Kypärän hihna

Kypärän hihna - ...laitatko aina kiinni?

• Hihna on aina kiinni kun ajetaan

Ääniä: 4 100,0%
  • Lyhyitä pätkiä ajettaessa jää auki

Ääniä: 0 0,0%
  • Kypärä pysyy päässä ilman hihnaakin

• Ei kypärää, ei hihnaa

• Ääniä yhteensä
    4
Ainakin minulla kiinni aina! Enkä koe Shoeini tupla D-lenkki -härdelliä liian hankalaksi. Oikeastaan ainut hankala kohta on saada se hihnan irtopää kiinnitettyä sillä muovipidikkeellään siihen lenkkiin
veryangry.gif
Itse hihnan pujottaminen lenkkeihin onnistuu aika näppärästi.

Tarkemmin kun rupesin miettimään niin on tainnut pari kertaa unohtua se kypärän kiinnitys. Molemmilla kerroilla oli aika kamala tunne huomata ajon jälkeen kyseinen unohdus.

Totta helvetissä hihna on kiinni.....mikä kysymys tääkin oli.
Ilman kypärää olis kyllä kiva välillä ajella.

Toisessa potassa pikalukko ja toisessa tupla-D. Hihna kiinni aina. Tarkistan monesti vielä heti liikkeelle lähdön jälkeen, hajamielinen kun olen.

Ainakin minulla kiinni aina! Enkä koe Shoeini tupla D-lenkki -härdelliä liian hankalaksi. Oikeastaan ainut hankala kohta on saada se hihnan irtopää kiinnitettyä sillä muovipidikkeellään siihen lenkkiin  
veryangry.gif
Itse hihnan pujottaminen lenkkeihin onnistuu aika näppärästi.
Sen irtopään kiinnittämisen Shoeissa itsekin koin hankalaksi. Kunnes pari viikkoa sitten se muoviklipsu lähti irti niin ei tartte enää irtopäätä kiinnitellä... Leuka kun on niin iso ja z-one pituussuunnassa niin lyhyt että hihnaa kokonaan avaamatta ei saa kypärää päähän. Hidasta siis. Kyllä pikalukko on kätevämpi eikä toisessa pikalukkokypärässäni se koskaan ole auennut joten luotan sellaiseenkin täysin. Kypärä kuitenkin kiinni aina. Ja päässä myös lyhyellä matkalla vaikka huoltiksen pihassa siirrellessä!

Aina laitan kiinni, mitä sillä kypärällä päässä tekee jos ei ole hihna kiinni. Kun kerran kypärän laittaa päähän niin kyllä siinä samalla vaivalla menee hihnakin kiinni.

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Aina kiinni, eikä sitä tupla-D:tä montaa minuuttia tarttenut harjoitella että sen saa yhdellä kädellä kiinni ilman turhaa sohlausta.

Uusissa kypärissä (ainakin Shoeissa) näyttää taas yleistyvän joskus hitaaksi ja hankalaksi moitittu hihnan kiinnitys kahdella D-lenkillä
Itellä Shoein raidissa ei tartte avata dd-lenkkejä kokonaan, löysytän vaan sen hihnan äärimmilleen ja potan saa pois päästä. Nopeempaa sitä käytän ku kaveri samanlaisen raidin pikalukkoa.

Totta maar kiinni ja aina, vaikka ajaisin vain 3 metriä tankille.

Autokoulussa (pyöräkorttia ajaessa) opettaja kertoi, etä joku oli ajanut inssin ihan prikulleen niin kuin kuuluukin, mutta hihna auki. Fail.

Toinen ja se mikä mut saa pistämään hihnan kiinni aina on kaverille 15 vuotiaana käynyt pahemman lainen haaveri. Mopolla (siis mopolla) kypärä päässä, hihna auki, ojaan. Potta lensi päästä ties mihin ja pää kiveen. Henki pois. Lääkäri ja poliisi totesi, että kypärä olisi pelastanut, jos olisi pysynyt päässä.

ARAI:ssa
bowdown.gif
myös tuplaD ei mun mielestä mitenkään hankala parilla kaverilla pika kiinnitys näyttää paljon hankalammalta.
033102bebe_1_prv.gif
ARAI:ssa liika hihna nepillä kiinni on helppo pistää ja ottaa pois! Joskus mopo aikoina oli kypärä talvisin päässä ja hihna leikattu tietenkin pois
withstupid.gif

Back