minkä värinen ajoasu.
Pitkillä ajettaessa ei näy enää kypäräkään.Paras yhdistelmä räikeän
kirkas oranssi potta (kuka kehtaa pitää) ja lyhyet ajovalot(siis kunnolliset ).
Risteysajossa tilanne muuttuu.Pyörän ja asun väri korostuu.Musta/musta
sekä harmaa/harmaa ovat todella huonoja yhdistelmiä.Kotarin oranssi ja
kawan imelän vihreä ovat hyviä.

Kypärän väri tärkeämpi kuin vaatetuksen?

Allekirjoitan tuon täysin!

arai-chaser-fluro-rear.jpg

ARAI Fluorescent Yellow.

Ko. mallin käyttäjänä voin vakuuttaa että varsinkin takana ajavat autoilijat jättävät huomattavasti paremmin väliä... lienee joku alitajuinen reaktio?
Väri toimii erityisesti pienessä vesisateessa ja muutenkin hämärässä.

Ja muutenkin tuijotetaan; autoilijat ihmetyksestä ja motoristit kauhusta: Kuka viitsii... joko helvetisti itseluottamusta tai sitten helvetin tyhmä..

Elämä saattaa vaan olla niin pienestä hetkestä kiinni...

Mutta jos vaan sielu mahtuu keltaiseen kuoreen niin suosittelen!
Viiden vuoden kuluttua näitä on varmasti paljon.

Ei muuten olisi yhtään hullumpi valinta esim. keltaisen Versyksen kera.
kawasaki_versys_2010_01.jpg

On sillä merkitystä, itsekin olen myöskin kyseiseen asiaan kiinnittänyt huomiota liikenteessä ollessa...

Kyllä sen värikkään/kirkkaan kypärän huomattavasti paremmin näkee kuin esim. sen mustan.

bowdown.gif

Tuo kirkkaankeltainen kypärä varmasti loistaa kauas.. Seuraava kypärä voisi olla tuollainen tai sitten valkoinen, schuberthin s1:stä ei noilla neonväreillä taida kaupasta irrota

Nykyinen potta on tälläinen, toki parempi kuin yksivärinen musta, mutta yksi kirkas väri näkyy varmasti paremmin.

Pari päivää sitten joku tuli kirkkaanoranssirunkoisella polkupyörällä vastaan ja oranssia myös vaatteissa, oikein pisti silmään kaukaa että mikä sieltä tulee
smile_org.gif

Tuo neonväri muuten, eli fluoresenssi, perustuu siihen että UV-säteily osuu väriin ja saa värin loistamaan valoa jonka ihminen näkee. Eli se oikeastikin "loistaa".

Back